szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cég bemutatta éves eredményeit, mi is ott voltunk.

A koronavírus és a járványhoz köthető gazdasági pánikhelyzet ellenére a Lego továbbra is Kínában látja a növekedés lehetőségét – erről beszélt Niels B. Christiansen vezérigazgató az éves eredmények bemutatásakor a világ legnagyobb játékgyártójának székhelyén, Billundban.

Egyelőre kiszámíthatatlanok a rövid távú hatások, a hosszú távú terveinket azonban nem befolyásolja a mostani helyzet”

– emelte ki a szakember, aki ezzel kapcsolatban arra is felhívta a figyelmet, hogy 2032-re a megszülető gyerekek 90 százaléka Európán és Észak-Amerikán kívül látja meg a napvilágot – ez mindenképpen többet nyom a latba, mint a koronavírus.

A Lego azonban már most sem véletlenül tekinti Kínát – és általában Ázsiát – a legnagyobb lehetőségnek. Kínában tavaly két számjegyű növekedést produkált a cég, ami hozzájárult ahhoz, hogy összességében 5,6 százalékkal tudta növelni eladásait az előző évhez képest, bevétele pedig 6 százalékkal, 38,5 milliárd dán koronára (1725 milliárd forintra) nőtt 2019-ben. Meglepetésre nőtt a profit is – elemzők korábban itt a társaság nagyszabású beruházásai miatt visszaesésre számítottak, ehhez képest 3 százalékkal emelkedett az eredmény az előző évihez képest, az üzemi eredménynél is 1 százalékos volt a bővülés.

Pedig a koronavírus csak egy a céget érintő kockázatok közül: az elmúlt időszakban több játékbolt-hálózat húzta le a rolót, és az is tagadhatatlan, hogy a fejlett világban a gyerekeknek ma már az első számú „játék” nem a kocka, hanem valamilyen digitális platform – erre olyan vegyes megoldásokkal reagálnak, mint a virtuális valóságot és az építést kombináló Hidden Side, vagy saját közösségi platformjuk, a Lego Live.

A cég persze nagy biztonsággal számíthat felnőtt fogyasztóira is. Ennek talán legjobb példája a Jóbarátok sorozat központi helyszínét, a Central Perk kávézót formáló szettjük, amely egyébként egy tervezőközösség, a Lego Ideas platformján született meg, és azt követően került kereskedelmi forgalomba – hogy a cég történetének legnagyobb kezdeti forgalmát hozza. 2019 legnépszerűbb termékei közé viszont a Lego saját „Friends” kollekciója került be, ezen túl a City, a Creator, a Technic és a klasszikus sorozat, illetve a Star Wars, a Harry Potter és a Marvel szuperhőseit bemutató sorozat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!