Bill Gates bevásárolta magát egy olyan cégbe, amely egy bojkott miatt szinte a földbe állt tavaly

A Bud Light sör anyavállalatának értéke hatalmasat esett az elmúlt időszakban, ezt használná ki a Microsoft alapítója.

  • hvg.hu hvg.hu
Bill Gates bevásárolta magát egy olyan cégbe, amely egy bojkott miatt szinte a földbe állt tavaly

A Bill and Melinda Gates Foundation Trust 95 millió dollárért 1,7 millió Anheuser-Busch részvényt vásárolt – jelentette a CNN. Az Anheuser-Busch az egyik legnagyobb söripari szereplő, melyhez többek között a Budweiser, a Beck’s és a Stella Artois nevű sörmárkák is tartoznak.

A cég az elmúlt időszakban azért került be a hírekbe, mert összeállt egy transznemű influenszerrel, hogy a Bud Light nevű, Amerikában roppant népszerű sörmárkáját hirdesse. A jobboldali médiában akkora visszhangja lett a Bud Light és a transznemű Dylan Mulvaney közös kampányának, hogy elkezdték bojkottálni a cég söreit, amitől nemcsak az eladásaik, hanem a piaci értékük is óriásit zuhant.

A Bud Light-botrányról a Mérlegen című podcastunkban is szó volt:

 

Hogyan használjam a mesterséges intelligenciát a vállalkozásomban? - Mérlegen #2

Folytatódik a Mérlegen, a hvg.hu üzleti podcastja! A legfrissebb epizódban összefoglaltuk az elmúlt hetek híreit a vállalkozások világából, az adás második felében pedig Szertics Gergely mesterségesintelligencia-szakértőt kérdeztük arról, hogyan segíti és segítheti az MI a kkv-kat, és hol érdemes elkezdeni az új technológiák alkalmazását.

Az üzlet az előző negyedévben köttetett meg és egyelőre nem vált be: a cég részvényei azóta 2 százalékot estek, idén már összesen 7 százalékot. Tavaly a második félévben, főként a Bud Light-botrány következtében 10 százalékot már bukott a cég a részvényértékéből.

 

Bojkottot hozott a transzpárti amerikai cégeknek a melegbüszkeség hónapja

A melegbüszkeség havában az USA-ban az LMBTQ-közösséget marketing szempontjából kiemelten kezelik a cégek, ám most többen meghátráltak a konzervatívok támadása előtt.

Mindez nem is csoda, hiszen az USA-ban 14 százalékos visszaesést mértek, ami dollárban kifejezve 395 millió dolláros mínuszt jelentett az észak-amerikai piacon.

 

Három amerikai cég beszállt a kultúrharcba: 28 milliárd dollárt veszítettek miatta

Az Anheuser-Busch, a Kohl's és a Target egymástól függetlenül tettek egy szimbolikus gesztust a Pride hónap alkalmából, ami aztán meglátszott nemcsak az eladásaikon, hanem a piaci értékükön is. Csak a Targetnek 15 milliárd dollárjába került, hogy piacra dobott egy szivárványzászlós pulcsit.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek