szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy figyelemfelkeltő dohányzásellenes reklám arra igyekszik felhívni a dohányzók figyelmét, mennyi pénzt pazarolnak el káros szenvedélyükre, holott értelmes célokra is fordíthatnák. Mint például egy egyiptomi nyaralásra.

Miközben a legtöbb dohányzásellenes kampány a cigarettafüst káros egészségügyi hatásait sulykolja – többnyire hatástalanul –, egy most futó amszterdami reklám egészen más megközelítésből tálalja a problémát. Mégpedig úgy, hogy az emberek zsebében turkál, mert furcsa mód az emberek jobban ragaszkodnak a pénzükhöz, mint az egészségükhöz.

©

A Mit adsz fel? címmel megjelenő plakátok ugyanis azzal próbálják rávezetni a dohányosokat a leszokásra, hogy rámutatnak, mire költhetnék a pénzüket cigaretta helyet. Márpedig a dohányzás igencsak költséges szenvedély. Egy-egy plakát több ezer cigarettából áll össze, a mennyiség pedig könnyen összejön egy év alatt, ha az ember mondjuk 20 szálat szív el egy nap. A 7500 szál évi fogyasztásból pedig egy egyiptomi nyaralás is kijönne a piramisok érintésével. De el lehetne költeni a dohányárura szánt pénzt cipőre, táskára vagy egyéb csecsebecsére.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!