Szexista szobabicikli-reklám miatt veszített 1,5 milliárd dollárt egy cég

Sokba került a szobabicikli-gyártó Pelotonnak a karácsonyi reklámkampány.

  • hvg.hu hvg.hu
Szexista szobabicikli-reklám miatt veszített 1,5 milliárd dollárt egy cég

„Az ajándék, ami visszaad” – 2,7 millió megtekintésnél tart a YouTube-on az a félperces videó, amelyet a szobabicikli-gyártó Peloton készíttetett karácsonyi reklám gyanánt. A videó azonban nem aratott zajos sikert: november végén került fel a videómegosztóra, azóta olyan felháborodást generált a nézők körében, aminek nyomán 1,5 milliárd dollárral zuhant a cég értéke.

A videó egy nőt mutat be, aki karácsony reggelén egy Peloton szobabiciklit kap férjétől és ez arra ösztönzi, hogy videónaplót vezessen a megkezdett edzésprogramról. Majd a végén azt mondja: „egy évvel ezelőtt még nem gondoltam volna, hogy ez mennyire megváltoztat majd engem”.

A kritikusok sértőnek, szexistának és butának titulálták a videót, ami azt sugallja, hogy azért kapott szobabiciklit a férjétől a nő, hogy fogyjon le – annak ellenére, hogy kifejezetten karcsú a videó elején is. A sztárok által is kedvelt cég egyébként 2000 fontért (több mint 780 ezer forintért) kínál spinning-edzésprogrammal felturbózott szobabicikliket, a közösségi médián végigsöprő felháborodás nyomán kedden 9 százalékot csökkent a Peloton részvényeinek ára, a szerdai ebédidőre pedig újabb 6 százalékkal esett a cég értéke.

A 2012-ben alapított, sportfelszereléseket – szobabicikliket, futópadot, evezőgépet és ezek mellé applikáción keresztül edzésprogramot is - kínáló, a „fitnesz Netflixeként” is emlegetett amerikai vállalatot idén szeptemberben az amerikai tőzsdén 8 milliárdra értékelték.

(Guardian)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.