Az Apple a világ legértékesebb márkája - derül ki az Omnicom Grouphoz tartozó Interbrand idei listájából. A vállalati identitással és márkamenedzsmenttel kapcsolatos tanácsokat kínáló szervezet 2000 óta minden évben megjelenteti rangsorát, amit eddig mindig a Coca-Cola vezetett. A sorrendet a márkák mögött álló vállalatok pénzügyi teljesítménye alapján határozzák meg. Az Apple elsősége csak idő kérdése volt - jelentette ki a New York Times tudósítása szerint Jez Frampton, az Interbrand vezérigazgatója. Az almás márka tavaly a második volt, míg 2011-ben még csupán nyolcadik.
Az Interbrand szakértői 98,3 milliárd dollárra becsülték az Apple értékét, amely 28 százalékkal több a tavalyinál. A Coca-Cola eközben csak két százalékkal erősödött, s így 79,2 milliárdot ér. Ez a harmadik helyhez volt elég a listán. A Google két helyet előre lépve lett a második. A technológiai cégek eminens tanulóként sajátítják el a marketing tudományát - véli Frampton -, amit nem csupán az bizonyít, hogy az első két helyen ehhez az ágazathoz tartozó márka áll, hanem az is, hogy ha a vállalati informatikai szolgáltatásokat nyújtó IBM-et is ideszámítjuk, akkor az első tízből hat helyet a technológiai szektor cégei szereztek meg – írja a napi.hu.