Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"174ba2eb-6a15-4c18-8043-c8ecaa254958","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína még 2024 novemberében tesztelt egy erős lángszórót, a fegyverről azonban nem árult el részleteket.","shortLead":"Kína még 2024 novemberében tesztelt egy erős lángszórót, a fegyverről azonban nem árult el részleteket.","id":"20250105_langszoro-kinai-hadsereg-type-74","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/174ba2eb-6a15-4c18-8043-c8ecaa254958.jpg","index":0,"item":"f76dea39-29a5-4f7e-9edf-ce5707e2f137","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_langszoro-kinai-hadsereg-type-74","timestamp":"2025. január. 05. 18:57","title":"Olyan lángszóróval gyakorlatozik Kína, ami megolvasztja az emberi húst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8456148-13a2-4040-b588-7d60c9b25781","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"<strong>Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: </strong>sürgősségi, bástyasétány, terrormenet, járványriadó, akadálymentes<strong>.</strong>","shortLead":"<strong>Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet...","id":"20250105_az-en-hetem-peterfy-gergyely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8456148-13a2-4040-b588-7d60c9b25781.jpg","index":0,"item":"7ac8dd69-861f-4e70-8e3e-21e54ccd399a","keywords":null,"link":"/360/20250105_az-en-hetem-peterfy-gergyely","timestamp":"2025. január. 05. 17:30","title":"Az én hetem: Péterfy Gergely a Tüzes Mezőkön sétál és pacalt ebédel Nápolyban ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc03fa79-beb6-4e1d-b3b8-773b0932a7f5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia használata jól jöhet a kutatóknak, segítheti karriercéljaik beteljesedését. A tudomány egészére nézve viszont van egy negatív hatása.","shortLead":"A mesterséges intelligencia használata jól jöhet a kutatóknak, segítheti karriercéljaik beteljesedését. A tudomány...","id":"20250104_mesterseges-intelligencia-hasznalata-kutatasokban-pozitiv-negativ-hatasa-kutatok-tudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc03fa79-beb6-4e1d-b3b8-773b0932a7f5.jpg","index":0,"item":"272afa40-d960-432b-b88d-b661d3063160","keywords":null,"link":"/tudomany/20250104_mesterseges-intelligencia-hasznalata-kutatasokban-pozitiv-negativ-hatasa-kutatok-tudomany","timestamp":"2025. január. 04. 16:03","title":"Sokat ad az egyes tudósoknak, de a tudománytól el is vesz valami nagyon fontosat az MI","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f0aadfd-ec1b-46e6-83fa-c0c117d04205","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az ukrán erők újabb támadást indítottak a nyugat-oroszországi Kurszk térségében, ahova tavaly nyáron hatoltak be.","shortLead":"Az ukrán erők újabb támadást indítottak a nyugat-oroszországi Kurszk térségében, ahova tavaly nyáron hatoltak be.","id":"20250105_orosz-ukran-hadsereg-kurszk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f0aadfd-ec1b-46e6-83fa-c0c117d04205.jpg","index":0,"item":"cf125d82-1865-42f8-bf03-c8aafba8721e","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_orosz-ukran-hadsereg-kurszk","timestamp":"2025. január. 05. 16:22","title":"Támadást indított az ukrán hadsereg Kurszknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6d92a2c-7472-47a6-a494-5cb34576bff2","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Az egyik rendőr testkamerás felvételét tették közzé.","shortLead":"Az egyik rendőr testkamerás felvételét tették közzé.","id":"20250104_Video-rendorsegi-sokkoloval-tepertek-le-az-amerikaiak-olimpiai-sprinteret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6d92a2c-7472-47a6-a494-5cb34576bff2.jpg","index":0,"item":"386565b4-7b96-4107-9fef-36ea20765071","keywords":null,"link":"/sport/20250104_Video-rendorsegi-sokkoloval-tepertek-le-az-amerikaiak-olimpiai-sprinteret","timestamp":"2025. január. 04. 