szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az időzítés aligha véletlen: a tervek szerint MotoGP- és Superbike-világbajnoki futamot szervez idén Magyarország. 

„A rendezvényszervezés szakmai szempontjainak magas szintű érvényesítése és az egységes forrásfelhasználási módszertan biztosítása” – ez a hivatkozási alap egy friss kormányrendelet-tervezetben arra, hogy a Rogán Antal alá tartozó Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökség Zrt. hatásköre legyen „a motorsportág kiemelt sporteseményeinek hazai megrendezésére és lebonyolítására”. 

A Rogán-féle minisztérium alá rendelt, a központosított állami kommunikációs feladatokért felelős Nemzeti Kommunikációs Hivatal irányítása alatt működő állami rendezvényszervező cég már most is széles a tevékenységi köre. Fő feladata a kiemelt sportesemények és állami rendezvények szervezése, pályáztatása és lebonyolítása, de eddig ebbe nem tartoztak bele a motorsportesemények. 

A rendelettervezet arra nem tér ki, hogy miért éppen most kell ezeket a rendezvényeket is az állami cég alá söpörni, mindenesetre az időzítés összefügghet azzal, hogy idén újra lesz MotoGP-futam Magyarországon. Ahogy arról a HVG is írt, több mint harminc év után térhet vissza a gyorsasági motorversenyzés két legfontosabb sorozata Magyarországra: 

a tervek szerint MotoGP- és Superbike-világbajnoki futamot is rendeznek a Balatonfőkajár melletti Balaton Park Circuit elnevezésű pályán.  

Kanyargós úton térhetnek vissza Magyarországra a motorversenyzés legjobbjai

Ha minden a tervek szerint alakul, jövőre tényleg újra MotoGP-futam lehet Magyarországon. A feltételes mód indokolt, hiszen több elvetélt próbálkozáson is túl vagyunk már: a Gyurcsány- és az Orbán-kormány bicskája is beletört a feladatba.

Érdekesség, hogy a cég, amely a hazai futamoknak otthont adó, 75 milliárd forintos pályát fejleszti, évek óta mikrogazdálkodói beszámolót ad le. Egyébként kacifántos történet zárulhat le azzal, ha felbőgnek majd a motorok, hiszen a versenyek újbóli idecsábítása a 2000-es évek közepe óta célja volt a mindenkori kormánynak. A korábban a nagydíjak helyszínéül kiszemelt Balatonring például teljes kudarc volt: 

Nyárfák és gyomok nőtték be a dugába dőlt sávolyi MotoGP-projekt területét

Az egykor tervezett Balatonring egy spanyol tulajdonú sávolyi cégé lett, a motorversenyprojekt fejlesztéseire létrehozott társaságot pedig hét év vergődés után számolták fel.

(Nyitóképünk illusztráció)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!