szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nagyon megtolta az EP-kampány végét a Fidesz a közösségi médiában, a kormánypárt két nap alatt többet költött, mint az összes többi ellenzéki párt együttvéve.

Nem véletlen, hogy toronymagasan vezet a Fidesz a közösségi médiás mozgósításban, messze a kormánypárt költi a legtöbbet hirdetésekre. Az EP-választás napján két friss hirdetést tettek közzé, 200-500 ezres ráfordítással. 24-25 százalékban a budapestieket célozták, azon belül is leginkább az 55-64 éves nőket.

©

Az egyik, a hétvégére belőtt hirdetésre ennél is több, 500-999 ezer forint ment el. Ez a nagyságrend egyébként ritka, az elmúlt időszakban két hasonlóan megtámogatott posztot találtunk. A többség a 200-500 ezres kategóriában futott.

A költéseket egyelőre május 24-éig összesítették, az azt megelőző hét napban 26,5 milliót hirdetett el a Fidesz. Pénteken a május 22-ig tartó költést lehetett megnézni, akkor még csak 19,8 millió volt az összeg.

Vagyis, a Fidesz két nap alatt 6,7 milliót költött a Facebook kampányára. Ezek csak a megfinanszírozott posztok, a fideszes szavazók ezen felül rengeteg Orbán Viktor-os bejegyzéssel találkozhatnak, amelyet villámgyorsan terjesztenek a fideszes politikusok.

A Jobbiknak alig van pénze: 4,6 milliót költött Facebook-kampányra a 24-e előtti hét napban, ebből az utolsó kettőt csak 300 ezer forinttal tudta szponzorálni. Milliós hirdetésük nem volt, néhányat megtámogattak 200-500 ezer forinttal.

Az MSZP 6 millión áll, 1,5 millióval tolta meg a május 22-24. közti időszakot. Ők két bejegyzésre költöttek 500 ezer és 1 millió között: az egyik szavazásra buzdított, a másikban Frans Timmermans, a szocialisták csúcsjelöltje szerepelt. Ezt leszámítva jellemzően 10-50, illetve 100-200 ezres hirdetéseket találtunk.

A Demokratikus Koalíció nem erőltette különösebben a Facebook-hirdetéseit, 2,7 milliónál jártak május 24-én, a megelőző két napban bő 900 ezret tettek bele a közösségi médiás kampányukba. Orbán Viktor Facebook-oldalán nincsenek hirdetések, Gyurcsány Ferencén viszont vannak, de nem sok: a volt miniszterelnök 636 ezer forintot költött a már hivatkozott időszakban kampányra.

Az LMP-nek is csak plusz félmilliója volt a május 22-24. közti időszakra, most 2,6 millión áll a költésük. A hirdetések többségét 10-50 ezer forinttal dotálták.

A Momentum csaknem 4,5 milliót költött a hivatkozott időszakban, az összegzésben szereplő utolsó két napra volt bő 400 ezer forintjuk.


2019 a választások éve. Kövesse az eseményeket hétről hétre a HVG hetilappal. Most 20% kedvezménnyel fizethet elő 4 vagy 8 hónapra is! bolt.hvg.hu

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Eladná magyar érdekeltségei egy részét az E.On

Eladná magyar érdekeltségei egy részét az E.On

Roth: Cinikus feltételezés, hogy a németek üzleti érdek miatt nem elég kemények Orbánnal

Roth: Cinikus feltételezés, hogy a németek üzleti érdek miatt nem elég kemények Orbánnal

Akcióba lépnek országszerte a vasúti rendőrök

Akcióba lépnek országszerte a vasúti rendőrök

George Clooney filmet rendez a Netflixnek

George Clooney filmet rendez a Netflixnek

Vigyázzon, népszerű vírusirtónak álcázza magát egy kémprogram

Vigyázzon, népszerű vírusirtónak álcázza magát egy kémprogram

A pénzügyminiszter kijelölte az Államadósság Kezelő Központ új vezetőjét

A pénzügyminiszter kijelölte az Államadósság Kezelő Központ új vezetőjét