Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Német és osztrák mintára állami támogatásra van szüksége a MÁV-ból 12 éve kiprivatizált Rail Cargo Hungariának az egyik vasúti alapszolgáltatás fenntartására. A döntést ősszel meghozzák, ha kivonulnak, több ezer vasutas kerülhet utcára, és tízmillió tonna áru terelődhet át a közutakra.
Ősszel eldönti a Rail Cargo Hungaria, hogy akár 2021-től kivonul-e a vasúti szállítás közel harmadát kitevő egyeskocsi-fuvarozásból, amely szolgáltatást Magyarországon egyedül az RCH nyújt – mondta el a HVG-nek adott interjújában Kovács Imre, a cég elnöke. „Az egyeskocsi-fuvarozást fenntartjuk 12 éve, amióta privatizált cég vagyunk. Most jutottunk el oda, hogy nem tudjuk ezt a közszolgáltatás jelleggel végzett tevékenységünket tovább a jelenlegi feltételekkel biztosítani. Hacsak nem kapunk erre az osztrák vagy a német példához hasonlóan támogatást” – állítja Kovács Imre. Ha az RCH felhagy az egyeskocsi-fuvarozással, akkor az egyik vasúti alapszolgáltatás szűnne meg, feleslegessé válna a rendező pályaudvarok tevékenysége, országos szinten több ezer ember kerülhet utcára, és évi 10-12 millió tonna áruforgalom terelődhet át a közutakra.
A Kovács Imrével készült interjú, amelyben az egyeskocsi-fuvarozáson kívül a Budapest–Belgrád vonalról és a záhonyi terminál sorsáról is szó esik teljes terjedelmében a HVG hetilap csütörtökön megjelenő számában olvasható.
Az RCH esetleges kivonulása az egyeskocsi-fuvarozásból közvetve a teljes hazai vasút működésére is veszélyt jelent – írja közös közleményében a vasútnál működő két nagy szakszervezet, a Vasutasok Szakszervezete és a VDSzSz Szolidaritás.
„Annak ellenére, hogy a stratégiai megállapodásból egyértelműen kiderül: az ágazat biztonságos fennmaradásához szinte nélkülözhetetlen ennek a tevékenységnek a támogatása, úgy tűnik, az illetékesek nem vették komolyan az RCH jelzését. A szakszervezetek azért foglalkoznak ezzel a témával kiemelten, mert amennyiben a cég nem végzi ezt a hazai kis- és középvállalkozások működéséhez is fontos tevékenységét, az ágazatban akár kétezer vasutas – az RCH munkavállalóin kívül mozdonyvezetők, tolatásvezetők, kocsirendezők, járműkarbantartók, stb. – válhat munkanélkülivé” – állítják a szakszervezetek.
Az egyeskocsi-fuvarozás azt jelenti, hogy a vasúttársaság kisebb cégek egy-egy kocsinyi áruját szállítja el, nem csak egész vonatnyi árukat. Ez a szolgáltatás a rendező pályaudvarok igénybe vétele és a magas pályadíjú mellékvonalak használata miatt nagyon költséges.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.