Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az ételek és az alkohol, valamint a dohány drágulása húzta fel az inflációt.
2018 márciusában a fogyasztói árak átlagosan 2,0 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál – közölte a KSH.
Az élelmiszerek ára 4,1 százalékkal emelkedett. Ezen belül a tojás 27,0, a vaj, vajkrém 14,2, a száraztészta 11,1, a tejtermékek 6,9, a tej 5,9, a kenyér 5,6 százalékkal drágult. A cukor 18,1 százalékkal olcsóbb lett.
A legnagyobb mértékben, átlagosan 6,8 százalékkal a szeszes italok, dohányáruk ára nőtt – a KSH egyben számolja ezeket a termékeket.
A háztartási energia 1,4, ezen belül a tűzifa 13,3, a palackos gáz 5,4 százalékkal drágult, az elektromos energia, vezetékes gáz és távfűtés ára nem változott.
A szolgáltatások ára átlagosan 1,1, a ruházkodási cikkeké 0,3 százalékkal emelkedett.
Az egyéb cikkek nevű csoport – ide tartoznak a gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek – 0,4 százalékkal lettek olcsóbbak. Ezen belül a járműüzemanyagokért 2,0, a tartós fogyasztási cikkekért 1,2 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.