Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Megerősítette a KPRIA, hogy magyarországi leányvállalata részt akar venni a paksi bővítésben.
A paksi bővítésben való részvétel az egyik fő célja a KPRIA magyarországi leányvállalatának, amely csütörtökön került az Opimus Group és a Konzum többségi tulajdonába – ezáltal pedig Mészáros Lőrinc közvetlen érdekeltségébe. A cseh energetikai konszern elnök-vezérigazgatója erről a Portfoliónak beszélt. Az interjúban Ctrirad Necas kiemelte: a KPRIA nem csak az Opimus és a Konzum stratégiai partnere, de a Roszatomé is, és korábban több atomerőmű építésében, felújításában vett részt.
A vezérigazgató azt sem titkolta, hogy az itteni leányvállalat 2015-ös létrehozását a paksi bővítést terve indokolta. Arra a kérdésre, hogy milyen részt vállalhatnak a beruházásból ezt válaszolta: „számunkra kulcsfontosságú terület a primer kör alkatrészeinek tervezési-mérnöki feladata, mely téren jelentős speciális know-how-val rendelkezünk”.
A Paks II. beruházás kivitelezése 2018-ban indulhat – erről már Alekszandr Kazin, a Roszatom nemzetközi ügyekért felelős alelnöke beszélt egy orosz szakportálnak. Az már néhány napja tudható, hogy az első tendereket akár heteken belül kiírhatják, így Mészáros Lőrincék jó időben léptek.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?