Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"Dobszay jános, Gergely Márton, Riba István ","category":"360","description":"Töméntelen pénzt költött már a propaganda Magyar Péter-ellenes kampányokra – látható eredmény nélkül. A korábban más politikusokkal szemben végigvitt lejáratási technikák ezúttal nem működnek, ezzel azonban még korántsem ürült ki Orbán Viktor eszköztára, kérdés, hogy meddig kész elmenni. Közben a Tisza visszalő: most éppen azt teregette ki, hogy a békepártiságát évek óta sulykoló Fidesz már 2023-ban „átállt a háború felé vezető út nulladik fázisára.”","shortLead":"Töméntelen pénzt költött már a propaganda Magyar Péter-ellenes kampányokra – látható eredmény nélkül. A korábban más...","id":"20250510_hvg-magyar-peter-lejaratasa-orban-viktor-jogi-eszkozok-propaganda-tisza-kommunikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"9836bac1-66b9-495a-b430-a388ef28f4fe","keywords":null,"link":"/360/20250510_hvg-magyar-peter-lejaratasa-orban-viktor-jogi-eszkozok-propaganda-tisza-kommunikacio","timestamp":"2025. május. 10. 07:00","title":"A Tisza elleni háború sokadik fázisa: a Fidesz-propaganda golyói nem fogtak Magyar Péteren, jön a jogi nehéztüzérség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18d87b7f-bf4b-47e8-b009-3a7a1d032a3a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már tömeggyártásban van Ukrajna legújabb fegyvere, mely akár Oroszországban lévő célpontok ellen is bevethető.","shortLead":"Már tömeggyártásban van Ukrajna legújabb fegyvere, mely akár Oroszországban lévő célpontok ellen is bevethető.","id":"20250510_ukrajna-uj-nagy-hatotavolsagu-dron-fp-1-fegyver","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18d87b7f-bf4b-47e8-b009-3a7a1d032a3a.jpg","index":0,"item":"c06302a8-6d00-404c-ab7d-b588030555dd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250510_ukrajna-uj-nagy-hatotavolsagu-dron-fp-1-fegyver","timestamp":"2025. május. 10. 10:03","title":"Itt van az ukránok új fegyvere: 1600 km-re is elmegy, akár 120 kg robbanóanyagot is odavisz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38347886-f664-41da-975e-e60eec34bd61","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Kigyulladt egy medencetisztító szereket gyártó üzem.","shortLead":"Kigyulladt egy medencetisztító szereket gyártó üzem.","id":"20250510_Mergezo-klorfelho-miatt-nem-mehettek-ki-a-szabadba-szazezrek-Kataloniaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38347886-f664-41da-975e-e60eec34bd61.jpg","index":0,"item":"ff20223e-61ff-4b3a-91c1-c630db2a22d5","keywords":null,"link":"/vilag/20250510_Mergezo-klorfelho-miatt-nem-mehettek-ki-a-szabadba-szazezrek-Kataloniaban","timestamp":"2025. május. 10. 13:31","title":"Mérgező klórfelhő miatt nem mehettek ki a szabadba százezrek Katalóniában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"405231ea-f697-4f27-a051-85ef0df93c49","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Bár megszületett Kijev és Washington alkuja az Ukrajnában található ásványkincsek közös kitermeléséről, még sok a bizonytalanság benne, és évek telnek el, mielőtt megnyílnak az első bányák.","shortLead":"Bár megszületett Kijev és Washington alkuja az Ukrajnában található ásványkincsek közös kitermeléséről, még sok...","id":"20250511_ukranamerikai-asvanykincsalku-kijevi-remenyek-orosz-ajanlkozas-kincs-ami-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/405231ea-f697-4f27-a051-85ef0df93c49.jpg","index":0,"item":"b830c9f0-56a2-40e2-8cbe-8d0357bbe6b5","keywords":null,"link":"/360/20250511_ukranamerikai-asvanykincsalku-kijevi-remenyek-orosz-ajanlkozas-kincs-ami-van","timestamp":"2025. május. 11. 12:30","title":"Az USA és Ukrajna megállapodott a nyersanyagokról, amiket nem tudni, mikor termelhetnek ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c8ff10f-dbf5-4864-9470-fee50161602d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szerintük a férfi tevékenysége „nagy mértékben veszélyeztette hazánk szuverenitását”.","shortLead":"Szerintük a férfi tevékenysége „nagy mértékben veszélyeztette hazánk szuverenitását”.","id":"20250510_TEK-es-videoval-erositette-meg-a-kormany-hogy-kemkedessel-vadolt-ukrant-fogtak-Budapest-belvarosaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c8ff10f-dbf5-4864-9470-fee50161602d.jpg","index":0,"item":"9fef5c7a-f621-4118-aadb-226c4e811683","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_TEK-es-videoval-erositette-meg-a-kormany-hogy-kemkedessel-vadolt-ukrant-fogtak-Budapest-belvarosaban","timestamp":"2025. május. 