szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Földgolyónk több milliárd lakosa közül csupán néhány ezren engedhetik meg maguknak, hogy saját repülőgéppel közlekedjenek. A magánrepülőgépek azonban így is nagyon különbözőek lehetnek, a könnyűszerkezetes, 2 fős, propelleres géptől kezdve egészen a legnagyobb utasszállítók átdolgozott, különleges, egyéni változatáig.

A magánrepülőgépek – státusszimbólumként betöltött szerepük mellett – a gyakorlatilag határtalan, globális szabadság lehetőségével ajándékozzák meg tulajdonosaikat. Az esetek többségében a hírességek magángépeire figyelünk fel, azonban az ilyen repülők nagy része cégek tulajdonában van.

A magángépek és tulajdonosaik nagyon sokfélék lehetnek. Ausztrália sivatagos részein egyszerű közlekedési eszköz a saját repülőgép, vannak, akik autó helyett használják, hiszen olyan messze van az otthonuk a külvilágtól, hogy muszáj repülve közlekedniük még akkor is, ha vásárolni indulnak. Ezek, a beton leszállópálya helyett füvön és szántóföldön is landolni képes gépek azonban nem luxus járművek, csupán hétköznapi közlekedési eszközök, amelyeknek motorja kerekek helyett propellert hajt. Sokkal érdekesebb és megdöbbentőbb azonban a sugárhajtású magánrepülőgépek arzenálja, amelyeket cégek, sikeres üzletemberek, uralkodók, illetve hírességek vásárolnak világszerte.

A life-style.hu cikkének folytatásához ide kattintson!

Nemzetközi lapszemle: Nyugaton összeomlott a jobbközép, a mérsékeltek a populista demagógokat utánozzák

Nemzetközi lapszemle: Nyugaton összeomlott a jobbközép, a mérsékeltek a populista demagógokat utánozzák

Már hazudik is a mesterséges intelligencia, nehogy kikapcsolják

Már hazudik is a mesterséges intelligencia, nehogy kikapcsolják

74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások

74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások

Polyák Gábor: Az újságírás védelmében

Polyák Gábor: Az újságírás védelmében