szerző:
Salgó Andrea (hvg.hu)
Tetszett a cikk?

Cikksorozatunk első részében összehasonlítottuk az e-mail marketinget a hagyományos direkt marketinggel. Most megismerheti azokat a lehetőségeket, melyeket egyértelműen az e-mail marketing hozott magával. Ezek a módszerek nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhetőek egy hagyományos direkt marketing kampányban. Az alábbiakban bemutatásra kerülő technikák alkalmazása nélkül ma már elképzelhetetlen lenne egy jövedelmező weboldal működtetése.

Sokan azt hiszik, hogy egy hírlevelet csak rendkívül komoly szakértelemmel rendelkező guruk küldhetnek ki, mert ők rendelkeznek azzal a tudással, amit érdemes megosztani a nagyközönséggel. Nos, ez nagy tévedés!Bárki készíthet saját hírlevelet, aki valamilyen témában szakértő, vagy behatóbban foglalkozik egy dologgal.

Ne gondolja, hogy csak a túlzottan komoly szakmai anyagok lehetnek értékesek. Lehet, hogy az Ön olvasótábora szívesebben olvassa a cikkeket a régiségek megfelelő ápolásáról, vagy az egyes aukciók helyszínéről és időpontjáról, mint a bonyolult kifejezésekkel teletűzdelt szakmai írásokat.

Akár előzetes felmérést is végezhet olvasói közt, hogy mire kíváncsiak, így a következő hírleveleiben biztosan arról ír majd ami érdekli őket. Arról nem is beszélve, ha megfelelően végzi a dolgát, akkor mintegy „mellékhatásként” olvasói egy idő után szakértőnek tekintik majd az adott területen.

Felépítheti saját vásárlói bázisát

A sikeres e-mail marketing tevékenység első lépése, az érdeklődők e-mail címének és egyéb adatainak összegyűjtése. Fontos, hogy e-mail címlisták bérlése helyett, valóban tegye meg ezt a lépést és dolgozzon saját listával. Egy idegen címlistára kiküldött levél rendkívül kis hatékonysággal működik, nem beszélve arról, hogy akár kéretlen levélnek is minősülhet, sőt komoly problémája is lehet miatta. Ha betartja a hírlevél küldés alapvető szabályait, akkor teljesen hivatalosan is szert tehet feliratkozói részletes adataira.

A feliratkozói adatok begyűjtésének leggyorsabb és leghatékonyabb módja, ha előre felajánl egy értékes információt, a feliratkozásért cserébe. Ez lehet egy különleges szakmai cikk, kis elektronikus könyvecske stb. Ne feledje – előbb adjon, aztán várja el másoktól ugyanezt. Akit valóban érdekel az Ön által összefogott téma, szívesen meg fogja adni adatait, hogy cserébe ingyenes információkhoz jusson. Aki pedig ezt nem teszi meg, jobb is, hogy nem kerül be az adatbázisába, mert úgysem lesz belőle potenciális érdeklődő vagy vásárló.

Személyes e-értékesítés

Amikor valaki feliratkozik a hírlevél listájára, a visszaigazoló levélben pontosan írja le, hogy milyen gyakorisággal fog Öntől hírlevelet kapni. Fontos, hogy ígéretét tartsa is be, mert csak így tudja felépíteni a bizalmat vevői felé. Érdemes megkérdeznie az újonnan feliratkozottakat, hogy pontosan milyen téma érdekli őket. Ezek a válaszok a későbbiekben jól jöhetnek még az eladás során.

Ha megfelelő szoftvert használ hírlevelei kiküldéséhez, akkor minden begyűjtött adat automatikusan tárolódik a feliratkozottak neve mellett. Így amikor a hírlevelet készíti a számukra, csak meg kell jelölnie azokat a pontokat, ahova az adatbázisban tárolt információkat be szeretné illeszteni. A címzettek néven szólításán kívül ilyen személyes információ lehet például a lakhely, az érdeklődési kör, az életkor stb. – a variációk száma végtelen, attól függ, hogy éppen mi az adott hírlevél témája és Önnek milyen adatok állnak a rendelkezésére.
 
