A teljes M0 keleti szakasz előkészítése és kivitelezése 350 millió euróba kerül, ebből 285 millió az EU kohéziós alapjából származik. A most átadott szakasz kivitelezési költsége nettó 49 milliárd forintot tett ki, a még fel nem használt támogatásból épül meg az M0-Gödöllő közti M31 számú, 12,4 kilométeres átkötés, amely várhatóan két év múlva készül el. Az átadott autópálya szakaszt legkésőbb kedden délután 5 órától vehetik használatba a közlekedők.
A miniszterelnök avató beszédében kiemelte, hogy az elmúlt hat évben Magyarországon megduplázódott a gyorsforgalmi utak hossza. Ez hozzájárult ahhoz, hogy Észak- és Kelet-Magyarország is bekapcsolódjon a gazdaság vérkeringésébe, "így ma Borsodból akár Portugáliáig lehet haladni autópályán" - mondta Gyurcsány Ferenc.
Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere úgy vélte, hogy az M0 most átadott szakasza annyi beruházót vonz, hogy a többletadóból gyorsan megtérül a beruházás. Szerinte az új körgyűrű szakasz 20 százalékkal csökkenti a városba tartó utak - főleg a Szentendrei és a Váci út - forgalmát, és a jövő év első napjától kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a Hungária körgyűrűről.
Az érintett települések kedden közleményben tiltakoztak, mert keveslik az új útszakasz mellé telepített véderdőket és zajvédő falakat. A főváros tizenhatodik, tizenhetedik kerülete, Ecser, Maglód és Kistarcsa önkormányzata az MTI-hez kedden eljutatott levelében hangsúlyozta: a települések nem vitatják, hogy az átmenő forgalom csökkentésében nagy segítséget jelent az M0 autóút keleti szektora, de a zajterhelés csökkentése érdekében a zajvédő falak kiegészítését, és az erdősítés befejezését kérik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től.