Az utasok 99,3 százaléka eltűnt Ferihegyről

2019 áprilisában átlagosan 44 ezer utas fordult meg a repülőtéren naponta, ez a szám most 275.

  • MTI MTI
Az utasok 99,3 százaléka eltűnt Ferihegyről

Elvesztette utasforgalma 99,3 százalékát a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, miután a koronavírus-járvány miatt szinte teljesen leállt a légi közlekedés, és a kiszolgált gépek többsége áruszállító járatot teljesít.

Korábban a fel- és leszállások száma átlagosan 320 volt naponta, ez most mindössze 35, és a járatok közül csak néhány utasszállító – közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport. Azt is hozzátették, hogy

míg tavaly áprilisban átlagosan 44 ezer utast kezeltek minden nap, ez a szám most 275.

A húsvéti időszakban tavaly 1311 fel- és leszálló gép közlekedett, amelyek 190 ezer utast szállítottak, idén az ünnepek alatt 1283 utas fordult meg a repülőtéren.

A mostani fekete tavaszként vonul majd be a repülés történelmébe

– írták.

A Budapest Airport tájékoztatott arról is, hogy befejeződött az 1-es futópálya és a hozzá kapcsolódó műszaki előtér felújítása és karbantartása, de már tervezik a 2-es futópálya felújítási munkáit. A forgalommentes időszakot kihasználva most végzik el a gurulóutak, illetve egyes repülőgép-állóhelyek karbantartását, megújul a 2A terminál légi oldali buszos kapuinak várakozó területe is.

Az európai légiforgalmi áramlásszervező Eurocontrol adatai szerint a légi járatok száma mintegy 90 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, több légitársaság is teljesen leállt, és a legtöbb cég legalább 90 százalékkal csökkentette járatait.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.