Szentgyörgyi Rita

Szentgyörgyi  Rita







Schell Judit: A színházi katasztrófaturizmus nem a művészetről szól
 

Schell Judit: A színházi katasztrófaturizmus nem a művészetről szól

Hivatalosan tavaly vette át a Thália Színház művészeti vezetését Csányi Sándor hirtelen lemondása után, de érdemben a 2019/20-as évadtól felel a színház repertoárjáért. Schell Judit szerint míg a Nemzeti Színház mindig is ki volt téve a politikai meccseknek, addig a Tháliába pont azért szeretnek járni a nézők, mert felhőtlenül szórakozhatnak, és elfelejthetik azt, amit előtte és utána a híradásokból kapnak.


Udvaros Dorottya: Nem tartok igényt külső segítségre
 

Udvaros Dorottya: Nem tartok igényt külső segítségre

A me too kapcsán egyértelmű, hogy a bántalmazott nőket óvni kell, de azt sem szeretném, ha többé nem karolná át férfi a derekamat, és nem mondaná azt, hogy de szép vagy ma - többek között erről, valamint a sztárságról és a fiához fűződő kapcsolatáról is beszélt Udvaros Dorottya színésznő a HVG-nek adott portréinterjúban.



José Cura: A bevándorló és a kivándorló múltat is ismerem
 

José Cura: A bevándorló és a kivándorló múltat is ismerem

José Cura az elmúlt 20 évben gyakran ejtette útba Magyarországot. Most a Cziffra Fesztivál hozta Budapestre, ahol február 24-én a Balázs János zongoraművésszel közös argentin dalestje zárja a rendezvényt. Titkon pedig arra a napra vár, amikor ugyanolyan egyenrangúnak ismerik el rendezőként és karmesterként, mint énekesként.


Orlai Tibor: Fájdalmas, de le kell vennünk előadásokat a műsorról
 

Orlai Tibor: Fájdalmas, de le kell vennünk előadásokat a műsorról

Kényszerpályára kerülhet az Orlai Produkciós Iroda a taotámogatások eltörlése miatt. Orlai Tibor szerint ameddig nyereségesen tudják működtetni, játsszák a repertoáron lévő előadásokat, de a nagy kérdés az, hogy miből lesz anyagi forrás az új bemutatókhoz. Sorozatunkban a magánszínházak kilátásait vesszük sorra a tao utáni világban.


„Ott tartunk, hogy az Átrium tényleg bezárhat”
 

„Ott tartunk, hogy az Átrium tényleg bezárhat”

Aki azt állítja, hogy 2019-ben a színházak biztonságban vannak, az vagy nem érti a rendszert, vagy nem akarja érteni – mondja Zsedényi Balázs, az Átrium produkciós menedzsere. A tao kivezetése miatt kénytelenek meghúzni a vészharangot, a színház működésének a napjai meg vannak számlálva. Sorozatunkban a magánszínházak kilátásait vesszük sorra a tao utáni világban.


Alföldi Róbert: „Hogy ki a királyunk, az tőlünk függ”
 

Alföldi Róbert: „Hogy ki a királyunk, az tőlünk függ”

A látszatcsillogás mögött rothadó világot, a perspektívátlanság meséjét vitte színre Alföldi Róbert a Centrál Színház Kasimir és Karoline című előadásában. Ödön von Horváth a náci hatalomátvétel előtti pillanatokban játszódó darabja konkrét áthallások nélkül is áthallásos történet a feledni vágyó emberekről. Döntéshelyzetekről, emberi viszonyokról, udvari bolondságról is beszélgettünk a rendezővel.


Hevér Gábor: Amiről nem tudunk, az nem fáj
 

Hevér Gábor: Amiről nem tudunk, az nem fáj

Goda Krisztina BÚÉK című filmjének a Gáboraként mindenféle genderprobléma megtestesítője, és őt is utoléri az okostelefonjában rejlő végzete. A színpadon és filmen kívüli életében viszont – azt állítja – nincs takargatnivalója. Hevér Gábor azon szerencsések közé tartozik, akik nem értik, miért vannak rákattanva az emberek a közösségi oldalakra. Interjú.


José Carreras: Szélsőséges helyzetekben minden ember érettebbé válik
 

José Carreras: Szélsőséges helyzetekben minden ember érettebbé válik

Korábbi fogadalmától eltérve 2019-ig hosszabbította meg fellépéseit a katalán tenor, aki szerdán ünnepi gálakoncertet ad a Papp László Sportarénában. José Carreras azt mondja, ma már kivételes alkalmakra tartogatja a hangját, és büszke arra, hogy Luciano Pavarottival és Plácido Domingóval felszabadították az operát az elitista műfaj címkéjétől.



Für Anikó: Már nincs sok dobásunk
 

Für Anikó: Már nincs sok dobásunk

Ha már önzők vagyunk és telhetetlenek, legalább a saját rovásunkra ne legyünk azok – mondja a környezetvédelmi témákra különösen érzékeny Für Anikó. A politika idegesíti, a tao megszűnése viszont aggasztja. A színésznővel a versek elemi erejéről, a szerepek visszaadásáról és Mácsai Pál vezetési stílusáról is beszélgettünk.


Lajkó Félix: Ha Pesten laknék, már nem lennék életben
 

Lajkó Félix: Ha Pesten laknék, már nem lennék életben

Tipikus esete volt a meg nem értett zseninek, amit ma már szégyell. A zenei kísérletezésekben kifogyhatatlan Lajkó Félix most egy hatfős csapatot gyűjtött maga köré. A zenei gondolkodása még természetesebb lett, a skatulyákat és a besorolásokat viszont még mindig utálja.


Frenák Pál: Elég volt a társadalmi előítéletekből!
 

Frenák Pál: Elég volt a társadalmi előítéletekből!

Mindig küzdenie kellett azért, hogy képes legyen átvinni a művészi elképzeléseit, és makacsul ragaszkodik az önállóságához. Legújabb darabjával, a W_all című előadással a közös kreatív munkára szeretett volna lehetőséget adni a fiatal tehetségeknek, és szeretné leküzdeni az előítéleteket, amelyeket a gyerekkora óta maga is a bőrén tapasztalt. Frenák Pállal a múltból hozott reflexek ismétlődéséről, és a hatvan felett kibontakozó kreativitásról is beszélgettünk.