Hiányzik egy miniszteri rendelet, ezért nem kapnak segítséget a magánkézben lévő autószervizek

Nem készültek el a rendelettel, így a magánszervizek nem dolgozhatnak a külföldről behozott autók műszaki vizsgáztatásán, ezzel pedig nemcsak a szervizek, hanem a kereskedők és a vevők is rosszul járnak.

  • hvg.hu hvg.hu
Hiányzik egy miniszteri rendelet, ezért nem kapnak segítséget a magánkézben lévő autószervizek

Ugyan a kormány korábban azt ígérte, hogy már az év elejétől bevonja a magánszervizeket a külföldről behozott autók honosítás előtti műszaki vizsgáztatásába, ebből még mindig nem lett semmi – írta a Népszava. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium azt közölte:

a miniszteri rendeleti szintű részletszabályok közigazgatási egyeztetés alatt állnak, ezért késik az indulás.

A parlament még tavaly ősszel tette lehetővé, hogy ne csak a 29 állami vizsgahely, hanem magánszervizek is elvégezhessék a külföldről behozott autók magyarországi forgalomba helyezését megelőző vizsgáztatását – erre szükség is volt, mert óriási várólisták alakultak ki. Ez után a kormány ki is adott egy rendeletet a vizsgaállomások engedélyezésének szabályairól is, de abban csak annyi állt, hogy az országos lefedettséget biztosító műszaki vizsgaállomás kérelméről az innovációs miniszter dönt, de ez mindeddig nem történt meg.

Addig is marad a várakozás: a lap szerint Budapesten majdnem két hónap, Pest megyében pedig 20–30 nap, amíg valaki sorra kerül. Ez a legálisan működő budapesti autókereskedőket hozza nehéz helyzetbe, mivel kötbért fizethetnek, ha nem tudják időre átadni az autót.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.