Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt vezetője a kegyelmi botrány miatt hírhedtté vált intézményt szerette volna megtekinteni, de nem engedték be. Helyette a bejáratnál várt rá a szociális és gyermekvédelmi főigazgató, illetve a szociális ügyekért felelős helyettes államtitkár, majd kemény, egymás szavába vágós veszekedés vette kezdetét.","shortLead":"A Tisza Párt vezetője a kegyelmi botrány miatt hírhedtté vált intézményt szerette volna megtekinteni, de nem engedték...","id":"20241129_magyar-csizi-cseplone-bicske-gyermekotthonok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a.jpg","index":0,"item":"f22252aa-82ce-4a53-bbbd-f8d4065e8c60","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_magyar-csizi-cseplone-bicske-gyermekotthonok","timestamp":"2024. november. 29. 12:31","title":"Magyar Péter az államtitkárnak: Miért kap annyi pénzt Orbán Balázs egyetlen kastély felújítására, mint amennyi az összes gyermekotthon karbantartására jut?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24550452-ee65-4ab5-b17d-085108b3b91f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter volt barátnője arról nem akar beszélni, hogy ő szivárogtatja-e ki a hangfelvételeket, arról azonban már igen, hogy elgondolkodott egy másik párt megalapításán is.","shortLead":"Magyar Péter volt barátnője arról nem akar beszélni, hogy ő szivárogtatja-e ki a hangfelvételeket, arról azonban már...","id":"20241129_vogel-evelin-interju-magyar-peter-penz-fidesz-tisza-partalapitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24550452-ee65-4ab5-b17d-085108b3b91f.jpg","index":0,"item":"9ccdd26d-ec73-470d-ba3a-459c5295f2eb","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_vogel-evelin-interju-magyar-peter-penz-fidesz-tisza-partalapitas","timestamp":"2024. november. 29. 07:35","title":"Vogel Evelin: Péter simán ki tudna fizetni a saját pénzéből, amit a Fidesztől kapott éveken át a semmire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy új felmérés szerint az uniós polgárok egyre inkább Amerika-szkeptikusak, és úgy vélik, itt az ideje, hogy az EU saját külpolitikát folytasson, és lazítsa kapcsolatait Washingtonnal.","shortLead":"Egy új felmérés szerint az uniós polgárok egyre inkább Amerika-szkeptikusak, és úgy vélik, itt az ideje, hogy az EU...","id":"20241128_Az-unios-polgarok-kozel-fele-szerint-mar-nem-az-Egyesult-Allamok-a-legfobb-szovetseges-allitja-egy-friss-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7.jpg","index":0,"item":"08edb0cb-3ed6-4846-a544-4b58f3e78ceb","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_Az-unios-polgarok-kozel-fele-szerint-mar-nem-az-Egyesult-Allamok-a-legfobb-szovetseges-allitja-egy-friss-kutatas","timestamp":"2024. november. 28. 18:56","title":"Az uniós polgárok közel fele szerint már nem az Egyesült Államok a legfőbb szövetséges","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44966565-db85-4afc-add1-b2e270c51ed7","c_author":"Oroszi Babett","category":"360","description":"Készpénzre váltják a közpénzt Matolcsyék. Egy New York-i luxuslakásra csaknem 9 milliárd forintnyi jelzálogot jegyeztettek be. Matolcsy György csak márciusig az MNB elnöke, 12 év után nem újrázhat, mert összeveszett Orbán Viktorral. Kérdés, mi lesz a fia üzleti körénél felhalmozódott vagyonnal.","shortLead":"Készpénzre váltják a közpénzt Matolcsyék. Egy New York-i luxuslakásra csaknem 9 milliárd forintnyi jelzálogot...","id":"20241129_hvg-matolcsy-gyorgy-mnb-tavozas-matolcsy-adam-szaraz-istvan-vagyonmentes-simicska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44966565-db85-4afc-add1-b2e270c51ed7.jpg","index":0,"item":"f0bf4189-8f32-4efd-8c25-7d89120816e3","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-matolcsy-gyorgy-mnb-tavozas-matolcsy-adam-szaraz-istvan-vagyonmentes-simicska","timestamp":"2024. november. 29. 06:30","title":"A Matolcsy-klán menti a vagyont, mert nem akar úgy járni, mint Simicska","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf0f9fa5-7b0e-46c4-8846-fd94b44f8372","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rengeteg fiatal találkozik erőszakkal az online platformokon, és úgy tűnik, ez hatással is van rájuk.","shortLead":"Rengeteg fiatal találkozik erőszakkal az online platformokon, és úgy tűnik, ez hatással is van rájuk.","id":"20241129_kozossegi-media-eroszak-felmeres-hatasok-felelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf0f9fa5-7b0e-46c4-8846-fd94b44f8372.jpg","index":0,"item":"f9ae2481-2981-4b75-b016-e2a0914fef58","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_kozossegi-media-eroszak-felmeres-hatasok-felelem","timestamp":"2024. november. 