Cséfalvay: Budapest 2020-ra startup főváros lehet
 

Cséfalvay: Budapest 2020-ra startup főváros lehet

A BudapestHUB munkacsoport azt a célt tűzte ki, hogy Budapest legyen az évtized végére a régió startup fővárosa; az államnak ebben katalizátor szerepe van, feladata az, hogy elhárítsa az akadályokat - mondta Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és gazdaságstratégiáért felelős államtitkára kedden.

MTI MTI

Államvallás lesz a vállalkozás?
 

Államvallás lesz a vállalkozás?

A Budapest HUB munkacsoport a Nemzetgazdasági Minisztérium megbízásából elkészítette a hazai garázsvállalkozások hitvallását, amiben javaslatokat fogalmaznak meg a hazai ökoszisztéma kialakítására. A munkacsoport tagjai szerint a vállalkozások ösztönzésében még sosem volt ilyen együttműködő az állam, sőt egyenesen a kereszténységre megtérő Nagy Konstantin római császárhoz hasonlították az állam képviseletében jelenlévő Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkárt.

Varga Szabolcs Varga Szabolcs

Egyre több cég hajlik a hitelfelvételre
 

Egyre több cég hajlik a hitelfelvételre

A hosszú távon gondolkodó cégek többsége, a nem éppen kedvező gazdasági kilátások ellenére felismerte, hogy a versenyképesség megőrzéséhez elengedhetetlen a banki források igénybevétele – derül ki a Budapest Bank megbízásából készült kutatásból.

Varga Szabolcs Varga Szabolcs



Erre az adóra figyel idén nagyon a NAV
 

Erre az adóra figyel idén nagyon a NAV

A környezetvédelmi termékdíjjal kapcsolatos ellenőrzések kiemelt vizsgálati területet jelentenek idén az adóhatóság ellenőrzési irányelvei alapján, így szinte biztosra vehető, hogy jogkövetkezmények tekintetében is túlszárnyalják a tavalyi megállapításokat: míg egyéb adók esetben az adóbírság mértéke az adóhiány 50 százaléka, addig a környezetvédelmi termékdíj esetében ennek a duplája is lehet – hívja fel a figyelmet a Mazars legfrissebb jelentése.

MTI MTI


10 éve még kétszer ennyi cég költött karácsonyi reklámajándékra
 

10 éve még kétszer ennyi cég költött karácsonyi reklámajándékra

Erősen visszaestek az ajándékozásban érdekelt vállalatok karácsonyi megrendelései, és kisebb összegűek is lettek: a megkeresett cégek alig ötöde ajándékoz karácsonykor, míg 10 éve még kétszer ennyi cég költött reklámajándékra - derül ki a Promo Data Kft. idei országos kutatásából.

MTI MTI