Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3aee5ebd-492f-4d82-be0c-80a0aa82cc3b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy fiókteleppel jelzik további szándékaikat a nagyszombati mérnökök.","shortLead":"Egy fiókteleppel jelzik további szándékaikat a nagyszombati mérnökök.","id":"20250308_hvg-szlovak-nuklearis-ipar-paksi-atomeromu-Vuje-Takacs-Zoltan-MVM","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3aee5ebd-492f-4d82-be0c-80a0aa82cc3b.jpg","index":0,"item":"83e5a99c-cbb9-4715-83aa-feff322f8c7f","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-szlovak-nuklearis-ipar-paksi-atomeromu-Vuje-Takacs-Zoltan-MVM","timestamp":"2025. március. 08. 08:00","title":"Erősíti magyarországi jelenlétét a paksi atomerőmű szlovák beszállítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az egy éves betiltáshoz egy 14 éves fiú meggyilkolása vezetett.","shortLead":"Az egy éves betiltáshoz egy 14 éves fiú meggyilkolása vezetett.","id":"20250308_Albania-most-mar-biztosan-betiltja-a-TikTokot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b.jpg","index":0,"item":"e27856b9-814d-48e1-9bc1-6202f1ced52e","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_Albania-most-mar-biztosan-betiltja-a-TikTokot","timestamp":"2025. március. 08. 11:53","title":"Albánia most már biztosan betiltja a TikTokot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4b7d996-eed1-4859-bdc9-e5ba03bbffbb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Wizz Airnél a női pilóták aránya meghaladja az 5 százalékot, amely az iparági átlag felett van – írja a cég.","shortLead":"A Wizz Airnél a női pilóták aránya meghaladja az 5 százalékot, amely az iparági átlag felett van – írja a cég.","id":"20250308_Nonap-a-Wizz-Airnel-kizarolag-noi-szemelyzettel-szallt-fel-Budapestrol-Londonba-tarto-gep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4b7d996-eed1-4859-bdc9-e5ba03bbffbb.jpg","index":0,"item":"b6ebcfec-94bc-44ac-a756-8966a7d1c752","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Nonap-a-Wizz-Airnel-kizarolag-noi-szemelyzettel-szallt-fel-Budapestrol-Londonba-tarto-gep","timestamp":"2025. március. 08. 11:27","title":"Nőnap a Wizz Airnél: kizárólag női személyzettel szállt fel Budapestről a Londonba tartó gép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","shortLead":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","id":"20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6.jpg","index":0,"item":"fe4d31f7-2147-4489-a836-3d4cd0f786a9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","timestamp":"2025. március. 09. 10:03","title":"43 súlyos hibát találtak az Androidban – most javították őket, de van, amit a már a hatóságok is kihasználtak telefonok feltörésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","shortLead":"Elvileg igen, de gyakorlatban nincs jelentősége.","id":"20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"1efbcaa4-9297-4be4-94ed-a3361708fa44","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Kaphatnak-e-magyar-nyugdijat-atkoltozo-ukran-nyugdijasok","timestamp":"2025. március. 08. 14:44","title":"Kaphatnak-e magyar nyugdíjat átköltöző ukrán nyugdíjasok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6100acc9-30fa-4374-8bec-3511a7b06713","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Reakció a Magyar Kereskedelmi- és Iparkamara gazdasági évnyitóján elhangzottakra. Vélemény.","shortLead":"Reakció a Magyar Kereskedelmi- és Iparkamara gazdasági évnyitóján elhangzottakra. Vélemény.","id":"20250308_Farkas-Zoltan-Kutyaharapast-szorevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6100acc9-30fa-4374-8bec-3511a7b06713.jpg","index":0,"item":"ede7d2be-7395-4710-91b7-68f501786335","keywords":null,"link":"/360/20250308_Farkas-Zoltan-Kutyaharapast-szorevel","timestamp":"2025. március. 08. 15:23","title":"Farkas Zoltán: Kutyaharapást szőrével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ced9e80-5255-4ce6-8fac-88e334517cf9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A MOK szerint három évtizede nincs érdemi reform az egészségügyben, a kormány szerint a tüntetést szervező kamara politikai bábok gyülekezete. ","shortLead":"A MOK szerint három évtizede nincs érdemi reform az egészségügyben, a kormány szerint a tüntetést szervező kamara...","id":"20250308_A-kormany-azzal-vadolja-az-orvostuntetes-resztvevoit-hogy-az-ellenzeknek-kampanyolnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ced9e80-5255-4ce6-8fac-88e334517cf9.jpg","index":0,"item":"084185b1-862e-4cf7-bf9d-41838fef504f","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_A-kormany-azzal-vadolja-az-orvostuntetes-resztvevoit-hogy-az-ellenzeknek-kampanyolnak","timestamp":"2025. március. 