Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Többször próbálták elárverezni, sikertelenül. Most egy elektromos autókat összeszerelő vállalkozás jelentkezett be.
Megveszik a főváros egyik legnagyobb és legrosszabb állapotban lévő ipari parkját, írja szombati számában a Népszava. A hírt a XVI. kerület polgármestere jelentette az önkormányzati honlapon, majd a Fejlődő kertváros című kerületi újság is lehozta. Kovács Péter polgármester arról beszélt, hogy egy olyan kínai háttérrel rendelkező magyar cég lenne a vevő, amely fő tevékenységként elektromos autók összeszerelését végezné a területen, emellett kínai áruk elosztó raktárbázisát hozná létre.
A napilap hiába kereste a terület tulajdoni lapján végrehajtóként megnevezett ifjabb Dienes Árpád irodáját, nem adtak felvilágosítást a megállapodás egyetlen részletéről sem, a vásárlás tényét viszont nem cáfolták, ahogy az eddigi tulajdonos Felikon Kft. munkatársai sem, bár a cég vezetői elzárkóztak minden nyilatkozattól és még a 28 hektáros, teljesen lepusztult ipari park fotózásához sem járultak hozzá.
A kínai-magyar gazdasági kapcsolatok több szakértője is azt mondta a lapnak, a BYD, Kína vezető elektromos és hibridautó gyártója lehet a vevő első hallásra, mondván, hogy a cég már jelen van Magyarországon, 2017 áprilisában nyitotta meg első itteni üzemét, amely egyben a cég első buszgyára Európában. A ChinaCham Magyar-Kínai Gazdasági Kamara munkatársai azt mondták a Népszavának, hogy egyelőre nem kaptak értesítést az üzletről, ahogy a helyi önkormányzat ellenzéki képviselői is csak a polgármesteri üzenetből szereztek róla tudomást az ipari park bérlőihez hasonlóan.
Akik – mármint a bérlők – 2007-ben még majdnem százan voltak, akkor távozott az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár és utána sokan mások. Néhány kisebb működő üzem mellett több mint 40 ezer négyzetméternyi üzemcsarnok áll most üresen. A régi buszok felújításával foglalkozó Simon Pál csapata volt az egyik legtovább kitartó bérlő, de amikor tegnap elértük telefonon, lemondóan csak annyit mondott, már őt sem foglalkoztatja a teljesen lerobbant állapotú terület sorsa, 70 évesen nyugdíjba ment.
A kerületi lakosok azt is tudni vélik, éles ellentét volt a Felikon Kft. vezetői és a polgármester között.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.