Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A gerinchálózat kiépítése, új sávok kialakítása, biciklitárolók installálása és a biciklisközlekedés összehangolása a...
A gerinchálózat kiépítése, új sávok kialakítása, biciklitárolók installálása és a biciklisközlekedés összehangolása a tömegközlekedéssel a legégetőbb feladatok. A kerékpárút-hálózat kiépítése, és a tervek összehangolása azonban az önkormányzati rendszer jelenlegi működése miatt szinte megoldhatatlan feladat. A Fővárosi Önkormányzatnak nincsen kerékpáros közlekedéssel foglalkozó divíziója, a biciklizést érintő kérdésekben legtöbbször a Közlekedési Ügyosztály illetékes.
Tőkés Balázs úgy véli, hogy mivel Budapesten kétszintű önkormányzati rendszer van, kerületi és fővárosi, és a kettő között nincs alá-fölérendeltségi viszony, a főváros nem adhat a kerületi önkormányzatok részére utasításokat. A kerékpáros főhálózat fejlesztési tervét, amelynek elkészítése a Fővárosi Önkormányzat feladata, a kerületek beruházásaik során figyelembe tudják venni. Felmerül azonban a kérdés, hogyan lehetséges egységes bicikliút-hálózatot építeni központi irányítás hiányában.
A másik fontos felvetés a kerékpárutak minőségére vonatkozik. Mi lehet az oka annak, ha egyik kerületből a másikba kerekezve arra leszünk figyelmesek, hogy az út minősége szembetűnően megváltozik? A Közlekedési Ügyosztály illetékese elmondta, hogy a kerületi önkormányzatoknak a kerékpárforgalmi létesítmények útügyi műszaki előírásait kell – többek között – betartaniuk.
A Főváros a forgalomtechnikai terveket hagyja jóvá, és ha ebből a szempontból nem felel meg a kivitelezés, akkor nem járul hozzá a műszaki átadáshoz. A burkolat minőségét átvételkor az útkezelőnek kell ellenőriznie. Lehetőség van azonban arra, hogy fővárosi szinten pályázati pénzekből finanszírozzanak bizonyos fejlesztéseket.
A főváros a közelmúltban új, biciklis közlekedésre fordítandó pályázati pénzekkel lett gazdagabb. Az elnyert támogatások lehetővé teszik, hogy Tőkésék a kerékpárforgalmi hálózat fejlesztésére hamarosan 595 millió forintot fordíthassanak.
Hasonlóan érdekes témákról olvashat Öko Extra 2010 című szakmai kiadványunkban, amelyet 995 forintos áron megvásárolhat az újságárusoknál vagy online megrendelheti itt.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.