Rangos nemzetközi hekkerversenyen jelölték díjra a BKK online jegyértékesítő rendszerét. Egyelőre azonban nincs okunk ünnepelni: a BlackHat nevű éves konferencián kiosztott díj egy kevésbé dicsőséges kategóriájában került a BKK az esélyesek közé: a legbénább céges reakciók között válogatták be a legemlékezetesebb öt esetbe – szúrta ki az ITcafé.
A portál beszámolója szerint a jelölteket felsoroló oldalon alaposan leszólták a BKK online jegyrendszerének esetét, amikor egy fiatal hekker biztonsági rést talált a rendszerben, a fáradozásait pedig a vállalat nemhogy megköszönte volna, inkább rendőröket hívott rá.
A biztonsági kutatók olyanok, mint Sziszüphosz. Görgetjük hegynek felfelé a sebezhetőségeket, hogy aztán másnap a saját felfedezésünk alá szorulva találjuk magunkat.
– fogalmaznak. Később ugyan a cég kártérítésként állást ajánlott az etikus hekkernek, de mindez már csak akkor történt meg, amikor a közlekedési vállalat már több tízezer egycsillagos értékelést kapott Facebook-oldalán.