Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

Kovács Gábor
Szerzőnk

Kovács Gábor

Kovács Gábor Vállalkozás

Elszállt az áram és a gáz ára, rendszerszintű problémák vannak

Főleg egyedi, illetve a gazdasági újrainduláshoz kapcsolódó tényezők miatt nagyot ugrott a gáz piaci ára Európában és Magyarországon. Az áram árával ugyanez a helyzet, de ott rendszerszintű probléma is van, egyre több az ingadozó termelésű megújuló forrás, kevés a kiegyenlítő erőmű, így drága a szabályozó áram. A magyar energiahivatal vizsgálódik és intézkedéseket fontolgat.

Kovács Gábor Gazdaság

Szijjártó Péter: Aki Magyarországra jön, hozzon magával még egy munkahelyet!

A kormány megemeli az egy cégnél alkalmazható külföldiek kvótáját. Hivatalosan azért, hogy a külföldi cégek több munkahelyet hozzanak, ami a magyar munkavállalóknak is jó. Valójában a magyar gazdaságban egyre nagyobb probléma a munkaerőhiány. Az idegengyűlöletből önidentitást építő kormánypártnak azonban nehéz felvállalnia, hogy az országnak szüksége van migránsokra.

Kovács Gábor Gazdaság

Vitézy ízelítőt adott abból, milyen lesz majd teljes pompájában a Közlekedési Múzeum

Megnyitja első, egyelőre időszaki kiállítását új otthonában, a volt Északi Járműjavító területén a Közlekedési Múzeum. A Dízelcsarnokban megtekinthető egyebek mellett a legendás 424-es és a 242-es sebességrekorder gőzmozdony. A kiállítás azonban elsősorban a múzeum múzeuma, magát a helyszínt és tágabb környezetét helyezi középpontba. Emellett a majdani múzeumkomplexum ízelítője és apológiája.

Kovács Gábor Vállalkozás

Orbán Győző bányacége produkálta a legnagyobb profitrátát az extraprofitadó alá esők közül

A Dolomit Kft. az árbevétele közel felét képes volt tiszta, adózott nyereségre váltani 2019-ben. A kiegészítő bányajáradékként bevezetett „extraprofitadó” hatálya alá eső cégek közt is erős profitrátákat tud felmutatni Orbán Győző érdekeltsége. Egyelőre a jövő zenéje, milyen hatással lesznek az intézkedések az iparági busás nyereségekre. Az erős hatás gyanús lenne a múltra nézve, a gyenge pedig kellemetlen.

Kovács Gábor Ingatlan

Jövő hétfőn kezdődik a Blaha Lujza tér felújítása, jelentősen változik a közlekedés a környéken

Indul a harmadik nagy felújítás a fővárosban. A Blaha Lujza téri kereszteződésben a Nagykörút 1x1 sávos lesz a kereszteződésben, a Rákóczi úton ideiglenesen nem lesz buszsáv a kereszteződésben, a buszok haladását lámpaprogram fogja segíteni. A párhuzamos Wesselényi és Dohány utcákban ideiglenesen megszűnik a forgalomcsillapítás, ezek könnyebben átjárhatóak lesznek. Mindez 10-12 hétig tart.

Kovács Gábor Gazdaság

Karácsony Gergely szinte mindenkit kárpótolna a gazdasági programjában, de sok intézkedéssel elkésne

Ugyan a bal szó véletlenül sem szerepel Karácsony Gergely gazdasági programjában, de ettől még baloldali, és persze zöld. A miniszterelnökjelölt-jelölt nettó 200 ezerig emelné a minimálbért, a magasabb kereseteket pedig magasabb kulccsal adóztatná. Újraírná a Munka törvénykönyvét, és megadóztatná a nagy vagyonokat. A programba több megkésett járványválság-intézkedés került.

Kovács Gábor HVG Hetilap

Árazásos gazdálkodás

Lényegében megszabná egyes építőipari alapanyagok árát Orbán Viktor, hogy hősiesen útját állja az elszabadult drágulásnak. Ez azonban szabadpiaci körülmények között általában többet árt, mint használ – legalábbis hosszabb távon.

Kovács Gábor Gazdaság

A kormány egy zsák krumplira elég béremelést adott a közmunkásoknak

Sok év után most először párezer forintos béremelést kaptak a közmunkások. Az évek alatt a közmunkásbérek nagyon leszakadtak az átlagos és a medián keresetről. A közmunkások száma jelentősen apadt az elmúlt években, még a járványválság sem dobta meg. Különösen fontos lenne, hogy akik képtelenek kijutni belőle, élhető jövedelemhez jussanak.

Kovács Gábor Gazdaság

Rengeteg pénzt tolt a főváros a tömegközlekedésbe, mégis hatalmas a veszteség

A fővárosi önkormányzat 27 milliárd forinttal több pénzt adott a BKK-nak, mint 2019-ben, de így is kétmilliárd forint veszteséggel zárt a cég. Amely saját alulfinanszírozottsága miatt nem tudta ellentételezni a BKV 8 milliárdos alulfinanszírozottságát. Tüttő Kata szerint szó sem lehet róla, hogy a HÉV mintájára vagyonelemeket adjanak át az államnak, és új buszos szolgáltatók bevonása sincs terítéken.

1
14 15 16 17 18
46