10. 13:15","title":"TEK-es videóval erősítette meg a kormány, hogy kémkedéssel vádolt ukránt fogtak Budapest belvárosában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68c52acb-7ee7-4a85-acb9-ce8b4ea1e8dd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök úgy fogalmazott, összeállt a tettre készek koalíciója.","shortLead":"Az ukrán elnök úgy fogalmazott, összeállt a tettre készek koalíciója.","id":"20250510_Kijev-Friedrich-Merz-Emmanuel-Macron-Keir-Starmer-Donald-Tusk-Volodimir-Zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68c52acb-7ee7-4a85-acb9-ce8b4ea1e8dd.jpg","index":0,"item":"ecdddd81-ec7b-4ff3-81f1-d3d99a13f833","keywords":null,"link":"/vilag/20250510_Kijev-Friedrich-Merz-Emmanuel-Macron-Keir-Starmer-Donald-Tusk-Volodimir-Zelenszkij","timestamp":"2025. május. 10. 10:18","title":"Közösen látogatott Kijevbe Merz, Macron, Starmer és Tusk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5dbd4cc-4ba2-45b3-b3bf-b76442db0a25","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Magyar Péterék valahogy megszerezték az email-címét, most nem győzi törölni a leveleiket, hiszen se a korábbi, se a mostani kormányzattal nem állt szóba. Miért épp vele állna? Balogh Rodrigó húsz éve készít színházi előadásokat a cigányság témáiban, roma társulatot vezet és cigány színházi fesztivált szervez. Interjú.","shortLead":"Magyar Péterék valahogy megszerezték az email-címét, most nem győzi törölni a leveleiket, hiszen se a korábbi, se...","id":"20250510_balogh-rodrigo-interju-cigany-szinhaz-roma-tarsulat-fuggetlen-szinhaz-roma-hosok-fesztival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5dbd4cc-4ba2-45b3-b3bf-b76442db0a25.jpg","index":0,"item":"e0c518b4-a809-4834-9cda-ef6a512084b8","keywords":null,"link":"/kultura/20250510_balogh-rodrigo-interju-cigany-szinhaz-roma-tarsulat-fuggetlen-szinhaz-roma-hosok-fesztival","timestamp":"2025. május. 10. 14:00","title":"Balogh Rodrigó: Addig jó, amíg nincs közünk ezekhez a srácokhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f699fd3d-ae99-4383-b54c-97a4b7403345","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Többfelé is előfordult talajmenti fagy szombat hajnalban.","shortLead":"Többfelé is előfordult talajmenti fagy szombat hajnalban.","id":"20250510_orszagos-hidegrekord-megdolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f699fd3d-ae99-4383-b54c-97a4b7403345.jpg","index":0,"item":"5243413c-b2cb-48d5-ad3b-22aaf46987a3","keywords":null,"link":"/elet/20250510_orszagos-hidegrekord-megdolt","timestamp":"2025. május. 10. 09:34","title":"Megdőlt az országos hidegrekord, -4,4 fok volt Nyírtasson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idei labdarúgó-vb hivatalos weboldalát a Yahoo! működteti, s bár az eseményre csak nyáron kerül sor, a weben fellelhető egyik legjobb futballszájtot máris teljes gőzzel üzemeltetik. A tartalom középpontba állítása a Yahoo! új, s egyre látványosabban formálódó stratégiájának része, amely az egykori keresőtechnológiai céget pár év alatt az egyik legkorszerűbb, évente 30 százalékos növekedést produkáló globális médiavállalatává tette.
Terry Semel, a Yahoo! legnagyobb főnöke. Online médiacézár
Amikor öt évvel ezelőtt Terry S. Semel, a Warner filmstúdiók korábbi főnöke átvette a Yahoo! irányítását sokan őrültnek gondolták, hiszen a dotkom buborék kipukkanása után padlón lévő cégből a legtöbben már semmi jót nem néztek ki. Bár a Yahoo!-t valaha a kibertér legígéretesebb vállalatának tartották, a közfigyelem elfordult tőle, s a keresési szolgáltatások új óriása, a Google vált az internet legnagyobb sztárjává. A Yahoo! azonban Semel irányításával szép csendben átdolgozta piaci stratégiáját, s könnyen lehet, hogy ismét elfoglalja egykori vezető pozícióját a legjobb internetesek befektetések között és a userek szívében egyaránt.
