szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Baross Gábor óta nem fejlődött ilyen ütemben a közlekedés Magyarországon - mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az M0 körgyűrű 26,5 kilométeres újabb szakaszának átadásakor kedden. Az érintett települések kedden közleményben tiltakoztak.

A teljes M0 keleti szakasz előkészítése és kivitelezése 350 millió euróba kerül, ebből 285 millió az EU kohéziós alapjából származik. A most átadott szakasz kivitelezési költsége nettó 49 milliárd forintot tett ki, a még fel nem használt támogatásból épül meg az M0-Gödöllő közti M31 számú, 12,4 kilométeres átkötés, amely várhatóan két év múlva készül el. Az átadott autópálya szakaszt legkésőbb kedden délután 5 órától vehetik használatba a közlekedők.

A miniszterelnök avató beszédében kiemelte, hogy az elmúlt hat évben Magyarországon megduplázódott a gyorsforgalmi utak hossza. Ez hozzájárult ahhoz, hogy Észak- és Kelet-Magyarország is bekapcsolódjon a gazdaság vérkeringésébe, "így ma Borsodból akár Portugáliáig lehet haladni autópályán" - mondta Gyurcsány Ferenc.

Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere úgy vélte, hogy az M0 most átadott szakasza annyi beruházót vonz, hogy a többletadóból gyorsan megtérül a beruházás. Szerinte az új körgyűrű szakasz 20 százalékkal csökkenti a városba tartó utak - főleg a Szentendrei és a Váci út - forgalmát, és a jövő év első napjától kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a Hungária körgyűrűről.

Az érintett települések kedden közleményben tiltakoztak, mert keveslik az új útszakasz mellé telepített véderdőket és zajvédő falakat. A főváros tizenhatodik, tizenhetedik kerülete, Ecser, Maglód és Kistarcsa önkormányzata az MTI-hez kedden eljutatott levelében hangsúlyozta: a települések nem vitatják, hogy az átmenő forgalom csökkentésében nagy segítséget jelent az M0 autóút keleti szektora, de a zajterhelés csökkentése érdekében a zajvédő falak kiegészítését, és az erdősítés befejezését kérik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Itthon

Az M0-ás autóút keleti szektora összekapcsolja az autópályákat

Ma délelőtt 10 órakor adja át az M0 26,5 kilométeres keleti szektorát Gyurcsány Ferenc miniszterelnök. A tehergépjárműveket nem tiltják ki Budapestről az M0-ás keleti szektora és az északi híd szeptemberi átadása után, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint megéri majd az autóút új szakaszait használni, mivel így akadálymentesen, egyenletes sebességgel haladva és kevesebb üzemanyag felhasználásával hajthatnak át a fővároson a teherjárművek.

Régi telefonból így lesz olcsó szemvizsgáló eszköz

Régi telefonból így lesz olcsó szemvizsgáló eszköz

Még felnőttebb lett a Volkswagen Polo

Még felnőttebb lett a Volkswagen Polo

3,4 milliárd forintért hirdetik, hogy Magyarország családbarát

3,4 milliárd forintért hirdetik, hogy Magyarország családbarát