Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
A MÁV-csoport vezérigazgatója azt mondta, az audit a jövő hét közepére elkészül, azután döntenek majd a hogyan továbbról.
Egyeztetett csütörtök reggel a MÁV vezetése a Siemens magyarországi képviselőivel a múlt hétvégén a Budapest–Székesfehérvár vasútvonalon történt meghibásodásokról – jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Emlékeztetett, hogy pünkösdi hosszú hétvége második napján az érintett vonalon két, a Siemens által szállított sorompó romlott el, amelyeket csak fél nap után sikerült újra üzembe helyezni. Emiatt az arra közlekedő vonatok jelentős késéssel közlekedtek.
Hegyi elmondása szerint a Siemens azt vállalta, hogy
teljes körű karbantartási és üzemeltetési auditot végez minden Magyarországra szállított sorompón.
Ennek az eredménye a jövő hét közepére lesz meg, és annak ismeretében döntenek egyrészt arról, hogy milyen azonnali beavatkozások szükségesek, másrészt, hogy a jövőben hogyan működnek majd együtt a szombatihoz hasonló helyzetek megelőzés érdekében.
Miután szombaton összeomlott a balatoni fővonal közlekedése, Hegyi azonnali vizsgálatot rendelt el, mondván, „nem elfogadható, hogy egy 10 éve »pincétől a padlásig« felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szívjanak családok ezrei”. Elismerte azt is, hogy a héten nem ez volt az első sorompóhiba a szakaszon, amely miatt a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonatforgalomban késések keletkeznek. Azt is megjegyezte, hogy a sorompókat és a biztosítóberendezést a tíz éve felújított szakaszra a Siemens szállította, több mint 15 milliárd forintért.
Később Lázár János építési és közlekedési miniszter is reagált a történtekre. Egyrészt bejelentette, hogy ezúttal a fele helyett a teljes jegyárat visszatérítik az érintett utasoknak, másrészt ő is rögtön a Siemenst hibáztatta a kialakult helyzetért. Azt üzente a cégnek: addig egyetlen újabb fillért sem kapnak megrendelésre, amíg a korábbi munkájuk hiányosságait, hibáit ki nem javítják.
Bár a műszaki hibát szombaton késő estére elhárították, a MÁV a „zavartalan forgalom biztosítása érdekében” 300 buszt készenlétbe állított vasárnapra és hétfőre, hogy egy esetleges újabb hiba esetén is biztosítani lehessen a szolgáltatást. Ezt Lázár szinte sikerként kommunikálta. Igaz, az egyik szakszervezet szerint a buszsofőrök egy része olyan helyen volt kénytelen várakozni, ahol sem árnyékba nem tudtak húzódni, se a mosdót nem tudták használni.
Hétfőn aztán Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár, fővárosi képviselő arról az értesüléséről számolt be, hogy Lázár szóbeli utasítására a MÁV trükközött a késésekkel.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Nem az Amazon-alapító Jeff Bezos múlt heti esküvője volt az első celebesemény Velencében, de még egyik sem váltott ki ekkora tiltakozást. A közel 50 millió dolláros nászünnep a mérhetetlen pazarláson túl a társadalmi érzéketlenség jelképévé is vált.
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.