A cég elég mélyről kezdte a felkapaszkodást, hiszen piaci értéke szinte egyik pillanatról a másikra 127 milliárd dollárról 12,6 milliárdra esett. A Yahoo! társalapítói Jerry Yang és David Filo belátták, hogy segítségre és főleg új gondolatokra van szükségük a talpra álláshoz. Ezeket szállította Terry Semel, aki öt év alatt a 717 millió dolláros árbevételt 5,3 milliárdra nyomta fel, s a 98 millió dolláros veszteséget 1,2 milliárd dolláros profittá konvertálta. A cég piaci kapitalizációja mára meghaladta az 50 milliárd dollárt, ami annyi, mint például a Walt Disney konglomerátumé a most felvásárolt Pixarral, a digitális rajzfilmgyártás legnagyobb cégével együtt. A Yahoo!-nak 420 millió regisztrált felhasználója van, övé a világ leginkább használt ingyenes e-mail, üzenetküldő és webes zenei szolgáltatása. Csak az Egyesült Államokban decemberben 103 millió egyéni látogatót regisztrált a Nielsen NetRatings a Yahoo! oldalain. Ezzel a cég weblapjai az élre kerültek az USA-ban, mint ahogy az egész világon is az elsők a felhasználási mutatókat tekintve. Semel az általa irányított vállalkozást úgy jellemezte, hogy az egy XXI. századi médiacég, amelynél a technológia és a médiatartalom teljes mértékben összeforrt.
A hagyományos és online média közötti különbséget elsősorban a technológiához való viszony mutatja meg. Az offline cégek abban hisznek, hogy a jó tartalom és disztribúció határozza meg a sikerüket. Az interaktív világban azonban új szempontok kerülnek előtérbe, például a globális elérhetőség, a perszonalizáció vagy a közösségépítés. A Yahoo! vezetői szerint a nagysebességű internet az önkifejezés legfontosabb eszközévé vált. S ebben elég biztosak lehetnek, hiszen a társaság 200 millió olyan aktív felhasználót tart nyilván, akik nap mint nap a Yahoo! olalain figyelik az üzleti híreket, vagy a sporteredményeket, váltanak levelet, üzenetet vagy hallgatnak, sőt vásárolnak zenét. Ez tette lehetővé a cégnek, hogy távközlési vállalkozásokkal együttműködve használják ki a brandben lévő lehetőségeket. A Yahoo! az SBC, az AT&T, a Verizon, a British Telecom és a Rogenrs Communications nyújt szélessávú internet-hozzáférést 9,6 millió előfizetőnek, akik minden hónapban 3 dollár hasznot hoznak.
Jerry Yang, a Yahoo! társalapítója és igazgatója. Nem technológiai céget építenek
A Yahoo! sokak számára mégis vesztesként tűnik fel a szélsebesen fejlődő Google mellett. Ebben van is némi igazság, ha a tartalomkeresés területét nézzük, ahol a két cég elsősorban versenyez egymással. Míg a Google piaci részesedése egy év alatt 35-ről 40 százalékosra nőtt, addig a Yahoo! 32 százalékról 30-ra csúszott vissza, s a trend a ComScore Media Metrix szerint folytatódni látszik. A keresőpiac azonban a teljes internetes aktivitásnak mindössze 5 százalékát teszi ki. S bár e szegmensben a Google sikerei oly nagyok, hogy 128 milliárd dolláros piaci kapitalizációja mellett mindenki másé eltörpül (még az IBM vagy a GE sem éri el ezt a szintet). A szépséghibája ennek az üzleti modellnek csupán az, hogy a bevételek 99 százaléka a kereséshez kapcsolódó hirdetési díjakból származik. Ez pedig meglehetősen sérülékennyé teszi a Google-t. A Yahoo! ma már sokkal biztosabb talajon áll.
Az online hirdetések jelentős része a kis- és közepes vállalatoktól származik. A nagy cégek marketingkiadásaiknak csak egy töredékét kötik az internethez. Ennek az az oka, hogy ott, ahol nincs megfelelő minőségű tartalom a hirdetések hatékonysága kérdéses. A keresési eredmények a nagy hirdetők szerint nem tekinthetők valódi tartalomnak. Ezt felismerve kezdett a Yahoo! saját eredeti tartalmak fejlesztésébe. A cég új Santa Monica-i médiaközpontjában újságírók, multimédia prezentátorok, sőt interneten keresztül figyelhető valóságshowk gondoskodnak a közönség tartalmi igényeinek kielégítéséről. A Yahoo! akar lenni a legnagyobb online videoközpont, ahonnan minden letölthető, valósidejű közvetítések (streaming) figyelhetők, klipek, mozielőzetesek, vitaműsorok, tudományos filmek, főzési tanácsok és űrkutatási beszámolók láthatók. Tavaly már 4 milliárd zenei videót közvetítettek a streaming szerverek, annyit ami bővel elég lenne az MTV minden csatornájának tartalommal való ellátására. „Ennek ellenére csak kis lépéseket tettünk még annak megértése felé, hogy mi működik jól az interneten” – mondta Terry Semel. A cég operatív ügyeit irányító Dan Rosensweig viszont arról beszélt, hogy olyan környezetet akarnak építeni, ahol a felhasználók mindenféle tartalmat megtalálnak, amire csak szükségük van, s emiatt építenek ki szoros együttműködést más nagy médiatársaságokkal. Ennek máris látványos eredménye, hogy a Yahoo! hirdetési árbevételének fele, már nem a keresési szolgáltatásokhoz kötődik, hanem a tartalmak mellett elhelyezett reklámokból származik.