Fontos, hogy mindig pontosan írja be a cége vagy az Ön nevét a feladó helyére. Így olvasói azonnal be tudják azonosítani az Öntől érkező levelet és sokkal nagyobb az esélye, hogy meg is nyitják. Ha szeretné tökéletesen visszaadni cége arculatát a hírlevélben, akkor HTML formában küldje el olvasóinak. Így megőrizhet minden olyan arculati elemet, melyet az egyéb kommunikációjában is használ.
 
Önműködő pénzgyár

Ha a megfelelő módon működteti hírlevél rendszerét, akkor egyre nagyobb olvasói adatbázist tudhat magáénak, akiknek aztán el is adhat. A direkt e-mail értékesítés azonban sokkal többet jelent annál, minthogy az előzetesen összegyűjtött e-mail címekre kiküld egy ajánlatot. Egy megfelelő szoftver segítségével könnyedén felépítheti és működtetheti előre megtervezett online értékesítési folyamatát.
 
Ha a megfelelő adatokat gyűjti be a feliratkozóitól akkor mindenkinek a konkrét érdeklődése és vásárlási szándéka szerint tud levelet vagy ajánlatot küldeni. Ha az Ön cége széles termékskálával rendelkezik, akkor megteheti például azt, hogy előzetes felmérést végez feliratkozói közt, mely termék érdekelné őket a leginkább. Vagy ha már történt megrendelés, akkor rögzítheti az adatbázisban a feliratkozók neve mellé az előzetes vásárlási adataikat.

A szükséges információk összegyűjtése után elkészítheti a különböző személyre szabott ajánlatokat és akár egy időben kiküldheti az összes feliratkozott részére az értékesítési leveleit. Természetesen mindenki a saját érdeklődési körének megfelelően azt az ajánlatot fogja kapni – amit Ön előre beállított a rendszerben. Akár előre is programozhatja a küldést – tehát akkor sem akad el az értékesítési folyamat, ha Ön hónapokig szabadságon van.

Azt is nyomon követheti és rögzítheti, hogy hányan rendeltek egy bizonyos ajánlat kiküldése után, így azon feliratkozottak részére, akik teljes passzivitást mutattak, küldhet egy újabb ajánlatot, amit már csak ők kapnak meg. Sőt az összes lehetséges variációt beállíthatja előre, így hozzá sem kell nyúlnia az internetes értékesítési rendszeréhez, amikor az újbóli ajánlat kiküldése történik, vagy egy megrendelés visszaigazolása bonyolódik.
Ha a célnak megfelelő e-mail marketing szoftverrel dolgozik, akkor az összes előre megtervezett értékesítési lépése automatikusan bonyolódik majd. Egy ilyen alkalmazásban olyan leveleket is beállíthat előre, melyek bizonyos tevékenységek (pl.: feliratkozás, adatmódosítás, megrendelés űrlap kitöltése stb.) létrejötte után automatikusan kiküldésre kerülnek a megfelelő paraméterekkel rendelkező feliratkozóknak.

Egy komplex internetes értékesítési rendszer felállítása komoly tervezést és egy megfelelő szoftvert igényel, azonban ha egyszer üzembe helyezi, akkor létrehozta a saját önműködő pénzgyárát. Ezután Önnek már csak az eredményeket kell figyelnie és esetenként ha szükséges az értékesítési rendszerét finomítania.

Cikksorozatunk harmadik részében „ínyencségeket” fogunk bemutatni azoknak a profi hírlevél küldőknek, akik tovább szeretnék csiszolni technikájukat és javítani az átkattintási, eladási eredményeiket.

A hatékony e-mail marketing alapvető szabályairól és a hírlevél rendszer beindításához szükséges lépésekről részletes információkat talál a www.internet-marketing.hu oldalon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!