08. 12:25","title":"A kormány azzal vádolja az orvostüntetés szervezőit, hogy az ellenzéknek kampányolnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93b4e712-a40b-4d43-bfd2-17af4a3fad1a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A milliárdos üzletember Soros Györgyöt is emlegette és megkérdőjelezte Románia demokratikusságát, miután elutasították Călin Georgescu elnökjelöltségét.","shortLead":"A milliárdos üzletember Soros Györgyöt is emlegette és megkérdőjelezte Románia demokratikusságát, miután elutasították...","id":"20250309_Elon-Musk-nehezen-viseli-calin-georgescu-elnokjelolt-x","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93b4e712-a40b-4d43-bfd2-17af4a3fad1a.jpg","index":0,"item":"31d85ac0-fb3c-4327-8347-b7b161df5ad9","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_Elon-Musk-nehezen-viseli-calin-georgescu-elnokjelolt-x","timestamp":"2025. március. 09. 22:03","title":"„Újra Soros” – Elon Musk kiakadt, hogy ejtették a román szélsőjobbos jelöltet: egy óra alatt háromszor is posztolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az idei labdarúgó-vb hivatalos weboldalát a Yahoo! működteti, s bár az eseményre csak nyáron kerül sor, a weben fellelhető egyik legjobb futballszájtot máris teljes gőzzel üzemeltetik. A tartalom középpontba állítása a Yahoo! új, s egyre látványosabban formálódó stratégiájának része, amely az egykori keresőtechnológiai céget pár év alatt az egyik legkorszerűbb, évente 30 százalékos növekedést produkáló globális médiavállalatává tette.
Terry Semel, a Yahoo! legnagyobb főnöke. Online médiacézár
Amikor öt évvel ezelőtt Terry S. Semel, a Warner filmstúdiók korábbi főnöke átvette a Yahoo! irányítását sokan őrültnek gondolták, hiszen a dotkom buborék kipukkanása után padlón lévő cégből a legtöbben már semmi jót nem néztek ki. Bár a Yahoo!-t valaha a kibertér legígéretesebb vállalatának tartották, a közfigyelem elfordult tőle, s a keresési szolgáltatások új óriása, a Google vált az internet legnagyobb sztárjává. A Yahoo! azonban Semel irányításával szép csendben átdolgozta piaci stratégiáját, s könnyen lehet, hogy ismét elfoglalja egykori vezető pozícióját a legjobb internetesek befektetések között és a userek szívében egyaránt.
A cég elég mélyről kezdte a felkapaszkodást, hiszen piaci értéke szinte egyik pillanatról a másikra 127 milliárd dollárról 12,6 milliárdra esett. A Yahoo! társalapítói Jerry Yang és David Filo belátták, hogy segítségre és főleg új gondolatokra van szükségük a talpra álláshoz. Ezeket szállította Terry Semel, aki öt év alatt a 717 millió dolláros árbevételt 5,3 milliárdra nyomta fel, s a 98 millió dolláros veszteséget 1,2 milliárd dolláros profittá konvertálta. A cég piaci kapitalizációja mára meghaladta az 50 milliárd dollárt, ami annyi, mint például a Walt Disney konglomerátumé a most felvásárolt Pixarral, a digitális rajzfilmgyártás legnagyobb cégével együtt. A Yahoo!-nak 420 millió regisztrált felhasználója van, övé a világ leginkább használt ingyenes e-mail, üzenetküldő és webes zenei szolgáltatása. Csak az Egyesült Államokban decemberben 103 millió egyéni látogatót regisztrált a Nielsen NetRatings a Yahoo! oldalain. Ezzel a cég weblapjai az élre kerültek az USA-ban, mint ahogy az egész világon is az elsők a felhasználási mutatókat tekintve. Semel az általa irányított vállalkozást úgy jellemezte, hogy az egy XXI. századi médiacég, amelynél a technológia és a médiatartalom teljes mértékben összeforrt.
A hagyományos és online média közötti különbséget elsősorban a technológiához való viszony mutatja meg. Az offline cégek abban hisznek, hogy a jó tartalom és disztribúció határozza meg a sikerüket. Az interaktív világban azonban új szempontok kerülnek előtérbe, például a globális elérhetőség, a perszonalizáció vagy a közösségépítés. A Yahoo! vezetői szerint a nagysebességű internet az önkifejezés legfontosabb eszközévé vált. S ebben elég biztosak lehetnek, hiszen a társaság 200 millió olyan aktív felhasználót tart nyilván, akik nap mint nap a Yahoo! olalain figyelik az üzleti híreket, vagy a sporteredményeket, váltanak levelet, üzenetet vagy hallgatnak, sőt vásárolnak zenét. Ez tette lehetővé a cégnek, hogy távközlési vállalkozásokkal együttműködve használják ki a brandben lévő lehetőségeket. A Yahoo! az SBC, az AT&T, a Verizon, a British Telecom és a Rogenrs Communications nyújt szélessávú internet-hozzáférést 9,6 millió előfizetőnek, akik minden hónapban 3 dollár hasznot hoznak.
