Újabb lépést tett a kormány a vasút és a Volánbusz összevonására

Létre kell hozni a MÁV és a Volánbusz „egységes, csoportszintű irányítását és működését”, hogy javuljon a gazdálkodásuk és a feladatellátás színvonala – mondta ki a kormány egy szerda este kiadott határozatában.

  • hvg.hu hvg.hu
Újabb lépést tett a kormány a vasút és a Volánbusz összevonására

Azt már a nyáron eldöntötték, hogy a MÁV lett a Volánbusz tulajdonosi jogainak gyakorlója. Most a kormány véglegesen a vasút tulajdonába adta a busztársaságot, és azt szabta meg feladatként, hogy menetrendi szempontból hangolják össze az általuk végzett országos, regionális és elővárosi közúti és vasúti közszolgáltatást, egységesítsék az utastájékoztatást és a jegyértékesítést, valamint 2022. január 1-től alakítsák ki a tarifaközösséget, vagyis (bár ezt a fogalmat nem határozták meg) feltehetőleg a közös jegyrendszert.

Az átalakítás eredményeit 2021 végéig várják. A szükséges jogszabálymódosítási javaslatokra nem hagytak túl sok időt Mager Andreának, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek, ugyanis a december 30-án késő este megjelent határozatban ez áll: „Határidő: 2020. december 31.”

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.