Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A cégre száll a magyar közpénzből finanszírozott 300 milliárdos egyiptomi üzlet, írja a Népszava. A DJJ-t 5 éve vette meg a magyar állam a Bombardier-től nemzeti érdekre hivatkozva.
Szerdán megírtuk, hogy a kormány versenyeztetés nélkül eladja a Dunakeszi Járműjavítót (DJJ) az orosz tulajdonú TMH Hungary Invest Zrt. A cégben tulajdonos az Alstom is, amely ellen zajlik a nyomozás a 4-es metró ügyében, illetve vádemelés is született, a cég e szerint megvesztegethette a BKV tisztviselőit.
A Népszava arról ír, az ügylet előkészítése már akkor elkezdődött, amikor a Ganz Motor vezette konzorcium Egyiptomban elnyert egy 300 milliárdos tendert, de kinézte az üzletet az orosz Transzmasholding is, és a kormány ennek ígért biztos finanszírozási hátteret. A DJJ ennek a része, de most az üzlet és a haszon az oroszokra száll. A lap emlékeztet, hogy korábban az Orbán-kormány a Ganz EEG-t is átjátszotta a Roszatomnak, amely az egyetlen jelentős haza beszállítója lehetett volna a paksi projektnek. Mindezt úgy, hogy a finanszírozási hátteret a magyar adófizetők állják.
A DJJ árát egy vagyonértékelő állapítja meg, és a TMH-nak ki kell fizetnie a cég tartozását a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő felé. És meg kell tartania a meglévő kapcsolatait a MÁV Csoporttal. A DJJ-t 2014-ben vette vissza az állam a Bombardier-től nemzetgazdasági érdekekre hivatkozva 2,1 milliárd forintért. A cég 2017-ben 6 milliárdos bevétel mellett 69 milliós nyereséget ért el.
A TMH Hungary Invest tulajdonosi háttere offshore-szerű, írj a a lap, a tulajdonszerzésre pedig már korábban is voltak utaló jelek, tavaly nyáron már volt egy zárt, meghívásos pályázat a DJJ megszerzésére, akkor még noszogatni kellett a Transzmasholdingot a részvételre. A cég elnök-vezérgigazgatója, Andrej Bokarev azt mondta 2017-ben, hogy nem pénzzel, hanem jövőbeni megrendelésekkel fizetnének.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.