29. 08:03","title":"Megvan a felmérés eredménye: ezért fél sok 13-17 éves kimenni az utcára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5900b774-d1ef-411f-aa8c-b15110964f9c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A kisajátított szántók tulajdonosai szerint az önkormányzat 17-szer többet kap a BYD-tól a földekért, mint amennyit a gazdáknak fizet.","shortLead":"A kisajátított szántók tulajdonosai szerint az önkormányzat 17-szer többet kap a BYD-tól a földekért, mint amennyit...","id":"20241128_A-BYD-epitese-miatt-a-szegedi-onkormanyzat-60-millioert-sajatitana-ki-egy-teruletet-ami-legalabb-400-milliot-er","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5900b774-d1ef-411f-aa8c-b15110964f9c.jpg","index":0,"item":"bda3456d-c049-4a7d-a4f9-2ea647c7d3dd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241128_A-BYD-epitese-miatt-a-szegedi-onkormanyzat-60-millioert-sajatitana-ki-egy-teruletet-ami-legalabb-400-milliot-er","timestamp":"2024. november. 28. 21:10","title":"A BYD építése miatt a szegedi önkormányzat 60 millióért sajátítana ki egy területet, ami legalább 400 milliót ér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46948162-a6a9-4b97-9ae4-a267ccdd61f7","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A jövőre több mint 3,5 milliárddal gazdálkodó színházat Cseke Péter és Szente Vajk vezeti majd. Az Operaháztól elveszik az Erkel Színházat.","shortLead":"A jövőre több mint 3,5 milliárddal gazdálkodó színházat Cseke Péter és Szente Vajk vezeti majd. Az Operaháztól elveszik...","id":"20241129_Egy-uj-szinhazat-hoz-letre-a-kormany-az-Erkel-Szinhaz-helyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46948162-a6a9-4b97-9ae4-a267ccdd61f7.jpg","index":0,"item":"ad3a262e-75a8-43a4-930a-9d6595cbad41","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_Egy-uj-szinhazat-hoz-letre-a-kormany-az-Erkel-Szinhaz-helyen","timestamp":"2024. november. 29. 08:19","title":"Új színházat hoz létre a kormány az Erkel Színház helyén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja a magyarok fizetési szokásait. A jelentés alapján Magyarország a digitális fizetési megoldások széles körű elterjedése felé tart, a készpénz szerepe azonban még mindig erős. Az elmúlt négy évben 11 ponttal nőtt a DFI-index, főként a mobiltárcák és az érintésmentes fizetések előretörésének köszönhetően. Az infrastrukturális fejlődés ellenére a készpénzhez ragaszkodó rétegek és a pénzügyi tudásbeli hiányosságok akadályozzák a további fejlődést. A digitális fizetések népszerűsítésében ezért kulcsfontosságú szerep jut a pénzügyi oktatásnak és a mikrokereskedők digitális integrálásának.","shortLead":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja...","id":"20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951.jpg","index":0,"item":"766002eb-4452-4c3f-b6bc-4388c9f43eb0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","timestamp":"2024. november. 29. 15:30","title":"A technológia adott, de a megszokásaink erősebbek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idei labdarúgó-vb hivatalos weboldalát a Yahoo! működteti, s bár az eseményre csak nyáron kerül sor, a weben fellelhető egyik legjobb futballszájtot máris teljes gőzzel üzemeltetik. A tartalom középpontba állítása a Yahoo! új, s egyre látványosabban formálódó stratégiájának része, amely az egykori keresőtechnológiai céget pár év alatt az egyik legkorszerűbb, évente 30 százalékos növekedést produkáló globális médiavállalatává tette.
Terry Semel, a Yahoo! legnagyobb főnöke. Online médiacézár
Amikor öt évvel ezelőtt Terry S. Semel, a Warner filmstúdiók korábbi főnöke átvette a Yahoo! irányítását sokan őrültnek gondolták, hiszen a dotkom buborék kipukkanása után padlón lévő cégből a legtöbben már semmi jót nem néztek ki. Bár a Yahoo!-t valaha a kibertér legígéretesebb vállalatának tartották, a közfigyelem elfordult tőle, s a keresési szolgáltatások új óriása, a Google vált az internet legnagyobb sztárjává. A Yahoo! azonban Semel irányításával szép csendben átdolgozta piaci stratégiáját, s könnyen lehet, hogy ismét elfoglalja egykori vezető pozícióját a legjobb internetesek befektetések között és a userek szívében egyaránt.
