szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Leáldozóban volt az iparág csillaga, most mégis rekordbevételre és profitra számíthatnak a gyártók.

A plexiüveg a kézfertőtlenítőhöz és a lélegeztetőgéphez hasonlóan a járvány slágertermékévé vált, a kiskereskedők, irodák, közlekedési cégek és a kórházak sorban állnak érte, pedig már leáldozóban volt az iparágnak – írja a G7.hu. Hogy a műanyagfajta már erősen a termékéletciklusának vége fele tartott, azt az is mutatja, hogy a General Electric már 2007-ben eladta a műanyag üzletágát, a korábban plexit gyártó Honeywell International pedig fel is hagyott ezzel a tevékenységgel.

A változást a koronavírus hozta, az átlátszó műanyag ugyanis lehetővé teszi az elválasztást, miközben a kommunikációt sem lehetetleníti el. A plexilapokat gyártó német Röhm GmbH vezérigazgatóját is idézik: Michael Pack a Bloombergnek azt nyilatkozta, év elején, a járvány kitörése előtt még csökkentették a termelést és a munkaidőt, aztán viszont annyi megrendelés érkezett, hogy októberig le vannak kötve a kapacitásaik.

A kereslet növekedését a Bloombergnek iparági elemzők is megerősítették: van, aki rekordbevételre és profitra számít idén iparági szinten, jövőre pedig egyes becslések szerint 15-20 százalékos növekedés várható.

A plexit egyébként egy német vegyész, Otto Röhm találta fel az 1900-as évek elején.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!