Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"938856c9-e316-413d-a6c8-a3a7e0a13d6a","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"Csodás vitamin- és tápanyagbombával kényeztethetjük a mikrobiomunkat a téli ínség idején, ha fermentált ennivalókat fogyasztunk. Többek között savanyú káposztát is készíthetünk ezzel a módszerrel – elmondjuk, hogyan érdemes csinálni lépésről lépésre, mit kell tudni a sózásról, fűszerezésről, hogyan kombináljuk az alapanyagokat, és mire figyeljünk különösen az erjesztés során. ","shortLead":"Csodás vitamin- és tápanyagbombával kényeztethetjük a mikrobiomunkat a téli ínség idején, ha fermentált ennivalókat...","id":"20241228_Fermentalas-hazilag-savanyu-kaposzta-mikrobiom-belflora-Kiraly-Agnes-Egyszeruen-fermentalj-workshop-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/938856c9-e316-413d-a6c8-a3a7e0a13d6a.jpg","index":0,"item":"4214a568-a1c5-4089-9110-c9d2b4104db5","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Fermentalas-hazilag-savanyu-kaposzta-mikrobiom-belflora-Kiraly-Agnes-Egyszeruen-fermentalj-workshop-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 18:00","title":"Pisszeghet, sípolhat, szisszenhet és pöföghet a befőttesüveg, de pont ez a jó: így fermentáltunk savanyú káposztát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5018d2cd-f83f-40a4-af0e-cde8bf2ddf40","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kínai kutatók arra jutottak, hogy a magasabb női hangok kockázatvállalásra késztetik a férfiakat, azonban ennek is van egy érdekes, az evolúciót kissé meghazudtoló feltétele.","shortLead":"Kínai kutatók arra jutottak, hogy a magasabb női hangok kockázatvállalásra késztetik a férfiakat, azonban ennek is van...","id":"20241227_magas-noi-hangok-hatasa-a-ferfiak-kockazatvallalasara-szirenhangok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5018d2cd-f83f-40a4-af0e-cde8bf2ddf40.jpg","index":0,"item":"ef37d975-0af3-445c-88f3-faad27798a16","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_magas-noi-hangok-hatasa-a-ferfiak-kockazatvallalasara-szirenhangok","timestamp":"2024. december. 27. 12:03","title":"Tényleg elég egy magas női hang, hogy kockáztassanak a férfiak?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a64f612-d5ab-4539-9588-011043e3d0ed","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A 73 éves színésznő otthonában halt meg.","shortLead":"A 73 éves színésznő otthonában halt meg.","id":"20241228_Meghalt-Olivia-Hussey-Zeffirelli-Juliaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a64f612-d5ab-4539-9588-011043e3d0ed.jpg","index":0,"item":"506fc6a8-8325-4d78-a1c6-2db4ed9aebfb","keywords":null,"link":"/kultura/20241228_Meghalt-Olivia-Hussey-Zeffirelli-Juliaja","timestamp":"2024. december. 28. 13:19","title":"Meghalt Olivia Hussey, Zeffirelli Júliája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f8781f5-ccea-4ea8-8067-b8a2c321c0af","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Megjelent a Mastercard „<em>Fenntarthatósági Percepciós Index”, </em>amely átfogó képet nyújt a hazai bankszektor környezeti fenntarthatósági teljesítményéről. A tanulmány bemutatja, hogy a bankok milyen eredményeket értek el a zöld átállás terén és milyen elvárásokat támasztanak velük szemben a magyar fogyasztók.","shortLead":"Megjelent a Mastercard „<em>Fenntarthatósági Percepciós Index”, </em>amely átfogó képet nyújt a hazai bankszektor...","id":"20241203_Bankszektor-elorelepes-a-zold-uton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f8781f5-ccea-4ea8-8067-b8a2c321c0af.jpg","index":0,"item":"d156a16f-e506-4cd3-950d-f99419f3cd68","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_Bankszektor-elorelepes-a-zold-uton","timestamp":"2024. december. 27. 