szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A luxus termékek világpiacán a vártnál is gyorsabb a kilábalás a pénzügyi krízist követően, derül ki a Jones Lang...

A luxus termékek világpiacán a vártnál is gyorsabb a kilábalás a pénzügyi krízist követően, derül ki a Jones Lang LaSalle legfrissebb tanulmányából. 

A Jones Lang LaSalle európai, közel-keleti és ázsiai kiskereskedelmi csapatának igazgatója Robert Bonwell elmondta: " A kiskereskedelemi piacokon a luxus termékek számítanak a legnemzetközibbnek, hiszen a világmárkák globális stratégiát alkalmaznak. A legtöbb márka jelenleg az ázsiai és fejlődő piacokon történő bővülésre koncentrál, hogy a magas jövedelemmel rendelkező és a luxus termékekre igényt tartó lakosokból egy új vásárlóréteget alakítsanak ki.

KÖKI terminál
MTI / Balaton József

Tovább folytatják befektetéseiket a terebélyes nyugati piacokon is, ahol a már meglévő luxus üzleteket felújítják és kibővítik tovább növelve az olyan hagyományos és már jól bevált prémium kategóriás bevásárló övezetek népszerűségét, mint amelyeket Párizsban és Londonban találhatunk. "

Az új londoni Bond Street Európa legdrágább bevásárló utcája kimagasló bérleti díjakkal, amelyek elérhetik akár a 7900 €/m2 árat is. A párizsi Avenenue Montaggne-on a bérleti díjak 7500 €/m2 áron mozognak, míg a moszkvai Stoleshnikov Lane-en 7015 €/m2 kínálják az üzleteket.

Ap

James Dolphin a Jones Lang LaSalle EMEA kiskereskedelmi részlegének vezetője a következőképpen folyatatta: " A virágzó e-kereskedelem ellenére Európa legdrágább bevásárlóutcái továbbra is kiemelkedő fontosságúak a luxuskategóriás termékek piacán. A kiadások tekintetében meglehetősen visszafogott elmúlt két évet követően a kereskedők most határozott bővülési tervekkel reagálnak a növekvő fogyasztói bizalomra.

A legjobb helyeken található prémium kategóriás üzletek iránti növekvő kereslet a bérleti díjak emelkedését eredményezi. Más kereskedők is előnyökhöz próbálnak jutni luxus márkák közelében elhelyezkedő üzletekkel, és az általuk generált megnövekedett kereslet további nyomást gyakorol a bérleti díjakra.

A közelmúltban több vezető nemzetközi márka is kétszámjegyű árbevétel növekedésről és rekord nagyságú éves forgalomról számolt be. Abban, hogy e márkák ilyen jelentős sikert könyvelhettek el nagy szerepet játszottak saját üzlethálózataik, különösen Ázsiában, főleg a virágzó kínai piacon. A luxus kereskedelem Európába is fellendült; 2010-ben néhány világmárka teljes bevételének 30-40 százalékát az európai piacok generálták, elsősorban Olaszország, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Oroszország.

A legtöbb luxus üzletet Párizsban találjuk. 100 különböző top márkára összesen 150 üzlet jut, ami vitathatatlanul bizonyítja, hogy a francia főváros továbbra is a divat és luxus központja. Egyedül London büszkélkedhet még hasonlóan kimagasló eredményekkel, itt 100 top márkára 125 luxus üzlet jut. Ez a mérce Milánóban már jóval alacsonyabb, csupán 95, míg Moszkvában és Rómában csupán 66-59 üzlet jut 100 top márkára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

ingatlanmenedzser.hu Ingatlan

Bedőlt egy fővárosi pláza

Nem bírta tovább a bukaresti City Mall Bucharestet üzemeltető Victoria Holding és csődvédelmet kért.