Több mint 400 millió forintot költött el a főváros az újpalotai villamos tervezésére, amit végül lefújtak – írta az Index. A lap egy nemrég megjelent közbeszerzési hirdetményt vett észre, amiben az áll, hogy módosítják az újpalotai villamos tervezésére vonatkozó szerződést.
Mivel a tervezést már majdnem három éve lefújták, és a forrásokat átcsoportosították a 3-as metró felújítására, az Index megkereste a BKK-t, hogy történt-e valami változás.
A cég válaszában megerősítette, hogy az újpalotai villamosvonal tervezésének leállítása 2016-ban megtörtént. Ekkor már a teljes vonal engedélyezési tervdokumentációja elkészült az Astoriától az újpalotai Pólus Centerig, de az engedélyezéshez, és a kiviteli tervekhez még nem kezdtek hozzá.
Az újpalotai közlekedési tengely azonban a jelentős forgalom miatt valamilyen egyéb beavatkozást igényelt. A szerződés maradványértékéből ezért a BKK két kiegészítő feladatot rendelt meg:
- a Sárfű utcai villamosperon akadálymentesítését Újpalotán,
- a Bosnyák tér, a Tisza István tér és Zugló vasútállomás környezetének forgalomtechnikai korrekcióját azzal a céllal, hogy a Thököly úton gyorsabban haladhassanak az autóbuszok.
A szerződés módosítására az utolsó helyszín (Zugló vasútállomás) engedélyezési eljárásának a csúszása miatt volt szükség.
A villamosvonal tervezése az eredeti szerződés szerint 979 millió forint volt, de mivel az első ütem után a projekt leállt, csökkent a tervezői díj. A kiegészítő feladatokkal együtt 405 millió forint a jelenlegi szerződéses érték, ebből a kiegészítő munkák tervezési díja 31 millió forint. A villamosvonal tervezésére annak 2016-os felfüggesztése óta nem történt kifizetés, számolt be róla a BKK.
(Címlapképünk illusztráció.)