16:16","title":"Videó: rendőrségi sokkolóval vitték földre az amerikaiak olimpiai sprinterét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44a439f0-9cea-435a-8dd6-e0a1e25d3009","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Tűz ütött ki egy dallasi bevásárlóközpontban helyi idő szerint pénteken, több mint ötszáz állat elpusztult – írta közleményében Texas szövetségi állam dallasi tűzoltósága.","shortLead":"Tűz ütött ki egy dallasi bevásárlóközpontban helyi idő szerint pénteken, több mint ötszáz állat elpusztult – írta...","id":"20250104_500-kisallat-pusztult-el-kigyulladt-egy-dallasi-bevasarlokozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44a439f0-9cea-435a-8dd6-e0a1e25d3009.jpg","index":0,"item":"5f3930e5-2ed8-449f-b8f2-eb5434f92800","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_500-kisallat-pusztult-el-kigyulladt-egy-dallasi-bevasarlokozpont","timestamp":"2025. január. 04. 13:20","title":"Több mint 500 kisállat pusztult el, miután kigyulladt egy dallasi bevásárlóközpont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590.jpg","index":0,"item":"5137d34f-f232-4803-8b0d-b0ee18bdb97d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","timestamp":"2025. január. 05. 12:00","title":"Ez történt: Megváltoztak a dolgok, ez vár a Vodafone és a Digi ügyfeleire One név alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6bce436-f38b-4d15-a6ab-7820342c3342","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ha a kormány szerint háborús veszélyhelyzet van és küszöbön áll a harmadik világháború, hogyan tűnhet el titokban egy ország felelős vezetője a világ másik felén, és főként miből? – teszi fel a kérdést Magyar Péter.","shortLead":"Ha a kormány szerint háborús veszélyhelyzet van és küszöbön áll a harmadik világháború, hogyan tűnhet el titokban...","id":"20250105_Hova-tunt-Orban-Viktor-Es-mit-szol-ehhez-Willy-Fog-teszi-fel-a-kerdest-Magyar-Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6bce436-f38b-4d15-a6ab-7820342c3342.jpg","index":0,"item":"559173f3-fd7a-41c6-8f07-8dd3fdf07a47","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Hova-tunt-Orban-Viktor-Es-mit-szol-ehhez-Willy-Fog-teszi-fel-a-kerdest-Magyar-Peter","timestamp":"2025. január. 05. 12:49","title":"Hová tűnt Orbán Viktor? És mit szól ehhez Willy Fog? – teszi fel a kérdést Magyar Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idei labdarúgó-vb hivatalos weboldalát a Yahoo! működteti, s bár az eseményre csak nyáron kerül sor, a weben fellelhető egyik legjobb futballszájtot máris teljes gőzzel üzemeltetik. A tartalom középpontba állítása a Yahoo! új, s egyre látványosabban formálódó stratégiájának része, amely az egykori keresőtechnológiai céget pár év alatt az egyik legkorszerűbb, évente 30 százalékos növekedést produkáló globális médiavállalatává tette.
Terry Semel, a Yahoo! legnagyobb főnöke. Online médiacézár
Amikor öt évvel ezelőtt Terry S. Semel, a Warner filmstúdiók korábbi főnöke átvette a Yahoo! irányítását sokan őrültnek gondolták, hiszen a dotkom buborék kipukkanása után padlón lévő cégből a legtöbben már semmi jót nem néztek ki. Bár a Yahoo!-t valaha a kibertér legígéretesebb vállalatának tartották, a közfigyelem elfordult tőle, s a keresési szolgáltatások új óriása, a Google vált az internet legnagyobb sztárjává. A Yahoo! azonban Semel irányításával szép csendben átdolgozta piaci stratégiáját, s könnyen lehet, hogy ismét elfoglalja egykori vezető pozícióját a legjobb internetesek befektetések között és a userek szívében egyaránt.
A cég elég mélyről kezdte a felkapaszkodást, hiszen piaci értéke szinte egyik pillanatról a másikra 127 milliárd dollárról 12,6 milliárdra esett. A Yahoo! társalapítói Jerry Yang és David Filo belátták, hogy segítségre és főleg új gondolatokra van szükségük a talpra álláshoz. Ezeket szállította Terry Semel, aki öt év alatt a 717 millió dolláros árbevételt 5,3 milliárdra nyomta fel, s a 98 millió dolláros veszteséget 1,2 milliárd dolláros profittá konvertálta. A cég piaci kapitalizációja mára meghaladta az 50 milliárd dollárt, ami annyi, mint például a Walt Disney konglomerátumé a most felvásárolt Pixarral, a digitális rajzfilmgyártás legnagyobb cégével együtt. A Yahoo!-nak 420 millió regisztrált felhasználója van, övé a világ leginkább használt ingyenes e-mail, üzenetküldő és webes zenei szolgáltatása. Csak az Egyesült Államokban decemberben 103 millió egyéni látogatót regisztrált a Nielsen NetRatings a Yahoo! oldalain. Ezzel a cég weblapjai az élre kerültek az USA-ban, mint ahogy az egész világon is az elsők a felhasználási mutatókat tekintve. Semel az általa irányított vállalkozást úgy jellemezte, hogy az egy XXI. századi médiacég, amelynél a technológia és a médiatartalom teljes mértékben összeforrt.
