10-15 év múlva lehet a Rákosrendezőn építkezés, de gazdaggettót nem szeretnénk – főépítész a Fülkében
Erő Zoltán szerint ma Budapesten az jut lakáshoz, aki elég pénzt örökölt hozzá. Ezen a trenden akar fordítani a főváros – de ehhez hosszú idő kell. A főépítészt Kacskovics Mihály Béla kérdezte.
Erő Zoltán szerint ma Budapesten az jut lakáshoz, aki elég pénzt örökölt hozzá. Ezen a trenden akar fordítani a főváros – de ehhez hosszú idő kell. A főépítészt Kacskovics Mihály Béla kérdezte. Iratkozz fel a Fülke csatornájára! Spotify: tiny.cc/FulkeSpotify Apple Podcasts: tiny.cc/FulkeApple Hallgasd meg a HVG többi podcastját: Spotify: tiny.cc/HVGpodcastokSpotify Apple Podcasts: tiny.cc/HVGpodcastokApple SoundCloud: tiny.cc/HVGpodcastokSC 00:00 Intro 01:16 Siker?
Sikerként értékeli Budapest főépítésze, hogy a kormány végül hajlandó volt befogadni a főváros cégének, a Budapesti Közműveknek az elővásárlási szándékát Rákosrendezőre. Sikernek siker, de ez még csak a munka kezdete: az egy dolog, hogy Budapest kifizeti a területet, de azt még ki is kell takarítani, majd utána valamit kezdeni is kell vele. Legjobb lenne, ha ott olyan építkezés indulna, amellyel a főváros lakhatási válságán lehetne enyhíteni. De hogyan?
Erő Zoltán közéleti műsorunkban arról beszélt, konkrét tervek a fővárostól csak most fognak érkezni a területre – ennek megfelelően még a terület takarításáig is hátravan négy-öt, az építkezésekig pedig tíz, talán tizenöt év is.
Hogyan lesz pénze a középosztálynak arra, ami a Rákosrendezőn épül, főleg azután, hogy a beruházásnak – mivel ki kell pucolni a területet –, súlyos pluszköltségei is vannak? Hogyan lehet elkerülni, hogy gazdaggettó alakuljon ki a főváros szándékai ellenére? Meg lehet-e bárhogy akadályozni, vagy kell-e egyáltalán, hogy Mészáros Lőrinc, vagy Garancsi István építkezzen a Rákosdubaj hűlt helyén? Erő Zoltánt Kacskovics Mihály Béla kérdezte.
A minisztériumnak világossá kell tennie, hogy Gustav Klimt Afrikai herceg című festményének kiviteli engedélyeztetési folyamata során becsapták őket, vagy ők hibáztak. Enélkül rajtuk marad a gyanú, hogy valami még súlyosabb dolog történt – állítja Molnos Péter művészettörténész.