A cég elég mélyről kezdte a felkapaszkodást, hiszen piaci értéke szinte egyik pillanatról a másikra 127 milliárd dollárról 12,6 milliárdra esett. A Yahoo! társalapítói Jerry Yang és David Filo belátták, hogy segítségre és főleg új gondolatokra van szükségük a talpra álláshoz. Ezeket szállította Terry Semel, aki öt év alatt a 717 millió dolláros árbevételt 5,3 milliárdra nyomta fel, s a 98 millió dolláros veszteséget 1,2 milliárd dolláros profittá konvertálta. A cég piaci kapitalizációja mára meghaladta az 50 milliárd dollárt, ami annyi, mint például a Walt Disney konglomerátumé a most felvásárolt Pixarral, a digitális rajzfilmgyártás legnagyobb cégével együtt. A Yahoo!-nak 420 millió regisztrált felhasználója van, övé a világ leginkább használt ingyenes e-mail, üzenetküldő és webes zenei szolgáltatása. Csak az Egyesült Államokban decemberben 103 millió egyéni látogatót regisztrált a Nielsen NetRatings a Yahoo! oldalain. Ezzel a cég weblapjai az élre kerültek az USA-ban, mint ahogy az egész világon is az elsők a felhasználási mutatókat tekintve. Semel az általa irányított vállalkozást úgy jellemezte, hogy az egy XXI. századi médiacég, amelynél a technológia és a médiatartalom teljes mértékben összeforrt.
A hagyományos és online média közötti különbséget elsősorban a technológiához való viszony mutatja meg. Az offline cégek abban hisznek, hogy a jó tartalom és disztribúció határozza meg a sikerüket. Az interaktív világban azonban új szempontok kerülnek előtérbe, például a globális elérhetőség, a perszonalizáció vagy a közösségépítés. A Yahoo! vezetői szerint a nagysebességű internet az önkifejezés legfontosabb eszközévé vált. S ebben elég biztosak lehetnek, hiszen a társaság 200 millió olyan aktív felhasználót tart nyilván, akik nap mint nap a Yahoo! olalain figyelik az üzleti híreket, vagy a sporteredményeket, váltanak levelet, üzenetet vagy hallgatnak, sőt vásárolnak zenét. Ez tette lehetővé a cégnek, hogy távközlési vállalkozásokkal együttműködve használják ki a brandben lévő lehetőségeket. A Yahoo! az SBC, az AT&T, a Verizon, a British Telecom és a Rogenrs Communications nyújt szélessávú internet-hozzáférést 9,6 millió előfizetőnek, akik minden hónapban 3 dollár hasznot hoznak.
Jerry Yang, a Yahoo! társalapítója és igazgatója. Nem technológiai céget építenek
A Yahoo! sokak számára mégis vesztesként tűnik fel a szélsebesen fejlődő Google mellett. Ebben van is némi igazság, ha a tartalomkeresés területét nézzük, ahol a két cég elsősorban versenyez egymással. Míg a Google piaci részesedése egy év alatt 35-ről 40 százalékosra nőtt, addig a Yahoo! 32 százalékról 30-ra csúszott vissza, s a trend a ComScore Media Metrix szerint folytatódni látszik. A keresőpiac azonban a teljes internetes aktivitásnak mindössze 5 százalékát teszi ki. S bár e szegmensben a Google sikerei oly nagyok, hogy 128 milliárd dolláros piaci kapitalizációja mellett mindenki másé eltörpül (még az IBM vagy a GE sem éri el ezt a szintet). A szépséghibája ennek az üzleti modellnek csupán az, hogy a bevételek 99 százaléka a kereséshez kapcsolódó hirdetési díjakból származik. Ez pedig meglehetősen sérülékennyé teszi a Google-t. A Yahoo! ma már sokkal biztosabb talajon áll.
Az online hirdetések jelentős része a kis- és közepes vállalatoktól származik. A nagy cégek marketingkiadásaiknak csak egy töredékét kötik az internethez. Ennek az az oka, hogy ott, ahol nincs megfelelő minőségű tartalom a hirdetések hatékonysága kérdéses. A keresési eredmények a nagy hirdetők szerint nem tekinthetők valódi tartalomnak. Ezt felismerve kezdett a Yahoo! saját eredeti tartalmak fejlesztésébe. A cég új Santa Monica-i médiaközpontjában újságírók, multimédia prezentátorok, sőt interneten keresztül figyelhető valóságshowk gondoskodnak a közönség tartalmi igényeinek kielégítéséről. A Yahoo! akar lenni a legnagyobb online videoközpont, ahonnan minden letölthető, valósidejű közvetítések (streaming) figyelhetők, klipek, mozielőzetesek, vitaműsorok, tudományos filmek, főzési tanácsok és űrkutatási beszámolók láthatók. Tavaly már 4 milliárd zenei videót közvetítettek a streaming szerverek, annyit ami bővel elég lenne az MTV minden csatornájának tartalommal való ellátására. „Ennek ellenére csak kis lépéseket tettünk még annak megértése felé, hogy mi működik jól az interneten” – mondta Terry Semel. A cég operatív ügyeit irányító Dan Rosensweig viszont arról beszélt, hogy olyan környezetet akarnak építeni, ahol a felhasználók mindenféle tartalmat megtalálnak, amire csak szükségük van, s emiatt építenek ki szoros együttműködést más nagy médiatársaságokkal. Ennek máris látványos eredménye, hogy a Yahoo! hirdetési árbevételének fele, már nem a keresési szolgáltatásokhoz kötődik, hanem a tartalmak mellett elhelyezett reklámokból származik.
