Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A csúcsra járatott építőipar betegségeire kínál gyógymódot az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége, mely a napokban küldte meg a szaktárcának azt a tervezetet, mely német minta alapján húzná ki a bajból a szektort.
Koji László, az ÉVOSZ elnöke a Világgazdaságot arról tájékoztatta, hogy a szakképzési törvény módosítását igénylő javaslatukat a napokban eljuttatták az építésgazdaságért felelős Innovációs és Technológiai Minisztériumba – írta a lap.
A legnagyobb gond jelenleg a munkaerőhiány, azonban belül is a szakképzett dolgozók hiánya. A szektorból 2007 és 2013 között csaknem 80 ezren távoztak,ezt a létszámot a mai napig nem sikerült visszatölteni. Az építőiparba újonnan bekapcsolódott munkaerő jelentős része nem rendlekezik semmilyen szakképzettséggel, emiatt a fejlesztések lassan haladnak, csúsznak, komoly minőségi problémák lépnek fel.
Az építőiparban 75 ezer olyan frissen felvett segédmunkás dolgozik, akinek szakszerű betanítását, elméleti és gyakorlati oktatását egységes követelmények és körülmények között kellene biztosítani.
A mikro- és kisvállalkozások többsége viszont nincs eléggé felszerelve ahhoz, hogy teljes körű gyakorlati képzést biztosítanak a tanulóknak, az építőipari szakmákat oktató szakközépiskolák és szakgimnáziumok tanműhelyei többségükben korszerűtlenek. Az ÉVOSZ ezért regionális építőipari képző¬központok létrehozását szorgalmazza, jelenleg választ várnak a minisztériumtól.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.