szerző:
hvg.hu

A Keletiből 17 perc alatt vinnék ki a vonatokat saját megoldásban.

Saját nyomvonaltervvel állt elő a MÁV a ferihegyi repülőteret a budapesti belvárossal összekötő gyorsvasútra – írja az Index.

Homolya Róbert MÁV-vezérigazgató a Keleti pályaudvar felújításának befejezésekor arról beszélt, hogy a kormány és a főváros terve szerint a Nyugati pályaudvarral összeköttetésben lévő Kőbánya-Kispestről indulna egy leágazás a 100-as vonalon a repülőtér érintésével, ami Monornál jönne vissza a fővonalra, ennek a tervezési munkáját a NIF Zrt. már elvégezte, de ehhez kapcsolódóan a MÁV azt javasolja, hogy

Kőbánya-Kispestről közvetlen vasúti összeköttetést létesítsenek a Keleti pályaudvarra is, ahonnan 15 percenként indulhatnának vonatok a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre, ami 20 perces eljutást tenne lehetővé a Keleti pályaudvarról.

Korábban a kormány a Nyugati pályaudvar–Ferihegy nyomvonal mellett kötelezte el magát, ennek a vonalnak már van építési engedélye is, és támogatja a kormány mellett az Európai Unió. A Keleti–Ferihegy vonal először a világ legnagyobb, kínai állami tulajdonban levő vasúti járműgyártójának (CRRC) a terveiben merült fel, amelyet januárban ismertettünk.

A MÁV mostani terve az Index szerint részben a Nyugati–Ferihegy-szakaszra, részben a kínai terveken alapul, de a kínai magasvasútnál egyszerűbben oldanák meg a pálya bevezetését:

  • a Keletiben 2 új peronos vágányt építenének csak a reptéri járatoknak (ehhez el kell bontani a pályaudvar kihúzó, tároló és mosó vágányait),
  • kiszélesítenék a Salgótarjáni úti vasúti felüljárót, és átépítenék a Hungária körúti műtárgyat,
  • a Kőbánya-Hizlaló felé vezető ív töltésén vezetve lenne egy egyvágányú átemelés (60 km/órás sebességű), a Bihari út fölött új vasúti híddal,
  • a Bihari úttól a jelenleg meglevő két vágány mellett harmadik vágány épülne Kőbánya-Kispestig a mostani vontatóvágány helyén,
  • innen új vonal vezetne Ferihegyig, plusz 1-1 vágánnyal a Száva utcai és a Kőér utcai vasúti hídon, átépítéssel.

A vonal kialakításával Zugló megálló és a Köki kihagyásával 17 perc alatt ki lehetne érni a reptérre, ráadásul egy olyan állomásról, amely két metrókapcsolattal is rendelkezik. A Keleti mellett szól a vizsgálat szerint, hogy oda jön be a nemzetközi vonatok túlnyomó része is.

A vizsgálat nem zárja ki, hogy a reptérről érkezők a Kökitől a Nyugatiba is tovább tudjanak haladni, tehát menjen vonat a reptérről a Keletibe és a Nyugatiba is. Ez a kettős végállomás viszont amellett, hogy drága lenne, és nem túl költséghatékony, gyakorlatilag lehetetlen, hogy rövid távon megvalósuljon.

Ezért a politikának hamarosan választania kell majd a változatok között, méghozzá a 2021–2027-es uniós költségvetési ciklus nagy pénzosztásai előtt – teszi hozzá a lap.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Túl jó volt tavaly a termés, drágább lehet idén az alma

Túl jó volt tavaly a termés, drágább lehet idén az alma

Orbán Viktor is alig talál szavakat arra, amit az alkotmányos jogállammal művel

Orbán Viktor is alig talál szavakat arra, amit az alkotmányos jogállammal művel

Nincs türelmi idő, büntetik a parlagfűirtást elmulasztókat

Nincs türelmi idő, büntetik a parlagfűirtást elmulasztókat

Százezrek tüntetnek Hongkongban, a szomszédos Sencsenben pedig gyakorlatoznak a katonák

Százezrek tüntetnek Hongkongban, a szomszédos Sencsenben pedig gyakorlatoznak a katonák

Minden légiutas álma teljesült egy amerikai férfinak

Minden légiutas álma teljesült egy amerikai férfinak

Marabu FékNyúz: Kalózok

Marabu FékNyúz: Kalózok