Roma referensek is dolgoznak a járási hivatalokban
Az Országos Roma Önkormányzat, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatalok együttműködése eredményeképpen 100 fő roma származású állampolgár kezdhette meg referensi munkáját július 1-jével a járási (fővárosi kerületi) hivatalokban.
Munkájuk során a referensek elsősorban közvetítő szerepet töltenek be az államigazgatás és a roma állampolgárok között. Ennek megfelelően a járási hivatalban a fő feladatuk a kiemelt állami célkitűzések, valamint az állam által a roma közösség számára biztosított lehetőségek roma állampolgárok felé történő közvetítése, kommunikációja. Emellett a roma származású kollégák alkalmazása nagymértékben elősegítheti a roma nemzetiséghez tartozók sikeresebb ügyintézését, és ennek eredményeként a társadalomba való könnyebb beilleszkedést is - közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM).
A roma referensek a munkájukhoz szükséges ismeretek elsajátítása érdekében az ÁROP 1.2.7. „Kormányhivatalok szervezetfejlesztése” projekt keretén belül szakmai képzésen vettek részt. A képzés célja olyan ismeretek átadása, amely az alapfokú közigazgatási ismeretek megszerzésén túl hozzájárulhat az eredményes tevékenységükhöz mind a hivatali szervezetbe való beilleszkedésük, mind a referensi program szempontjából kiemelt ügycsoportok megfelelő ismerete, valamint a hivatali személyi állománnyal és az ügyfelekkel való eredményes kommunikációhoz.
A képzést július 30-án és 31-én, országosan összesen 7 helyszínen (Budapest, Eger, Debrecen, Pécs, Szeged, Székesfehérvár, Szombathely) tartották meg.