A hagyományos és online média közötti különbséget elsősorban a technológiához való viszony mutatja meg. Az offline cégek abban hisznek, hogy a jó tartalom és disztribúció határozza meg a sikerüket. Az interaktív világban azonban új szempontok kerülnek előtérbe, például a globális elérhetőség, a perszonalizáció vagy a közösségépítés. A Yahoo! vezetői szerint a nagysebességű internet az önkifejezés legfontosabb eszközévé vált. S ebben elég biztosak lehetnek, hiszen a társaság 200 millió olyan aktív felhasználót tart nyilván, akik nap mint nap a Yahoo! olalain figyelik az üzleti híreket, vagy a sporteredményeket, váltanak levelet, üzenetet vagy hallgatnak, sőt vásárolnak zenét. Ez tette lehetővé a cégnek, hogy távközlési vállalkozásokkal együttműködve használják ki a brandben lévő lehetőségeket. A Yahoo! az SBC, az AT&T, a Verizon, a British Telecom és a Rogenrs Communications nyújt szélessávú internet-hozzáférést 9,6 millió előfizetőnek, akik minden hónapban 3 dollár hasznot hoznak.
Jerry Yang, a Yahoo! társalapítója és igazgatója. Nem technológiai céget építenek
A Yahoo! sokak számára mégis vesztesként tűnik fel a szélsebesen fejlődő Google mellett. Ebben van is némi igazság, ha a tartalomkeresés területét nézzük, ahol a két cég elsősorban versenyez egymással. Míg a Google piaci részesedése egy év alatt 35-ről 40 százalékosra nőtt, addig a Yahoo! 32 százalékról 30-ra csúszott vissza, s a trend a ComScore Media Metrix szerint folytatódni látszik. A keresőpiac azonban a teljes internetes aktivitásnak mindössze 5 százalékát teszi ki. S bár e szegmensben a Google sikerei oly nagyok, hogy 128 milliárd dolláros piaci kapitalizációja mellett mindenki másé eltörpül (még az IBM vagy a GE sem éri el ezt a szintet). A szépséghibája ennek az üzleti modellnek csupán az, hogy a bevételek 99 százaléka a kereséshez kapcsolódó hirdetési díjakból származik. Ez pedig meglehetősen sérülékennyé teszi a Google-t. A Yahoo! ma már sokkal biztosabb talajon áll.
Az online hirdetések jelentős része a kis- és közepes vállalatoktól származik. A nagy cégek marketingkiadásaiknak csak egy töredékét kötik az internethez. Ennek az az oka, hogy ott, ahol nincs megfelelő minőségű tartalom a hirdetések hatékonysága kérdéses. A keresési eredmények a nagy hirdetők szerint nem tekinthetők valódi tartalomnak. Ezt felismerve kezdett a Yahoo! saját eredeti tartalmak fejlesztésébe. A cég új Santa Monica-i médiaközpontjában újságírók, multimédia prezentátorok, sőt interneten keresztül figyelhető valóságshowk gondoskodnak a közönség tartalmi igényeinek kielégítéséről. A Yahoo! akar lenni a legnagyobb online videoközpont, ahonnan minden letölthető, valósidejű közvetítések (streaming) figyelhetők, klipek, mozielőzetesek, vitaműsorok, tudományos filmek, főzési tanácsok és űrkutatási beszámolók láthatók. Tavaly már 4 milliárd zenei videót közvetítettek a streaming szerverek, annyit ami bővel elég lenne az MTV minden csatornájának tartalommal való ellátására. „Ennek ellenére csak kis lépéseket tettünk még annak megértése felé, hogy mi működik jól az interneten” – mondta Terry Semel. A cég operatív ügyeit irányító Dan Rosensweig viszont arról beszélt, hogy olyan környezetet akarnak építeni, ahol a felhasználók mindenféle tartalmat megtalálnak, amire csak szükségük van, s emiatt építenek ki szoros együttműködést más nagy médiatársaságokkal. Ennek máris látványos eredménye, hogy a Yahoo! hirdetési árbevételének fele, már nem a keresési szolgáltatásokhoz kötődik, hanem a tartalmak mellett elhelyezett reklámokból származik.
