Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A magyarok egyharmada vett az elmúlt öt évben légkondicionáló berendezést és a megkérdezett légkondi-tulajdonosok 33 százaléka tervezi, hogy további klímaberendezést vásárol, vagy bővíti a jelenlegi rendszerét – áll a GfK négy közép-európai országra, köztük Magyarországra kiterjedő, 1000-1000 ember megkérdezésével végzett reprezentatív, online felmérésében.
A magyar vásárlók számára a döntés meghozatalakor a klímaszerelő specialisták és az online oldalak számítanak a legfontosabb tájékozódási forrásnak. A vásárlók 45 százaléka a klímás szaküzletekben vagy a telepítést végző szerelőktől veszi a klímakészüléket, míg 14 százaléka online üzletből, további 14 százalék pedig hagyományos elektronikai áruházban vásárolja meg azt.
Magyarországon a becslések szerint mintegy 800 ezer klímakészülék található a lakosság tulajdonában és évente mintegy 150 ezer új készüléket adnak el, amely magában foglalja a régi berendezések cseréjét is. A GfK egy másik kutatása szerint a klímakészülékek életkora a folyamatosan növekvő vásárlások miatt csökken, a 2017-es 6,5 évről 2019-re 5,9 évre „fiatalodott” a hazai légkondipark átlagéletkora. A kutatásból kiderült, hogy a klíma kiválasztásánál a legfontosabb szempont a készülék energiafogyasztása, ez is jelzi, hogy a vásárlók környezet- és költségtudatosan döntenek. A válaszadók számára kiemelten fontos a szűrők megléte is (pollen, vírus vagy baktérium ellen), továbbá a halk működés, a formatervezettség is fontos szempontok.
„A GfK által készített felmérés alapján a mintegy 30 milliárd forintos magyar légkondícionáló piac további növekedésére lehet számítani, ezen várhatóan a koronavírus sem fog változtatni. A home office elterjedésével egyre többen fognak az otthonukban is irodát kialakítani és ezzel kapcsolatos egyik elvárás a hatékony munkát lehetővé tevő klímatizálás” – mondta Zuggó Balázs, a Daikin Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A GfK-kutatást megrendelő vállalat tapasztalatai szerint néhány év alatt közel kétszeresére nyúlt a légkondicionáló-vásárlás szezonja: korábban májustól augusztusig kereste a lakosság a klímaberendezéseket, ma viszont márciustól szeptemberig tart a "szezon".
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.