Natív virágküldő platform, a rendelés online nyomon követése, nemzetközi terjeszkedés és kockázati tőkebefektetés - minden adott, hogy folytatódjon a Netflorista sikerszériája.

A Netflorista története egy hamisítatlan magyar startup-sikersztori. Az alapítók, Várhegyi Viktor, Vida Patrik és Medgyasszay Dóra fejében 2 éve fogalmazódott meg, hogy hiányzik a magyar és az európai piacról egy olyan platform, ami egy helyre gyűjti össze a virág- és ajándékboltok kínálatát.

Viktor, aki korábban a Maseratinál dolgozott értékesítőként és a Loréalnál marketingesként, és Patrik, aki egyebek mellett az Audinál is megfordult IT-sként, egy közös, web- és applikációfejlesztésekkel foglalkozó céget működtettek. A céghez később csatlakozott Dóra designerként - előtte például a Vodafone-nál dolgozott, UX designerként.

Indulás önerőből, folytatás 5 millió eurós tőkebefektetéssel

A platform fejlesztését önerőből indították el két fejlesztővel, majd a Hiventurestől érkezett egy 9 milliós tőkebefektetés, amit fél éven belül egy 30 milliós, idén januárban pedig egy 140 milliós tőkeinjekció követett. Mostanra 8 fősre bővült a csapat, amit további külsősök, például két fotós és egy szövegíró egészít ki.

A weboldalunkon található online chaten rengetegen írták, hogy nem csak Magyarországon belül, hanem innen külföldre és külföldről haza is küldenének virágot. Ez is megerősített abban, hogy kilépjünk a nemzetközi piacra” - magyarázza Várhegyi Viktor.

A cég idén január óta már jelen van az Egyesült Királyságban, Ausztriában és Németországban is. A céljuk, hogy ezeken a piacokon tovább erősítsék a jelenlétüket, amihez 5 millió eurót várnak egy nemzetközi, szakmai befektetőtől - most egy új üzleti terven dolgoznak ennek érdekében. A virágok, és már elérhető ajándéktárgyak - italok, édességek, plüssállatok stb. - mellett nemrégiben tortákkal bővítették a kínálatot, és a termékpaletta további szélesítését tervezik. A forgalom folyamatos és viszonylag egyenletes növekedésének köszönhetően az alapítók arra számítanak, hogy nem lesz nehéz befektetőt találni.

Minőségi termékek, intelligens, natív platform, 3D-s termékfotók

A számok persze nem véletlenül ilyen meggyőzőek. Az üzletek egyszerűen és ingyenesen csatlakozhatnak a platformhoz - de csak azok, amelyek termékei átmennek a szigorú minőségellenőrzésen. A platform ráadásul nem a webshopokban megszokott motorokat használja, hanem natív. Vagyis nem előre megírt rendszereken alapul, mint például a Shopify vagy a Woocommerce, hanem egyedi fejlesztésű kódokból épül fel. Ez pedig azzal az előnnyel jár, hogy teljes mértékben a piaci igényekhez szabható, és lehetővé teszi a rugalmas és személyre szabott működést a vásárlók számára.

Jó példa erre a machine learning nevű technológia, ami a mesterséges intelligencia egyik ága: egy olyan adaptív algoritmus, amely önállóan is képes “helyes” döntéseket hozni. Ennek eredményeként pedig személyre szóló ajánlatokat kínál fel a vevőknek. Ha például valaki egy évfordulóra vásárolt egy piros rózsaboxot, akkor egy évvel később, az évforduló előtt egy héttel a Netflorista rendszere hasonló termékeket ajánl fel neki.

A Netflorista további újítása a 360 fokos termékfotó: ennek köszönhetően virtuálisan körbejárhatók, 3D-ben is megnézhetőek a kínálatban szereplő termékek - ez a funkció egyedül náluk létezik. A távlati cél, hogy az összes bolt összes termékét befotózzák így - a folyamat már el is kezdődött.

Virágmaci a Terminátornak

Arnold Schwarzenegger a Terminátor 6-ot forgatta Budapesten, és történetesen ekkor ünnepelte a 71. születésnapját is. Ebből az alkalomból a Netflorista csapata meglepte egy egyméteres virágmacival. A maci talpán a T6 felirat, a hátán pedig a 71-es szám olvasható.

 

Arnold Schwarzenegger nagyon örült a meglepetésnek, rögtön fel is vitte a hotelszobájába a hatalmas virágmacit.

Netflorista mobilapp: kövesd online, hol tart éppen a rendelésed

A csapat alaposan ráfeküdt az applikáció (iOS, Android) fejlesztésére, ami ennek köszönhetően rövidesen számos új funkcióval bővül. Az, hogy gyorsan és kényelmesen, pár mozdulattal küldjünk az appal virágot vagy ajándékot, máris lehetséges. De rövidesen arra is lehetőség lesz, hogy online, valós időben kövessük, hol tart éppen az általunk megrendelt virág vagy ajándék.

Több száz üzlet és szolgáltatás a felhasználó zsebében

A végeredmény egy olyan, a nemzetközi piacon is versenyképes platform, amelynek használata közben a vásárló egy minden szempontból innovatív és komfortos, online virág- és ajándékpiactéren érezheti magát. A Netflorista bővülő forgalmat és ügyfélkört biztosít a platformhoz csatlakozó kereskedőknek, jó befektetést jelent a beruházóknak, és könnyen, gyorsan igénybe vehető, megbízható szolgáltatást, minőségi termékeket a vásárlóknak.