
Mire képes az új generáció? A Samsung Jövőálló Akadémián minden kiderül!
A generációk közti különbségek talán sosem voltak olyan hangsúlyosak, mint most. A két legfiatalabb, a Z és az Alfa generáció - ami az 1995 és napjaink közötti fiatalokat jelenti - egy olyan világban nőttek fel, amivel a szüleik már nehezebben tartják a tempót. Ezek a huszonéves fiatal felnőttek és a mostani kamaszok digitális bennszülöttek: az elektronikai eszközök és alkalmazások már egész kicsi koruktól kezdve az életük részét képezték. Ennek köszönhetően pedig gyakran szembesülnek az idősebbek negatív megítélésével. Hiszen sok szülő és nagyszülő, mit lát: a gyerekeik különböző képernyők előtt töltik az idejüket, még akkor is, ha épp együtt vannak.
Pedig a technológiai fejlődés ezeknek a fiataloknak olyan lehetőséget nyújt, amit helyesen és megfelelően használva, a bennük rejlő tehetséggel és kreativitással ötvözve valódi változást érhetnek el az őket érintő ügyekben. A Samsung ezt a lehetőséget és a fiatalok bizonytalanságát, a generációk közti különbséget felismerve hozta létre a Samsung Jövőálló Akadémiát. Ez egy online- és offline programsorozat, aminek célja, hogy a Samsung segítségével a Z és Alfa generáció tagjai egy értékalapú, alkotó közösséget hozzanak létre. tagjai egy értékalapú, alkotó közösséget hozzanak létre.
A jövő bizonytalanságai szinte minden generációban szorongást keltenek. A közelmúltban egyre hangsúlyosabbá váló mesterséges intelligencia (MI, vagy AI – az angol artificial intelligence-ből) használata körül még sok a kérdőjel, ahogy minden friss innovációval kapcsolatban még nem láthatjuk, merre fog fejlődni, az élet hány területén fogjuk tudni hasznosítani. A Z és leginkább Alfa generáció azonban látja, hogy mi mindent köszönhetünk már most az új technológiáknak: gyorsabb információt bármiről, bármilyen nyelven, képgenerálást a semmiből, azonnal szöveggé alakított hangfelvételt, vagy professzionális képszerkesztést, akár mobilon is.
Fontos, hogy a most felnövő nemzedék, a fiatal, saját életet kezdő felnőttek és ezeknek a generációknak a szülei megértsék egymást és lássák azt az előnyt, amiket az újabb technológiák jelentenek. Ebben próbál segíteni a Samsung kezdeményezése: a Jövőálló Akadémia célja a generációk közötti, és a generációkon belüli közös összefogás, hogy felismerjék a közösség erejét, tanuljanak egymástól és megfelelően használják a technológia adta lehetőségeket.
A Samsung Jövőálló Akadémia az online felületeken, a YouTube, az Instagram és a TikTok csatornákon megjelenő tartalmai mellett 2024 májusában és augusztusában személyes találkozásra is lehetőséget ad. Összejöhet gyerek, kamasz, fiatal és szülő, hogy aztán kerekasztal-beszélgetéseken, workshopokon és interaktív programokon gondolkodjanak együtt a jövőről. Ebben a Z és az Alfa generációkat megszólító tartalomgyártók, népszerű influenszerek, tiktokkerek, youtuberek és számos jól ismert szakember segíti majd a résztvevőket. Az estéket pedig a legnépszerűbb magyar előadók koncertjei zárják.
Az egyik legizgalmasabb programpont egy Minecraft-konferencia lesz, ahol a résztvevők együtt építhetik fel a Jövőálló Kampuszt. A feladatra jelentkező Z generációsok YouTuber és Minecrafter sztárok vezetésével végzik el a munkát, ami remek példa lesz arra, hogy ezek a fiatalok közösségben együttműködve hogyan tudnak kooperatív munkával értéket létrehozni. A Minecraft egy open world játék, ahol nemcsak a túlélés a cél, de közben lehetőséget ad a kreatív épületek, objektumok létrehozására is. Ebben a világban készül el a Jövőálló Kampusz.
A kerekasztal-beszélgetéseken pedig a generációk közötti, idősebbekkel a fiatalokat is foglalkoztató témákról cserélhetnek eszmét a különböző korosztályok. Együtt gondolkodhatnak és dolgozhatnak olyan népszerű témákon, mint a kapcsolatok dinamikája, a pornófogyasztás vagy a genderkérdések. A problémákra közösen keresik a megoldást, és a különböző véleményeket ütköztetve tanulják meg, hogy a jövőt csak együttműködésben tudják jó irányban tartani és alakítani.
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. A cikk megjelentetésének megbízója a Samsung. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)