Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

Dzindzisz Sztefan
Szerzőnk

Dzindzisz Sztefan

Dzindzisz Sztefan hvg360

Az EU és az USA bemutatna Kínának, de nem lesz az olyan egyszerű

Új vasútvonalakkal, villamosenergia-kábelekkel, a hidrogénvezetékkel és nagysebességű adatkábelekkel kötnék össze Indiát, a Közel-Keletet és az EU-t egy új program keretében. A hatalmas fejlesztési tervek szinte minden minden bizonnyal egy hasonló kínai kezdeményezés ellensúlyozására születtek meg, ám sikerük egyelőre kérdéses.

Dzindzisz Sztefan Vállalkozás

Miért érzi az Apple, a Google, a Microsoft és szinte minden techóriás kötelezőnek, hogy beszálljon ebbe a cégbe?

Az Arm Holdingsot a chipek Svájcaként szokás emlegetni, mivel egyik gyártóhoz sem köteleződött el, miközben a technológiája az okostelefonok 99 százalékában megvan. A legtöbb nagy cég célja nem is csak az, hogy könnyebben hozzáférjen tulajdonosként a technológiához, hanem hogy elérje, semelyik vetélytárs ne tudja bekebelezni egymaga a brit céget.

Dzindzisz Sztefan Gazdaság

Elkezdett fizetni a Booking.com, de a magyar hatóságokat ez már vélhetően nem állítja le

„Előre nem látható technikai problémák” miatt néhányan még nem kapták meg a jussukat – állította a hvg.hu-nak a Booking.com. A magyar hatóságok azonban már elkezdtek vizsgálódni, a Fidesz politikusa pedig még azt sem zárja ki, hogy ha nem oldódik meg a probléma, akár a nyári szünetben összehívhatnák emiatt a parlament illetékes bizottságát.

Dzindzisz Sztefan Gazdaság

Duci kisfiúból lett playboy, playboyból filantróp – bemutatjuk Alex Sorost, a Soros-birodalom frissen kinevezett vezetőjét

A 37 éves, negyedik gyermek veszi át Soros György több ezer milliárd forint értékű hagyatékát, köztük a Nyílt Társadalom Alapítványokat is. Azt is tudni róla, hogy munkatársait kiakasztja aprólékosságával, meg azt is, hogy bár az apja munkáját fogja folytatni, azért lesznek változások. Kicsoda Alex Soros?

Dzindzisz Sztefan Gazdaság

A választást megnyerte, de az igazi feladat csak most jön Erdogan számára

Úgy tűnik, egyelőre csak a könnyebb feladaton van túl az újjáválasztott török elnök, akinek most minden mozdulatát lélegzet-visszafojtva várják az elemzők. A fő kérdés, hogy hoz-e fordulatot a gazdaságpolitikájában és így megnyugvást az újabb győzelem vagy kitart eddigi, országát lassan csődbe vivő, ám választásokat nyerő politika mellett.

Dzindzisz Sztefan hvg360

„Az EU-s pénzek leállásával sok NER-közeli cég küszködni kezdett"

Egykor bezzegország voltunk, ma már azonban mi kullogunk a régió után, ha az ország versenyképességét nézzük – mondja Czakó Erzsébet, a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Kar Menedzsment Tanszék egyetemi tanára. Szerinte hiába hangoztatja a kormány, hogy versenyképességünket az mutatja, hogy folyamatosan beruházási rekordokat dönt az ország, az adatokat jobban megnézve már nem lehetünk olyan büszkék az eredményeinkre. A NER-lovagok cégeinek utóbbi időben mutatott teljesítménye pedig azt is elárulja, hogy nem sikerült az elmúlt évtized nagy terve, hogy hosszú távon is erős magyar cégeket hozzanak létre. Interjú.

Dzindzisz Sztefan hvg360

Audi, OTP, Mol, IKEA – mire használják a mesterséges intelligenciát a hazai nagyvállalatok?

Manapság egyre többször az az érzése az embernek, hogy nem nagyon van olyan terület, amit ne uralna a mesterséges intelligencia. De valóban ez a helyzet? Ennek próbáltunk utánajárni, amikor több hazánkban dolgozó céget kérdeztünk meg arról, jelenleg miben segíti a munkájukat a mesterséges intelligencia. Ráadásként megkérdeztük a ChatGPT-t is, hogy szerinte ezek a cégek mire tudnák használni azt.

Dzindzisz Sztefan Gazdaság

Satuféket nyomott az autóiparát és a saját magát is féltő német kormány

Németország az utolsó pillanatban megtorpedózta azt a korábban már mindenki által elfogadott uniós javaslatot, miszerint 2035-től nem lehet új, belső égésű motorral hajtott autót értékesíteni. Bár azt gondolhatnánk, hogy a német autóipar védelme miatt logikus ez a lépés, a későbbiekben igen komoly bonyodalmakat okozhat az EU-nak a német ellenállás.

Dzindzisz Sztefan hvg360

Wizz Air vagy Ryanair? Sokkal nagyobb a különbség, mint gondolná

Bár utasként legtöbbször csak a jegy ára számít, amikor légitársaságot választunk egy-egy útra, valójában szinte alig van valami, amiben megegyezik a két fapados cég. Most végignéztük apránként, mekkora különbség van a két légitársaság között, ebben pedig Bukta Gábor, a Concorde részvénypiaci elemzője volt a segítségünkre.

Dzindzisz Sztefan Gazdaság

Lesz-e még valaha 360 forint az euró?

Arról már mindenki lemondott, hogy újra 260 forint lesz az euró, de lehet-e még 360? Úgy fest, a lehető legjobb esetben is maximum 370-380 környékére sikerül letornászni az árfolyamot, de van olyan szakértő, aki szerint 415 alá már nem fogunk menni.

1 2 3 4 5 6 7