David Filo, a Yahoo! másik társalapítója. Humanizált internetet akarnak
A Yahoo! másik meglehetősen újszerű kezdeményezése a szociális hálózatok építése, amelyben blogok, üzenőrendszerek, tartalommegosztást lehetővé tévő weblapok szolgálják jelentős mértékben a felhasználók által kreált tartalom szétterítését a hasonló dolgok iránt érdeklődő emberek között. A Flickr fotótároló és megosztó rendszer erre a legjobb példa, ahol az egyes témák iránt érdeklődők ezerszámra találnak olyan felvételeket, amelyeket maguk a felhasználók tesznek nyilvánossá. Hasonló kezdeményezés a MyWeb 2.0 szolgáltatás, amely a keresés fogalmát is újraértelmezi. Az úgynevezett „szociális keresőben” az egyes webes keresések eredményeiről számolhatnak be a userek a hálótársaknak, méghozzá úgy, hogy kommentárokkal látják el az általuk bemutatott találatokat. Így az azonos érdeklődésű emberek amellett, hogy egymásra találhatnak, gyorsan igen mély keresési eredményeket érhetnek el.
A következő fázisban a Yahoo! a felhasználók között már olyan csoportokat kíván képezni, amelyek tagjai egy-egy téma iránt erősen érdeklődnek. Például külön hálózatba szerveződnének az oldalkocsis motorozás vagy az angol futball szerelmesei, a Mozart és a Jimi Hendrix fanok vagy a dadaista versek rajongói. Számukra könnyen elérhető speciális tartalmakat kínálnának. A cégnél e rendszernek egy betűszóból már külön nevet is kreáltak. A FUSE (find, use, share, expand – találd meg, használd, oszd meg, terjeszd el) fejezi ki leginkább a Yahoo! szociális hálózathoz fűzött reményeit, ami a szerintük a teljes emberi tudás egyre szélesebb körben való mind egyszerűbb eléréséhez vezet majd. Ez egyben arra is rámutat, hogy a hagyományos médiacégek a technológiát csak a másodlagosnak tekintik. Az a végrehajtás és sohasem a tervezés része. Az online világban ez szinte teljesen fordítva van. „Megpróbálunk előállni az internetnek egy felhasználóbarát és amennyire csak lehetséges humanizált verziójával. Mi nem vagyunk technológiai cég, mint a Google vagy a Microsoft, s ezt az üzenetet szeretnénk körben ha minél szélesebb körben meghallanák” – mondta a New York Times riporterének Jerry Yang, arról, hogy a Yahoo! most éppen mivel is foglalkozik.
Az internetpiaci szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a web legforróbb jelensége pillanatnyilag a szabad forráskódú Mozilla Firefox böngésző térhódítása. A sikert jól jelzi, hogy a legnagyobb internetes cégek már keresik a kapcsolatot a Firefox felhasználóihoz: a Yahoo! például egy komplet eszköztárat bocsátott ki számukra.
Elkészült a Yahoo új audio-keresőrendszere, sőt a szolgáltatás már tesztelik is. Segítségével a felhasználók által eddig megszokott kulcsszavas keresési módszerrel egyszerűen megtalálható mindenféle zenei-, hang-, és másfajta audiofájl.
A Microsoft Corp. és a Yahoo Inc. bejelentette, hogy összekapcsolják ingyenes azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat; ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek majd el.
A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.
Az ismert keresőmotor különleges szolgáltatással bővül. A jövőben a felhasználók az internetezők által szerkesztett Wikipedia online enciklopédia tartalmához is hozzáférhetnek a portálon keresztül.
A kínai internetes kiskereskedelmi cég, az Alibaba.com stratégiai partnerséget kötött a Yahoo-val, amely így jelentős befolyáshoz jutott a világ legnagyobb potenciális online piacán.
A felnőttek többsége komfortosan mozog az online környzetben, ha bankügyeit kell intéznie – derült ki abból a felmérésből, amelyet neves nemzetközi piackutató cégek készítettek a Yahoo! felhasználói körében.