szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Fidesz 1,1 milliárdjával a Tisza Párt 28 milliója áll szemben.

A tavalyi önkormányzati és európai parlamenti választások óta 1,3 milliárd forintot költöttek el Magyarországon politikai hirdetésekre a Facebookot és az Instagramot üzemeltető Meta rendszerében – írja a Népszava.

Lévai Richárd marketingspecialista a lapnak azt mondta: ez más, európai országokhoz képest magas aránynak számít annak ellenére, hogy a választás előtt, a kampányban még nagyobb összeget szórtak ki, 3,4 milliárdot körülbelül öt hónap alatt.

A költésekben a kormánypárt vezet, a Fidesz összesen 1,1 milliárdot fizetett Facebook-hirdetésekért az elmúlt bő kilenc hónapban. Az ellenzék ehhez képest nagyjából 210 milliót költött, ebből a Tisza Párt 28-at. Orbán Viktor miniszterelnök elsősorban külpolitikai témájú bejegyzéseit hirdette.

Nemrég arról írtunk, hogy a kormánypárt korábban rendkívül hatásosan kommunikált a közösségi oldalakon, de a Tisza Párt megjelenése óta csökkenhetett a sok milliárd forintból fenntartott hálózat eredményessége.

Magyar Péter ellen már kevés lehet a Megafon, átszervezheti facebookos jelenlétét a Fidesz

A kormány(párt) a korábbi választásokon rendkívül hatásosan kommunikált a közösségi oldalakon, de a Tisza Párt megjelenése óta feltehetően csökkent a sok milliárd forintból fenntartott hálózat eredményessége. A Fidesz kísérletezett ugyan közösségi médiás jelenlétének felfuttatásával, de ez eddig nem bizonyult sikeresnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!