MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A miniszter és az alá tartozó állami vagyonkezelő szerint az Emírségekkel kötött, törvényben rögzített megállapodás értelmében csak az veheti meg a területet, akit az Emírségek erre kijelöl. Az önkormányzatnak ezen felül ki kellene fizetnie ugyanazt a vételárat, teljesítenie kellene ugyanazokat a feltételeket.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) álláspontja szerint a fővárosi önkormányzat akként élhetne a rákosrendezői területre vonatkozó elővásárlási jogával, ha teljesítene minden feltételt, amit a megkötött adásvételi szerződés tartalmaz – írja közleményében az állami vállalat.
A közlemény előzménye, hogy a magyar állam nevében az MNV január 16-án aláírta az adásvételi szerződést az Egyesült Arab Emírségek által kijelölt vevővel (Eagle Hills Hungary Zrt.) a terület értékesítéséről. Ezt követően Karácsony Gergely bejelentette, a fővárosnak, pontosabban egyik cégének, a Fővárosi Távhőszolgáltató Zrt.-nek elővásárlási joga van Rákosrendező területére. Az adásvételi szerződés csak akkor lép életbe, ha azok, akiknek elővásárlási joguk van a területre, lemondanak arról.
Karácsony azonban jelezte, hogy nem fognak róla lemondani, mert megvásárolják a területet.
Az MNV álláspontja szerint a megkötött szerződés feltételei közé tartozik (az áron, fizetési biztosítékokon stb. túl), hogy a Magyarország Kormánya és az Egyesült Arab Emírségek Kormánya közötti gazdasági együttműködésről szóló megállapodás kihirdetéséről szóló 2024. évi XXI. törvény szerint az ingatlan kizárólag olyan jogalany számára értékesíthető, amelyet az Egyesült Arab Emírségek – a Kormány határozatában kiadott előzetes írásbeli hozzájárulásával – vevőként kijelölt.
Magyarán – az MNV álláspontja szerint –
az önkormányzat csak akkor vásárolhatná meg a területet, ha erre az Egyesült Arab Emírségek kijelölné. Plusz hajlandó lenne kifizetni ugyanazt a vételárat és teljesíteni ugyanazokat a vállalásokat.
Az MNV közleménye után Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter egy videót tett közzé a Facebookon. Ennek tartalmi lényege ugyanez az állítás (csak az Emírségek kijelöltje lehet vevő). Ezen felül a tárcavezető szerint a beruházás a budapestiek érdeke, mert munkahelyeket teremt, és növeli a turisztikai vonzerőt. Karácsony Gergely pedig alkalmatlan.
Hasonló értékelést közölt korábban Lázár János építési miniszter a Facebookon. Lázár azt írta, a kormány mindig szívesen tárgyal Karácsony Gergellyel, az egyeztetésre vigye magával: a telekvásárlás fedezetének; a terület teljes takarításának, rekultivációjának, kármentesítésének; valamint a külföldi ingatlanfejlesztőével azonos, vagy azt meghaladó mértékű városfejlesztési projekt pénzügyi garanciáit igazoló dokumentumokat.
A miniszter a posztjában azt írta – nem kevés iróniával – „az elővásárlási jog komoly dolog. Nemcsak lehetőség, hanem felelősség is. Élhet vele, Főpolgármester úr. Tehát a Kormány üdvözli a Főpolgármester elővásárlási szándékát, ehhez csak be kell mutatni egy 5000 Mrd Forint értékű fedezetet, ami ajánlatát egyenértékűvé teszi az arab befektetőével”.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
A Google Térkép, a Waze és más alkalmazások arra hivatottak, hogy megkönnyítsék a közlekedést, néha azonban maguk okozzák a káoszt az utakon. Egy szakértő elmagyarázza, mely helyzetekben érdemes a sofőröknek inkább a megérzéseikre hallgatniuk.
Radványi Viktória a francia nagykövetség egyik ünnepségén találkozott össze a miniszterrel.