szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem tudni, mikor járhatnak hűtött Combinók a Nagykörúton, hiszen a tesztelni kívánt három hűtési technikának eltérő az üzembe helyezési ideje.

A cég előző nap bejelentette: három hűtési technikát tesztelhárom Combino villamoson idén nyáron. Az MTI arra volt kíváncsi, hogy a legjobbnak ítélt hűtési technika kiválasztása után mikor állnak forgalomba az átalakított Combinók. A BKV tájékoztatása szerint a Siemens Zrt.-vel kötött megállapodás értelmében az egyik megoldás az lesz, hogy a tesztjárművön a nyitható ablakok felületét kétszeresére növelik, a másik elképzelés szerint a meglévő szellőzőrendszert alakítják át, ennek köszönhetően a belső párás levegő helyére "friss, külső levegő
áramlik" majd, a harmadik változatnál pedig a villamos középső kocsiszekrénye fölé légkondicionáló kerül, így a jármű közepére fújt hideg levegő keveredik majd az oldalsó szekrények melegebb levegőjével. 
   
Ezen kívül mindhárom átalakított villamoson a vezetőfülkékben lévő légkondicionálók az utastér legmelegebb pontjait fogják lehűteni. Mint a cég korábban közölte: a három megoldás közül a legoptimálisabbat a későbbiekben mind a negyven Combinón alkalmazni fogják, a tesztelésre átalakított villamosok június elején készülnek el. A szerdai tájékoztatás szerint ha azt a megoldást választják, hogy a vezetőfülke hűtésére alkalmas klímaberendezés segítségével az első peronra engedik a hideg levegőt, ez akár már idén nyáron
megvalósítható az összes Combinón.
   
Fodor Zsanett sajtóreferens tájékoztatása szerint, ha nagyteljesítményű hűtőberendezést szerelnének az összes villamosra, akkor ezek a munkák csak 2008 májusára tervezhetők, bár az átalakítások költségeit, azok fedezetét még tisztázni kell.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!