Tetszett a cikk?

A vásárlók elvárják, hogy ott és úgy fizethessenek, ahogyan az nekik a legkényelmesebb – legyen szó POS-terminálon történő kártyás fizetésről, okostelefonos megoldásról vagy digitális pénztárcáról. A fizetés ezért nem technikai részlet, hanem kulcseleme az ügyfélélménynek. A kereskedők számára ez egyben üzleti lehetőség is: a modern, integrált fizetési rendszerek nemcsak gyorsabb kiszolgálást és egyszerűbb működést biztosítanak, de versenyelőnyt is jelenthetnek. A Raiffeisen Bank friss fejlesztései azt mutatják, hogy 2025-ben már messze nem csak egy terminálról szól a történet.

A digitális pénzügyi technológiák az elmúlt néhány évben robbanásszerű fejlődésen mentek keresztül. Mára az érintéses bankkártyás fizetés vagy a mobilos tranzakciók sok vásárlónál már nem extra lehetőséget jelentenek, hanem elvárásként jelennek meg. Egy-egy nehézkes fizetési folyamat könnyen kosárelhagyáshoz, negatív vásárlói élményhez vezethet. A növekedésben, piacszerzésben érdekelt kereskedők – legyen szó fizikai vagy online áruházakról – a fizetési megoldásokban is stratégiai lehetőséget látnak.

Terminálok, nem csak fizetésre

A POS-terminálok új generációja messze túlmutat az alapértelmezett bankkártyás funkción. Ezek az eszközök mára összetett kereskedelmi platformokká váltak: elfogadnak SZÉP-kártyákat, képesek kezelni a borravalót, és bővíthetők a funkcióik a kereskedő saját lojalitási (pontgyűjtő vagy hűség-) programjainak kezelésével is.

A funkciók tovább bővíthetők: egy modern terminál értékesítési, marketing- és ügyfélkezelési eszközként is támogatja az értékesítést. Integrálható más rendszerekkel, például pénztárgépekkel vagy ügyviteli szoftverekkel, így a kereskedő saját tevékenységéből származó olyan specifikus alkalmazásokat is hozzákapcsolhat a fizetéshez, mint például az árukészlet-nyilvántartás.

Okostelefonból terminál 

Az úgynevezett SoftPOS-technológia forradalmasítja a mobil kereskedelmet: okostelefonok vagy tabletek válhatnak POS-terminállá speciális hardverigény nélkül. Ez különösen hasznos a kiszállítást végző vállalkozásoknak, piaci árusoknak vagy pop-up üzleteknek, de kisebb vendéglátók számára is kézenfekvő megoldást nyújthat.

A virtuális POS térnyerése

Szintén gyors ütemben terjed az úgynevezett VPOS is, a virtuális POS-terminál, ami egyszerűsíti a fizetést online kereskedőknél. Megkönnyíti a bankkártyás fizetést webshopoknál, és lehetővé teszi a digitális pénztárcával (Google Pay, Apple Pay) fizetést is. Ez a megoldás lehetővé teszi a bankkártyák elmentését, így könnyen megvalósítható az egygombos, ismétlődő vagy akár linkküldéssel működő fizetés is. 

Kereskedői portál a funkciók kezelésére 

A technológiai újítások önmagukban még nem jelentenek üzleti előnyt, ha a háttérfolyamatok nem képesek ezeket hatékonyan támogatni. A Raiffeisen kereskedői portálja éppen ezt a célt szolgálja: egyetlen online felületen elérhetővé teszi az igénylések, beállítások és elszámolási információk kezelését. A rendszer valós idejű analitikát nyújt, ami jelentősen támogatja a napi működést és a hosszabb távú üzleti döntéshozatalt is. Folyamatosan fejlesztik digitális fizetési megoldásaikat, a VPOS-terminálok esetében például az UNAS és a Transgate integráció már elkészült, de folyamatban van az integráció más gateway szolgáltatókkal is, mint például a Nevogate.

A Raiffeisen Bank kínálata lefedi a hazai vállalati piac teljes spektrumát, a kisvállalkozásoktól kezdve a nagy, multinacionális cégekig. A fizetési megoldások rugalmasan illeszkednek a különféle üzleti modellekhez, miközben a bank átlátható árazást és folyamatos fejlesztéseket kínál partnereinek. A pénztárgépek világa is átalakulóban van: egyre több Android-alapú kasszafunkció jelenik meg, amelyekhez a Raiffeisen digitális megoldásai könnyen integrálhatók. A cél minden esetben az, hogy a kereskedő dolga egyszerűsödjön, az ügyfél pedig gyorsabb és zökkenőmentesebb kiszolgálást kapjon.

Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR-cikkről itt olvashat: (link)