Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Többször próbálták elárverezni, sikertelenül. Most egy elektromos autókat összeszerelő vállalkozás jelentkezett be.
Megveszik a főváros egyik legnagyobb és legrosszabb állapotban lévő ipari parkját, írja szombati számában a Népszava. A hírt a XVI. kerület polgármestere jelentette az önkormányzati honlapon, majd a Fejlődő kertváros című kerületi újság is lehozta. Kovács Péter polgármester arról beszélt, hogy egy olyan kínai háttérrel rendelkező magyar cég lenne a vevő, amely fő tevékenységként elektromos autók összeszerelését végezné a területen, emellett kínai áruk elosztó raktárbázisát hozná létre.
A napilap hiába kereste a terület tulajdoni lapján végrehajtóként megnevezett ifjabb Dienes Árpád irodáját, nem adtak felvilágosítást a megállapodás egyetlen részletéről sem, a vásárlás tényét viszont nem cáfolták, ahogy az eddigi tulajdonos Felikon Kft. munkatársai sem, bár a cég vezetői elzárkóztak minden nyilatkozattól és még a 28 hektáros, teljesen lepusztult ipari park fotózásához sem járultak hozzá.
A kínai-magyar gazdasági kapcsolatok több szakértője is azt mondta a lapnak, a BYD, Kína vezető elektromos és hibridautó gyártója lehet a vevő első hallásra, mondván, hogy a cég már jelen van Magyarországon, 2017 áprilisában nyitotta meg első itteni üzemét, amely egyben a cég első buszgyára Európában. A ChinaCham Magyar-Kínai Gazdasági Kamara munkatársai azt mondták a Népszavának, hogy egyelőre nem kaptak értesítést az üzletről, ahogy a helyi önkormányzat ellenzéki képviselői is csak a polgármesteri üzenetből szereztek róla tudomást az ipari park bérlőihez hasonlóan.
Akik – mármint a bérlők – 2007-ben még majdnem százan voltak, akkor távozott az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár és utána sokan mások. Néhány kisebb működő üzem mellett több mint 40 ezer négyzetméternyi üzemcsarnok áll most üresen. A régi buszok felújításával foglalkozó Simon Pál csapata volt az egyik legtovább kitartó bérlő, de amikor tegnap elértük telefonon, lemondóan csak annyit mondott, már őt sem foglalkoztatja a teljesen lerobbant állapotú terület sorsa, 70 évesen nyugdíjba ment.
A kerületi lakosok azt is tudni vélik, éles ellentét volt a Felikon Kft. vezetői és a polgármester között.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.