David Filo, a Yahoo! másik társalapítója. Humanizált internetet akarnak
A Yahoo! másik meglehetősen újszerű kezdeményezése a szociális hálózatok építése, amelyben blogok, üzenőrendszerek, tartalommegosztást lehetővé tévő weblapok szolgálják jelentős mértékben a felhasználók által kreált tartalom szétterítését a hasonló dolgok iránt érdeklődő emberek között. A Flickr fotótároló és megosztó rendszer erre a legjobb példa, ahol az egyes témák iránt érdeklődők ezerszámra találnak olyan felvételeket, amelyeket maguk a felhasználók tesznek nyilvánossá. Hasonló kezdeményezés a MyWeb 2.0 szolgáltatás, amely a keresés fogalmát is újraértelmezi. Az úgynevezett „szociális keresőben” az egyes webes keresések eredményeiről számolhatnak be a userek a hálótársaknak, méghozzá úgy, hogy kommentárokkal látják el az általuk bemutatott találatokat. Így az azonos érdeklődésű emberek amellett, hogy egymásra találhatnak, gyorsan igen mély keresési eredményeket érhetnek el.
A következő fázisban a Yahoo! a felhasználók között már olyan csoportokat kíván képezni, amelyek tagjai egy-egy téma iránt erősen érdeklődnek. Például külön hálózatba szerveződnének az oldalkocsis motorozás vagy az angol futball szerelmesei, a Mozart és a Jimi Hendrix fanok vagy a dadaista versek rajongói. Számukra könnyen elérhető speciális tartalmakat kínálnának. A cégnél e rendszernek egy betűszóból már külön nevet is kreáltak. A FUSE (find, use, share, expand – találd meg, használd, oszd meg, terjeszd el) fejezi ki leginkább a Yahoo! szociális hálózathoz fűzött reményeit, ami a szerintük a teljes emberi tudás egyre szélesebb körben való mind egyszerűbb eléréséhez vezet majd. Ez egyben arra is rámutat, hogy a hagyományos médiacégek a technológiát csak a másodlagosnak tekintik. Az a végrehajtás és sohasem a tervezés része. Az online világban ez szinte teljesen fordítva van. „Megpróbálunk előállni az internetnek egy felhasználóbarát és amennyire csak lehetséges humanizált verziójával. Mi nem vagyunk technológiai cég, mint a Google vagy a Microsoft, s ezt az üzenetet szeretnénk körben ha minél szélesebb körben meghallanák” – mondta a New York Times riporterének Jerry Yang, arról, hogy a Yahoo! most éppen mivel is foglalkozik.
Az internetpiaci szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a web legforróbb jelensége pillanatnyilag a szabad forráskódú Mozilla Firefox böngésző térhódítása. A sikert jól jelzi, hogy a legnagyobb internetes cégek már keresik a kapcsolatot a Firefox felhasználóihoz: a Yahoo! például egy komplet eszköztárat bocsátott ki számukra.
Elkészült a Yahoo új audio-keresőrendszere, sőt a szolgáltatás már tesztelik is. Segítségével a felhasználók által eddig megszokott kulcsszavas keresési módszerrel egyszerűen megtalálható mindenféle zenei-, hang-, és másfajta audiofájl.
A Microsoft Corp. és a Yahoo Inc. bejelentette, hogy összekapcsolják ingyenes azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat; ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek majd el.
A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.
Az ismert keresőmotor különleges szolgáltatással bővül. A jövőben a felhasználók az internetezők által szerkesztett Wikipedia online enciklopédia tartalmához is hozzáférhetnek a portálon keresztül.
A kínai internetes kiskereskedelmi cég, az Alibaba.com stratégiai partnerséget kötött a Yahoo-val, amely így jelentős befolyáshoz jutott a világ legnagyobb potenciális online piacán.
A felnőttek többsége komfortosan mozog az online környzetben, ha bankügyeit kell intéznie – derült ki abból a felmérésből, amelyet neves nemzetközi piackutató cégek készítettek a Yahoo! felhasználói körében.