15:30","title":"Tényleg erre tartanak a magyar bankok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az influenszer szerint Orbán Viktor megint szerénykedett.","shortLead":"Az influenszer szerint Orbán Viktor megint szerénykedett.","id":"20241227_pottyondy-edina-50-leggazdagabb-magyar-meszaros-tiborcz-duplazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802.jpg","index":0,"item":"3eff698f-1f82-4699-aea3-3ca1c7410a13","keywords":null,"link":"/elet/20241227_pottyondy-edina-50-leggazdagabb-magyar-meszaros-tiborcz-duplazas","timestamp":"2024. december. 27. 10:40","title":"Pottyondy reagált Mészáros és Tiborcz gyarapodására: ő is duplázott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e2020cc-9457-485e-89ed-70b243c52d35","c_author":"Iványi Blanka","category":"360","description":"Már több közvélemény-kutatásban megelőzi a Tisza Párt a Fideszt, az online térben pedig köröket ver az új ellenzéki vezető a miniszterelnökre. A kérdés már csak az, kitarthat-e a lendület a következő választásig, és a NER-gépezet nagyágyúival is felveszi-e a versenyt Magyar Péter. HVG-Ténytár.","shortLead":"Már több közvélemény-kutatásban megelőzi a Tisza Párt a Fideszt, az online térben pedig köröket ver az új ellenzéki...","id":"20241227_hvg-partpreferenciak-2024-magyar-orban-fidesz-tisza-dk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e2020cc-9457-485e-89ed-70b243c52d35.jpg","index":0,"item":"a652f0f5-3aae-4142-8408-cb668d8337c1","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-partpreferenciak-2024-magyar-orban-fidesz-tisza-dk","timestamp":"2024. december. 27. 09:30","title":"Magyar kontra Orbán: Lassult a Tisza áradása, de így van esély rá, hogy 2026-ban megelőzze a Fideszt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7012672-0188-4128-a20b-22c75514b218","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A katolikus egyházfő szerint nem szabad borúlátóan és lemondással várni a jövőt, akkor sem, ha nem lehet tudni, hogy mit hoz a holnap.","shortLead":"A katolikus egyházfő szerint nem szabad borúlátóan és lemondással várni a jövőt, akkor sem, ha nem lehet tudni...","id":"20241228_Ferenc-papa-ujevi-uzenet-beke-remeny-szeretet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7012672-0188-4128-a20b-22c75514b218.jpg","index":0,"item":"c2977a9e-9f5b-48d7-8e80-8cc7b064438a","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Ferenc-papa-ujevi-uzenet-beke-remeny-szeretet","timestamp":"2024. december. 28. 15:14","title":"Ferenc pápa: Ne csüggedjünk a háborúk miatt, mert a szeretet reménnyel tölti el a szívünket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f6a1d67-beaa-4b0e-9b38-5f0c04dc4279","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.","shortLead":"Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg...","id":"20241228_Hilarion-metropolita-szexualis-zaklatas-orosz-ortodox-egyhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f6a1d67-beaa-4b0e-9b38-5f0c04dc4279.jpg","index":0,"item":"7f78e4c6-9e7a-44cd-bece-3ba07684ba43","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Hilarion-metropolita-szexualis-zaklatas-orosz-ortodox-egyhaz","timestamp":"2024. december. 28. 16:43","title":"Menesztették a magyar egyházmegye éléről a botrányairól elhíresült Hilarion metropolitát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A plázák is kezdik felismerni a közösségi médiában való megjelenés fontosságát.
A plázák is kezdik felismerni a közösségi médiában való megjelenés fontosságát. Az elmúlt 1 évben kezdődtek meg a próbálkozások a nagyobb bevásárlóközpontok körében, hogy legalább egy Facebook jelenléttel belépjenek a közösségi térbe. Van saját oldala a Westendnek, a Mammutnak, Duna Plazanak, az Europarknak és az Allee-nak is, sőt néhányan még Twitter oldalakat is működtetnek.
