Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Két különböző domain név ugyanarra a portálra viszi a látogatót. A honlap készítői ugyanis több profilban utaznak egyszerre, s ezt ügyesen ki is aknázzák. A jó keresőmarketing azonban nem elég hatékony, ha az egyes menüpontok megtévesztőek vagy nem lényegretörőek.
A Könyvekről menüpont alatt részletes ismertető olvasható a kínált emlékkönyvekről. A szöveg viszont nem a webes olvasási szokások figyelembe vételével készült. A hosszú, többszörösen összetett mondatoknál sokkal hatásosabb lenne a lényeg rövid kiemelése. A legfontosabb mondatok kikerülhetnének a nyitóoldalra is, így a látogatók azonnal megtudhatnák, mire is számíthatnak belső oldalakon.
Megtévesztő a Katalógus menüpont is. Itt igazából a kínált termékeket lehet kiválasztani és megrendelni. Ez tulajdonképpen a webhely lényege, minden más csak „körítés”. Jobb lenne tehát vonzóbb menücímet választani és a vásárláshoz vezető utat markánsabban kijelölni, azon az érdeklődőket ügyesen, de nem túl erőszakosan végigvezetni.
A termékeket bemutató oldal elég sűrű és hosszú, közben bal oldalon sok üres hely maradt. Tipikus példája az olyan tervezésnek, ahol a grafikai (pre)koncepció független a stratégiai céloktól.
Szerencsétlen megoldás, hogy a nyitóoldal bal oldali menüjének alján olyan menüpontok is megjelennek, amik „idegen” oldalakra vezetnek. A külső oldalakra (például a partnerekhez) vezető linkeket illene jelölni . Annál is érthetetlenebb ez, mivel a felső, vízszintes menü alatt létezik egy korrekten kivitelezett Partnerek szekció. Zavaró az is, ahogy a nyitóoldalon még oldalt elhelyezkedő menü sután felugrik az oldal tetejére, de sehogy sem találja a helyét.
A honlap láthatóan igyekezettel, odafigyeléssel készült. Ennek ellenére messze nem aknázta ki a témában rejlő lehetőségeket. Jó iránynak lenne szorosabb, a honlap tartalmára is kiterjedő összefogást a partnerekkel.
Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Deutsch-Lazsányi Erika új cégének székhelye ott van, ahol férje ügyvédi irodája.