David Filo, a Yahoo! másik társalapítója. Humanizált internetet akarnak
A Yahoo! másik meglehetősen újszerű kezdeményezése a szociális hálózatok építése, amelyben blogok, üzenőrendszerek, tartalommegosztást lehetővé tévő weblapok szolgálják jelentős mértékben a felhasználók által kreált tartalom szétterítését a hasonló dolgok iránt érdeklődő emberek között. A Flickr fotótároló és megosztó rendszer erre a legjobb példa, ahol az egyes témák iránt érdeklődők ezerszámra találnak olyan felvételeket, amelyeket maguk a felhasználók tesznek nyilvánossá. Hasonló kezdeményezés a MyWeb 2.0 szolgáltatás, amely a keresés fogalmát is újraértelmezi. Az úgynevezett „szociális keresőben” az egyes webes keresések eredményeiről számolhatnak be a userek a hálótársaknak, méghozzá úgy, hogy kommentárokkal látják el az általuk bemutatott találatokat. Így az azonos érdeklődésű emberek amellett, hogy egymásra találhatnak, gyorsan igen mély keresési eredményeket érhetnek el.
A következő fázisban a Yahoo! a felhasználók között már olyan csoportokat kíván képezni, amelyek tagjai egy-egy téma iránt erősen érdeklődnek. Például külön hálózatba szerveződnének az oldalkocsis motorozás vagy az angol futball szerelmesei, a Mozart és a Jimi Hendrix fanok vagy a dadaista versek rajongói. Számukra könnyen elérhető speciális tartalmakat kínálnának. A cégnél e rendszernek egy betűszóból már külön nevet is kreáltak. A FUSE (find, use, share, expand – találd meg, használd, oszd meg, terjeszd el) fejezi ki leginkább a Yahoo! szociális hálózathoz fűzött reményeit, ami a szerintük a teljes emberi tudás egyre szélesebb körben való mind egyszerűbb eléréséhez vezet majd. Ez egyben arra is rámutat, hogy a hagyományos médiacégek a technológiát csak a másodlagosnak tekintik. Az a végrehajtás és sohasem a tervezés része. Az online világban ez szinte teljesen fordítva van. „Megpróbálunk előállni az internetnek egy felhasználóbarát és amennyire csak lehetséges humanizált verziójával. Mi nem vagyunk technológiai cég, mint a Google vagy a Microsoft, s ezt az üzenetet szeretnénk körben ha minél szélesebb körben meghallanák” – mondta a New York Times riporterének Jerry Yang, arról, hogy a Yahoo! most éppen mivel is foglalkozik.
Az internetpiaci szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a web legforróbb jelensége pillanatnyilag a szabad forráskódú Mozilla Firefox böngésző térhódítása. A sikert jól jelzi, hogy a legnagyobb internetes cégek már keresik a kapcsolatot a Firefox felhasználóihoz: a Yahoo! például egy komplet eszköztárat bocsátott ki számukra.
Elkészült a Yahoo új audio-keresőrendszere, sőt a szolgáltatás már tesztelik is. Segítségével a felhasználók által eddig megszokott kulcsszavas keresési módszerrel egyszerűen megtalálható mindenféle zenei-, hang-, és másfajta audiofájl.
A Microsoft Corp. és a Yahoo Inc. bejelentette, hogy összekapcsolják ingyenes azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat; ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek majd el.
A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.
Az ismert keresőmotor különleges szolgáltatással bővül. A jövőben a felhasználók az internetezők által szerkesztett Wikipedia online enciklopédia tartalmához is hozzáférhetnek a portálon keresztül.
A kínai internetes kiskereskedelmi cég, az Alibaba.com stratégiai partnerséget kötött a Yahoo-val, amely így jelentős befolyáshoz jutott a világ legnagyobb potenciális online piacán.
A felnőttek többsége komfortosan mozog az online környzetben, ha bankügyeit kell intéznie – derült ki abból a felmérésből, amelyet neves nemzetközi piackutató cégek készítettek a Yahoo! felhasználói körében.