Az oldalakról általában véve elmondható, hogy még elég gyerekcipőben járnak - mondja lapunknak Müller Tamás, a Mito online kommunikációs ügynökség tanácsadója. Az aktivitások többnyire az egyes üzletek új promócióira, akcióinak bemutatására, rendezvényekről szóló tájékoztatásra és az adott bevásárlóközpont weboldalán megjelenő hírek utóközlésére szorítkoznak. A rajongói táborok sem nagyok, jellemzően 2000 fő alatt vannak, a Westend (~1200 fő) és az Allee (~2000 fő) viszi a prímet.
A bevásárlóközpontok némileg speciális helyzetben vannak, hiszen mintegy ernyőként léteznek a plázában megtalálható üzletek felett. Ezért fontos lenne, hogy sokkal szorosabban együttműködjenek az egyes üzletekkel és üzletláncokkal a kommunikációban - mondja Müller. Ahol fejlődhetne az összes magyar bevásárlóközpont a közösségi média terén: exkluzív ajánlatok, csak az adott csatornán elérhető kedvezmények, valamint az események, programok jobb kommunikációja - így például események létrehozása, azok promotálása, akár a partner üzletekkel együtt.
Egyre fontosabb a neten a jobb ügyfélszolgálati tevékenység és segítségnyújtás, a közérdekű infók közlése. E mellett a saját brand hangsúlyosabb építése is elengedhetetlen (ne csak az üzletekről szóljon). Égetően hiányoznak a közösségi tagokat jobban bevonó, élményt adó játékok, aktivitások (nem eladási célzattal, hanem szórakoztató módon való) megjelenése.
Az biztos, hogy hamarosan hangsúlyosabbá válnak a community shopping akciók, az online kuponozás. Ilyet csinált például a GAP nemzetközi ruházati márka, amikor 25 százalékkal olcsóbban kínálta termékeit, ha a Foursquare felhasználók csatlakoztak a GAP eseményéhez. Ugyanez a 25 százalékos akció a Facebook-on keresztül is elérhető volt kinyomtatható kupon formájában.
És most lássuk az egyes bevásárlóközpontokat:
1. Westend City Center
Facebook: 1737 rajongó, indulás: 2010. május. Twitter: 66 rajongó, indulás: 2010. június. Iwiv: 118 ismerős. Nem frissül túl gyakran és a közlések is főleg a weboldalon megjelenő hírek és akciók bemutatásáról szólnak. Egyéb kommunikációjában (weboldal, microsite-ok) nem igazán hangsúlyozza a social csatornák meglétét. Bár van Twitter csatornája, de ott is csak tartalmat ismétel. A rajongók nem aktívak, néhány wall-post van csak. "Nagyon hiányzik belőle bármiféle interakció, de mivel a postok ilyen infó jellegűek, így esély sem sok van, hogy párbeszédet generáljanak" - véli Müller Tamás.
2. Mammut
Facebook: 546 rajongó, indulás: 2009. december. Twitter: nincs. Ahhoz képest, hogy az első indulók között volt, nincs sok rajongó. Aktivitás inkább az eseményekről és a nyomtatott Mammut magazinról szól. "Ami pozitívum, hogy hasznos közérdekű infókat is (pl. felújítási munkák miatti változások, nyitvatartás) közölnek. Van boltbemutató is, és a felmerülő kérdésekre válaszolnak, reagálnak" - mondja Müller.
3. Duna Plaza
Facebook: 169 rajongó, indulás: 2010 január. Twitter: 60 rajongó, indulás: 2010 március. Nagyon kevés rajongó. Promóciók mellett néha 1-1 érdekesség, de elég ad-hoc jelleggel. "Az utóbbi időben magukra vannak hagyva a rajongók, nem nagyon válaszolnak a felmerülő kérdésekre. Ezzel nagyon hamar meg tudják ölni az egyébként sem túl nagy érdeklődést. Sajnos a Twittert teljes egészében csak arra használják, hogy a híreket ismételjék" - értékeli Müller a látottakat.
