Tetszett a cikk?

A válság hatására a munkaadók az elmúlt egy évben jóval több pályázó közül választhatták ki a számukra megfelelő jelöltet, így érthetően a munkavállalók között is éleződött a verseny a legjobb állások megszerzéséért.

A képzési piacon is egyre nagyobb a verseny. Ez jó dolog ugyan, de nehezebb is a döntés. Melyik nyelviskola a legmegfelelőbb? Egyáltalán nyelviskola legyen-e, vagy inkább menjünk ki fél évre dolgozni külföldre, mert anyanyelvi környezetben hatékonyabb a tanulás? Belevágjunk-e egy mesterképzésbe, vagy válasszunk rövidebb képzési idővel valamilyen szakmai képzést, OKJ-s képesítést? Már ezt a döntést is nehéz meghozni, hát még azt, melyik intézményt, képző- vagy nyelviskolát válasszuk. Valószínűleg oda fogunk jelentkezni, amiről már hallottunk, esetleg ismerőseink ajánlották.

Ezt felismerve a képzéseket kínáló cégek, intézmények is egyre nagyobb szerepet fordítanak a képzéseik és saját maguk népszerűsítésére. A 2009 őszi HVG Állásbörze felméréséből kiderül, hogy a rendezvényen megjelent, képzéseket kínáló kiállítók 85,71 százaléka évi 5 millió forint fölötti marketing-költségvetéssel gazdálkodik, és közel 20 százalékuk ebből az összegből nemcsak a kiemelt időszakokban, a jelentkezési határidők előtt (február és október) hirdetik képzéseiket, hanem folyamatos jelenlétre törekszenek. A hirdetési csatornák közül a válaszok alapján a legnépszerűbbek a költségkímélőbb módszerek: saját honlap, bannerek, önálló kiadványok, szórólapok, de a volt diákok ajánlására szintén erősen számítanak, sőt 70 százalékuk az oktatási kiállításoknak, állásvásároknak is visszatérő kiállítója.

A HVG Állásbörze, Országos Képzési és Karriernapok felméréseiből kiderül, hogy valóban alternatív karrierút bemutatásaként szükség van a képzési lehetőségek jelenlétére. Ezt támasztják alá a 2009 őszi látogatói visszajelzések is. A nem csupán állás-, hanem képzési ajánlatokat és nemzetközi lehetőségeket is felvonultató börzére a több mint 9000 látogató 16,3 százaléka az ott található képzési ajánlatok miatt látogatott ki. A főként diplomás szakemberekből, pályakezdőkből vagy végzős hallgatókból álló érdeklődők kiemelt célcsoportja a képzési ajánlatoknak, hiszen ők már az élethosszig tartó tanulást, az állandó fejlődést tartják szem előtt, és nyitottak a folyamatos képzésre, információszerzésre. Szintén ezt mutatja, hogy a látogatók 90,8 százaléka tervezi, hogy az elkövetkező 3 évben továbbképzi magát.

A visszajelzések alapján a legnépszerűbb ismeretszerzési típusok, területek: a nyelvi képzés, MSc vagy posztgraduális továbbképzések, gazdasági és informatikai jellegű képzések. A börze kiállítói kiállítóinak 92,59 százaléka támogatja alkalmazottai állandó fejlődését, továbbképzését.

Forrás: Frissdiplomás Kft., Sipos Mária

Zuhanás előtt oldódott ki a biztonsági rúd, utolsó pillanatban mászott ki a hullámvasútból – videó

Zuhanás előtt oldódott ki a biztonsági rúd, utolsó pillanatban mászott ki a hullámvasútból – videó

Ha ilyen Samsung tévéje van, ingyen kap rá egy nagyon látványos funkciót

Ha ilyen Samsung tévéje van, ingyen kap rá egy nagyon látványos funkciót

Épp akkor járt a Mészáros Lőrinchez köthető magángép Londonban, amikor Várkonyi Andrea arról posztolt, hogy szép ott az ünnep

Épp akkor járt a Mészáros Lőrinchez köthető magángép Londonban, amikor Várkonyi Andrea arról posztolt, hogy szép ott az ünnep

Szabad ember, hegedűvel – a komolyzene világsztárjára, Pauk Györgyre emlékezünk

Szabad ember, hegedűvel – a komolyzene világsztárjára, Pauk Györgyre emlékezünk