Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Hiába, hogy éppen az 1300 vasúti kocsira szóló tender miatt próbálja orosz kézbe adni a kormány a járműjavítót, a Transzmaszholding közleménye már nem említi azt. Pedig Magyarország még hitelt is ad az üzlethez.
Megszületett a pénzügyi megállapodás a magyar állam, Egyiptom és az orosz Transzmasholding között a már évek óta tervezgetett üzletre, amely szerint 1300 vasúti kocsit gyártanának az oroszok Egyiptomnak – írja a Transzmasholding közleménye nyomán a Pesti Hírlap. Az üzletnek már csak egy utolsó akadálya volt: hiányzott a végső megállapodás a hitelről, amelyet a magyar Eximbank finanszírozott volna. Ez az akadály hárult tehát most el.
Az eredeti tervek szerint a Transzmasholding mellett – amelynek leányvállalata, a Metrovagonmas a 3-as metró kocsijait is felújította – a Dunakeszi Járműjavító is részt vett volna a kocsik előállításában, és a gyártás 50 százaléka Magyarországon kellett volna, hogy történjen. A közleményben azonban erről már nincsen szó, így pedig kérdéses, hogy Magyarországnak mi haszna így az üzletből.
A Dunakeszi Járműjavítót ugyanis tavaly májusban éppen azért adta rendelettel, versenyeztetés nélkül a kormány a Transzmasholding kezébe, hogy az részt vehessen az üzletben. A járműjavítóval kapcsolatban a legutóbbi, januári hír az volt, hogy annak egyes tulajdonosai – akik közt a járműjavító és a MÁV alkalmazottjai is szerepelnek kis részben, a többségi tulajdonos a magyar állam és a MÁV – nem járulnak hozzá az eladáshoz. A Transzmasholding novemberben a felszámolás közelébe került Csepel Műveknél is bejelentkezett, nekik is felajánlotta, hogy részt vehetnek az Egyiptomnak szánt kocsik legyártásában, azóta erről sem érkezett hír.
A korábbiakhoz képest az is változás, hogy a közlemény szerint az orosz Roseximbank is a finanszírozók között szerepel, a magyar Eximbankkal közösen.
Az üzlet részleteivel kapcsolatban a Külgazdasági- és Külügyminisztériumot is megkereste a Pesti Hírlap, ám nem érkezett válasz.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.