4. Europark
Facebook: 183, 2010. augusztus. Az egyik legfrissebb induló, még kevés rajongóval. Egyelőre nyereményjátékokkal próbálnak tagokat toborozni és egész jól sikerült aktivizálni a tagokat a kisebb inszentív nyereményekkel. A nyereményjátékot külön fülön is hirdetik. Nyereményjátékon kívül azonban egyelőre még semmilyen aktivitás nincs az oldalon.
5. Allee
Facebook: 1943, 2010 április. A legtöbb tagot számláló oldallal ők rendelkeznek. Ez leginkább az állandó szerdai 5000 forintos nyereményjátéknak köszönhető, ami pont elegendő összegű inszentív ahhoz, hogy tagokat toborozzanak. "Az egyik legjobban szerkesztett oldal, folyamatos frissítéssel és változatosabb tartalommal: nyereményjáték, információk, akciók, rendszeres boltbemutatók, online kuponok, stb. Az plázában zajló eseményeket azonban ők is közvetíthetnék jobban" - mondja Müller.
[[ Oldaltörés (Mitől lesz hatékony a céges közösségi kommunikáció?) ]]
Egy cég közösségi médiában történő kommunikációja akkor tekinthető sikeresnek, ha hosszú távon sikerül kialakítani egy elkötelezett közönséget maga köré - mondja Müller Tamás, a Mito kommunikációs ügynökség tanácsadója. Hogy miként sikerül ezt elérni, az cégenként (méret, iparág, stb.) más és más, de van néhány alapvető dolog, ami szükséges mindenhol ahhoz, hogy esély legyen a sikerre.
A közösségi média használatának megoszlása a világon. 2010. július
1. Meg kell találni a közösségi média szerepét a kommunikációban
Fontos belátni és elfogadni, hogy a social média nem csak egy új marketingcsatorna, ahol lehet kifelé tolni a cég üzeneteit. Valahol remekül használható márka építésre, valahol ügyfélszolgálati tevékenységre, de az is lehet, hogy akár termékfejlesztésre alkalmas, cége válogatja. Ahhoz viszont, hogy ezt jól alakíthassa az adott vállalat, fontos, hogy pontosan ismerje, kikkel szeretne beszélgetni és ők mire kíváncsiak, milyen igényeik vannak.
2. Fel kell állítani a működtetéshez szükséges infrastruktúrát és tudást.
Meg kell találni a cégben a helyét, hogy kik foglalkoznak a területtel. Mivel a vállalat teljes tevékenységét érintheti, így fontos, hogy olyanok foglalkozzanak vele, akik a teljes működésre jól rálátnak. Sok esetben az a legszerencsésebb, ha egy olyan csapat felelős a social media aktivitásokért, amiben:
- olyan belső munkatársak vannak, akik képesek gyorsan reagálva, pontos információkkal szolgálni és válaszolni (community manager)
- belső ember, aki átlátja a cég működését, jól kiismeri magát a közösségi médiában, és ennek megfelelően képes felállítani a célokat és a szükséges eszközrendszert (social strategist)
- külső tanácsadó, ügynökség, aki/amely rendelkezik a megfelelő szaktudással és gyakorlattal a kampányok, aktivitások lebonyolításában és a social csatornák működtetésében
Kisebb cégeknél természetesen nem biztos, hogy ekkora apparátus dedikálható a feladatra.
3. Fokozatosan kell beletanulni
A közösségi médiában megjelenni nem egész pályás letámadással kell. A sikeres induláshoz kell a fokozatosság. A legegyszerűbb, ha ezt úgy képzeljük el, mint ha egy új társaságba szeretnél csatlakozni a való életben. Nem melldöngetve lépsz be, a névjegykártyádat osztogatva és magadról beszélve, hanem:
- megfigyelsz
- barátkozol és ismerkedsz
- majd a társaság részeként részt veszel és alakítod a párbeszédeket
4. Mérni kell és folyamatosan optimalizálni
Az üzletileg is sikeres közösségi jelenlét fontos eleme, hogy folyamatosan figyelni kell az aktivitások sikerességét, mérni kell az eredményeket. Az eredmények alapján pedig el lehet dönteni: mi az ami működik, mi az ami nem.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.