Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nem készültek el a rendelettel, így a magánszervizek nem dolgozhatnak a külföldről behozott autók műszaki vizsgáztatásán, ezzel pedig nemcsak a szervizek, hanem a kereskedők és a vevők is rosszul járnak.
Ugyan a kormány korábban azt ígérte, hogy már az év elejétől bevonja a magánszervizeket a külföldről behozott autók honosítás előtti műszaki vizsgáztatásába, ebből még mindig nem lett semmi – írta a Népszava. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium azt közölte:
a miniszteri rendeleti szintű részletszabályok közigazgatási egyeztetés alatt állnak, ezért késik az indulás.
A parlament még tavaly ősszel tette lehetővé, hogy ne csak a 29 állami vizsgahely, hanem magánszervizek is elvégezhessék a külföldről behozott autók magyarországi forgalomba helyezését megelőző vizsgáztatását – erre szükség is volt, mert óriási várólisták alakultak ki. Ez után a kormány ki is adott egy rendeletet a vizsgaállomások engedélyezésének szabályairól is, de abban csak annyi állt, hogy az országos lefedettséget biztosító műszaki vizsgaállomás kérelméről az innovációs miniszter dönt, de ez mindeddig nem történt meg.
Addig is marad a várakozás: a lap szerint Budapesten majdnem két hónap, Pest megyében pedig 20–30 nap, amíg valaki sorra kerül. Ez a legálisan működő budapesti autókereskedőket hozza nehéz helyzetbe, mivel kötbért fizethetnek, ha nem tudják időre átadni az autót.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.