Hiába a háború, kevesebb nemzetpolitikai támogatás jutott a kárpátaljai magyaroknak
A kormány egyre kevesebb támogatást oszt a határon túlra a Bethlen Gábor Alapon keresztül. A tavalyi év egyik nagy vesztese Kárpátalja.
A kormány egyre kevesebb támogatást oszt a határon túlra a Bethlen Gábor Alapon keresztül. A tavalyi év egyik nagy vesztese Kárpátalja.
A 13. havi nyugdíj önmagában 449 milliárd forintba kerül. A nyugdíjkasszán tátongó lyuk várhatóan sokkal nagyobb lesz annál, mint amivel a kormány tervez.
Idő előtti lenne, és „veszélyeztetné a megfelelő hatás kiváltását”, ha a kormány elárulná, hogyan akarja biztosítani, hogy legyen elég bevétel az államkasszában, és ne legyen túl sok kiadás.
A kormány egyelőre nem tartja magát a jegybanktörvényhez, a költségvetésben nincs fedezet a jegybank hatalmas veszteségének visszapótlására. Vélhetően készül a törvény következő módosítása, a kormány ugyanis az „Országgyűlés” „álláspontjára” kíváncsi.
A 2024-es költségvetés tervezetéből kiderült, mennyi rendelkezésre állási díjat fizet az állam a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségébe tartozó autópálya-koncessziós konzorciumnak.
A közlekedési miniszter május 22-én úgy tudta, még folyamatban van a koncessziós szerződés módosítása. Valójában a módosítást – vagy legalábbis egy módosítást – Rogán Antal már több mint egy hónappal korábban aláírt.
Áfakedvezményt kaptak a városnéző buszok üzemeltetői, a kormány szerint sok a feketézés. Budapesten a legtöbb buszt Tiborcz István ismerősei járatják.
Csapdában a Mol az olajvezetékek tranzitdíja miatt. Horvátország az Adria vezeték díját emelte meg, Ukrajnával pedig még megállapodás sincs a Barátságéról. A szakértő szerint ez a magyar külpolitika kudarca.
Több Magyarországon működő multi bepanaszolta a kormányt, az Európai Parlament delegációjának üzleti találkozóján a Budapest Airport is „tájékoztatást” nyújtott. A kormány mindenáron meg akarja szerezni a ferihegyi repteret, bár saját bevallása szerint az államnak nincs rá pénze.
Első lépésben 18-ról 17 százalékra csökkenti az irányadó kamatot a jegybank. Az alapkamat csökkentése nincs terítéken, az infláció közellenség.
Az elmúlt évek gazdasági sikereiben nagy szerepe volt a forint leértékelődésének, ennek köszönhető, hogy a magyar munkaerő az egyik legolcsóbb az EU-ban. A külföldi munkavállalók bevonzásához azonban erős forintra és régiós szinten versenyképes fizetésekre van szükség.
Válság idején jellemzően nő a munkanélküliség, ám most más a helyzet. A cégek optimisták a jövő kapcsán, a munkaerőhiány miatt pedig foggal-körömmel ragaszkodnak a dolgozóikhoz.
Csak idő és pénz kérdése, hogy az EU területén működő orosz atomreaktorok ne szoruljanak orosz fűtőelemekre. Magyarország itt is külön úton jár, nem ezt a megoldást keresi.
Nem csak a magas kamatok, a magas infláció is fékezi a lakáshitelezést. Az egy számjegyű infláció hozhat megnyugvást, de a kamatok mérséklődése után is időbe fog telni, mire a hitelpiac felpörög. Szabályozói oldalról sokat lehetne tenni azért, hogy a hitelezés könnyebb, gyorsabb, ügyfélbarátabb legyen – mondja Sándorfi Balázs, a Független Pénzügyi Közvetítők Országos Szövetsége (FPKOSZ) elnökségi tagja. Interjú.
Szép látványtervek kis csúsztatással, manipulatív lakossági szavazás – mintha csak a Fidesz ügyködne a Lánchíd körül. A híd autómentes jövője – amúgy helyesen – borítékolható, a BKK a mostani rend kisebb módosításaira nyitott, ezekről zajlik szakmai vita.
A magyar kkv-szektor digitális fejlettsége majdnem olyan rossz, mint a Covid előtt volt, az EU-ban a sereghajtók közt van.
Több ponton a koncesszor érdekeinek megfelelően módosították az autópálya-koncessziót. Az állam annyit nyer, hogy idén és jövőre spórolhat némi pénzt.
A kormány továbbra sem árulja el, mely pontokon és hogyan változnak a paksi bővítés szerződései.
Korábban a kormány azzal érvelt az autópályák 35 éves koncesszióba adása mellett, hogy szinte minden kockázat a koncesszorra hárul. Egy fű alatt, kétes indokkal végrehajtott szerződésmódosítás épp a kockázatokat hárítja el a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségében álló koncessziós társaság feje fölül. Egyes munkák nem teljesítése nem jár a teljes szerződés elbukásával. Mentesítő körülmény, ha csak drágán lehet finanszírozást szerezni. És jöhetnek a koncesszióba a magyar biztosítók – Mészáros Lőrincnek épp van biztosítója. Is.