szerző:
hvg.hu

Tokióban hivatalosan tízmillió ember él, de az elővárosokkal együtt a lakosság létszáma bőven meghaladja a húszmilliót. Rengeteg ember a munkába menet és jövet a tokiói metróhálózatot használja.

A legforgalmasabb vonalon, a Tozai hálózaton naponta hét és fél millió ember utazik. A két legkritikusabb időszak a munkába menet és a hazautazás. Reggel 8 és 9 között elképesztő a zsúfoltság. Ezekben a csúcsidőszakokban az eredetileg tervezett kapacitás kétszeresét kénytelenek szállítani. Ez a jelen, de a jövő, különös tekintettel a 2020-as olimpiára, még sötétebb. A becslések szerint legalább 1,3 millió néző, szurkoló, turista érkezik majd, akik szintén metrózni akarnak. Ki kell tehát valamit találni az elképesztő zsúfoltság mérséklésére, illetve a forgalom arányosabb időbeli szórására.

A Tokió Metróvállalat most előjött egy ötlettel. Azoknak a rendszeres utasoknak, akik vállalják, hogy jóval a csúcsforgalom kezdete előtt indulnak el otthonról, ingyen ételt, sült zöldséget, tempurát és tésztakülönlegességeket kínálnak a metróállomáson. Tehát nekik nem kell otthon reggelizniük. De egy applikációban vállalniuk kell, hogy mindig korán indulnak a munkahelyükre. A korábbi hazatérésre persze nincs garancia, mert ez már a munkaadóktól függ, de a tokiói polgármesteri hivatal igyekszik rájuk is nyomást gyakorolni. Arra biztatja a legnagyobb cégeket, hogy alakítsák át a munkaidő szokásos beosztását, kezdjenek korábban, de végezzenek is hamarabb. Ezen túl a távmunkát, tehát az internetes munkavégzést is támogatná a polgármesteri hivatal.

Érdekes, hogy a világ egyik technológiai szempontból legfejlettebb országában a távmunka igen ritka. Ez nyilván összefügg a hagyományos japán munkakultúrával, amelyben az alkalmazottak a főnökség erős személyes irányítása alatt dolgoznak. Ezen is változtatni kellene azért, hogy még a reggeli csúcsidőben is elviselhető legyen a tokiói metró. Ehhez vélhetően az ingyentészta, bármilyen finom is, nem lesz elég. (via Le Figaro)

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Publikálás nélkül kapott évekig havi 800 ezer forintot Palkovics László az MTA-tól

Publikálás nélkül kapott évekig havi 800 ezer forintot Palkovics László az MTA-tól

7 üléses támogatás és zöld rendszám: nagycsaládos álomautó lehet ez az új Transporter

7 üléses támogatás és zöld rendszám: nagycsaládos álomautó lehet ez az új Transporter

A semmiből vált sürgőssé és kiemelt beruházássá a győri vízi élménypark

A semmiből vált sürgőssé és kiemelt beruházássá a győri vízi élménypark

"Teljesen őrült tekintete volt" – mondja a szökött fogoly által megtámadott Mercedes-tulajdonos

"Teljesen őrült tekintete volt" – mondja a szökött fogoly által megtámadott Mercedes-tulajdonos

Halálos baleset Zalaszentmihálynál

Halálos baleset Zalaszentmihálynál

Egy névelő okozott lengyel-izraeli válságot

Egy névelő okozott lengyel-izraeli válságot