Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hiába, hogy éppen az 1300 vasúti kocsira szóló tender miatt próbálja orosz kézbe adni a kormány a járműjavítót, a Transzmaszholding közleménye már nem említi azt. Pedig Magyarország még hitelt is ad az üzlethez.
Megszületett a pénzügyi megállapodás a magyar állam, Egyiptom és az orosz Transzmasholding között a már évek óta tervezgetett üzletre, amely szerint 1300 vasúti kocsit gyártanának az oroszok Egyiptomnak – írja a Transzmasholding közleménye nyomán a Pesti Hírlap. Az üzletnek már csak egy utolsó akadálya volt: hiányzott a végső megállapodás a hitelről, amelyet a magyar Eximbank finanszírozott volna. Ez az akadály hárult tehát most el.
Az eredeti tervek szerint a Transzmasholding mellett – amelynek leányvállalata, a Metrovagonmas a 3-as metró kocsijait is felújította – a Dunakeszi Járműjavító is részt vett volna a kocsik előállításában, és a gyártás 50 százaléka Magyarországon kellett volna, hogy történjen. A közleményben azonban erről már nincsen szó, így pedig kérdéses, hogy Magyarországnak mi haszna így az üzletből.
A Dunakeszi Járműjavítót ugyanis tavaly májusban éppen azért adta rendelettel, versenyeztetés nélkül a kormány a Transzmasholding kezébe, hogy az részt vehessen az üzletben. A járműjavítóval kapcsolatban a legutóbbi, januári hír az volt, hogy annak egyes tulajdonosai – akik közt a járműjavító és a MÁV alkalmazottjai is szerepelnek kis részben, a többségi tulajdonos a magyar állam és a MÁV – nem járulnak hozzá az eladáshoz. A Transzmasholding novemberben a felszámolás közelébe került Csepel Műveknél is bejelentkezett, nekik is felajánlotta, hogy részt vehetnek az Egyiptomnak szánt kocsik legyártásában, azóta erről sem érkezett hír.
A korábbiakhoz képest az is változás, hogy a közlemény szerint az orosz Roseximbank is a finanszírozók között szerepel, a magyar Eximbankkal közösen.
Az üzlet részleteivel kapcsolatban a Külgazdasági- és Külügyminisztériumot is megkereste a Pesti Hírlap, ám nem érkezett válasz.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A második kézbesítés körül azonban van némi ellentmondás.