Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A magyarok egyharmada vett az elmúlt öt évben légkondicionáló berendezést és a megkérdezett légkondi-tulajdonosok 33 százaléka tervezi, hogy további klímaberendezést vásárol, vagy bővíti a jelenlegi rendszerét – áll a GfK négy közép-európai országra, köztük Magyarországra kiterjedő, 1000-1000 ember megkérdezésével végzett reprezentatív, online felmérésében.
A magyar vásárlók számára a döntés meghozatalakor a klímaszerelő specialisták és az online oldalak számítanak a legfontosabb tájékozódási forrásnak. A vásárlók 45 százaléka a klímás szaküzletekben vagy a telepítést végző szerelőktől veszi a klímakészüléket, míg 14 százaléka online üzletből, további 14 százalék pedig hagyományos elektronikai áruházban vásárolja meg azt.
Magyarországon a becslések szerint mintegy 800 ezer klímakészülék található a lakosság tulajdonában és évente mintegy 150 ezer új készüléket adnak el, amely magában foglalja a régi berendezések cseréjét is. A GfK egy másik kutatása szerint a klímakészülékek életkora a folyamatosan növekvő vásárlások miatt csökken, a 2017-es 6,5 évről 2019-re 5,9 évre „fiatalodott” a hazai légkondipark átlagéletkora. A kutatásból kiderült, hogy a klíma kiválasztásánál a legfontosabb szempont a készülék energiafogyasztása, ez is jelzi, hogy a vásárlók környezet- és költségtudatosan döntenek. A válaszadók számára kiemelten fontos a szűrők megléte is (pollen, vírus vagy baktérium ellen), továbbá a halk működés, a formatervezettség is fontos szempontok.
„A GfK által készített felmérés alapján a mintegy 30 milliárd forintos magyar légkondícionáló piac további növekedésére lehet számítani, ezen várhatóan a koronavírus sem fog változtatni. A home office elterjedésével egyre többen fognak az otthonukban is irodát kialakítani és ezzel kapcsolatos egyik elvárás a hatékony munkát lehetővé tevő klímatizálás” – mondta Zuggó Balázs, a Daikin Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A GfK-kutatást megrendelő vállalat tapasztalatai szerint néhány év alatt közel kétszeresére nyúlt a légkondicionáló-vásárlás szezonja: korábban májustól augusztusig kereste a lakosság a klímaberendezéseket, ma viszont márciustól szeptemberig tart a "szezon".
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.