Jerry Yang, a Yahoo! társalapítója és igazgatója. Nem technológiai céget építenek
A Yahoo! sokak számára mégis vesztesként tűnik fel a szélsebesen fejlődő Google mellett. Ebben van is némi igazság, ha a tartalomkeresés területét nézzük, ahol a két cég elsősorban versenyez egymással. Míg a Google piaci részesedése egy év alatt 35-ről 40 százalékosra nőtt, addig a Yahoo! 32 százalékról 30-ra csúszott vissza, s a trend a ComScore Media Metrix szerint folytatódni látszik. A keresőpiac azonban a teljes internetes aktivitásnak mindössze 5 százalékát teszi ki. S bár e szegmensben a Google sikerei oly nagyok, hogy 128 milliárd dolláros piaci kapitalizációja mellett mindenki másé eltörpül (még az IBM vagy a GE sem éri el ezt a szintet). A szépséghibája ennek az üzleti modellnek csupán az, hogy a bevételek 99 százaléka a kereséshez kapcsolódó hirdetési díjakból származik. Ez pedig meglehetősen sérülékennyé teszi a Google-t. A Yahoo! ma már sokkal biztosabb talajon áll.
Az online hirdetések jelentős része a kis- és közepes vállalatoktól származik. A nagy cégek marketingkiadásaiknak csak egy töredékét kötik az internethez. Ennek az az oka, hogy ott, ahol nincs megfelelő minőségű tartalom a hirdetések hatékonysága kérdéses. A keresési eredmények a nagy hirdetők szerint nem tekinthetők valódi tartalomnak. Ezt felismerve kezdett a Yahoo! saját eredeti tartalmak fejlesztésébe. A cég új Santa Monica-i médiaközpontjában újságírók, multimédia prezentátorok, sőt interneten keresztül figyelhető valóságshowk gondoskodnak a közönség tartalmi igényeinek kielégítéséről. A Yahoo! akar lenni a legnagyobb online videoközpont, ahonnan minden letölthető, valósidejű közvetítések (streaming) figyelhetők, klipek, mozielőzetesek, vitaműsorok, tudományos filmek, főzési tanácsok és űrkutatási beszámolók láthatók. Tavaly már 4 milliárd zenei videót közvetítettek a streaming szerverek, annyit ami bővel elég lenne az MTV minden csatornájának tartalommal való ellátására. „Ennek ellenére csak kis lépéseket tettünk még annak megértése felé, hogy mi működik jól az interneten” – mondta Terry Semel. A cég operatív ügyeit irányító Dan Rosensweig viszont arról beszélt, hogy olyan környezetet akarnak építeni, ahol a felhasználók mindenféle tartalmat megtalálnak, amire csak szükségük van, s emiatt építenek ki szoros együttműködést más nagy médiatársaságokkal. Ennek máris látványos eredménye, hogy a Yahoo! hirdetési árbevételének fele, már nem a keresési szolgáltatásokhoz kötődik, hanem a tartalmak mellett elhelyezett reklámokból származik.
David Filo, a Yahoo! másik társalapítója. Humanizált internetet akarnak
A Yahoo! másik meglehetősen újszerű kezdeményezése a szociális hálózatok építése, amelyben blogok, üzenőrendszerek, tartalommegosztást lehetővé tévő weblapok szolgálják jelentős mértékben a felhasználók által kreált tartalom szétterítését a hasonló dolgok iránt érdeklődő emberek között. A Flickr fotótároló és megosztó rendszer erre a legjobb példa, ahol az egyes témák iránt érdeklődők ezerszámra találnak olyan felvételeket, amelyeket maguk a felhasználók tesznek nyilvánossá. Hasonló kezdeményezés a MyWeb 2.0 szolgáltatás, amely a keresés fogalmát is újraértelmezi. Az úgynevezett „szociális keresőben” az egyes webes keresések eredményeiről számolhatnak be a userek a hálótársaknak, méghozzá úgy, hogy kommentárokkal látják el az általuk bemutatott találatokat. Így az azonos érdeklődésű emberek amellett, hogy egymásra találhatnak, gyorsan igen mély keresési eredményeket érhetnek el.
A következő fázisban a Yahoo! a felhasználók között már olyan csoportokat kíván képezni, amelyek tagjai egy-egy téma iránt erősen érdeklődnek. Például külön hálózatba szerveződnének az oldalkocsis motorozás vagy az angol futball szerelmesei, a Mozart és a Jimi Hendrix fanok vagy a dadaista versek rajongói. Számukra könnyen elérhető speciális tartalmakat kínálnának. A cégnél e rendszernek egy betűszóból már külön nevet is kreáltak. A FUSE (find, use, share, expand – találd meg, használd, oszd meg, terjeszd el) fejezi ki leginkább a Yahoo! szociális hálózathoz fűzött reményeit, ami a szerintük a teljes emberi tudás egyre szélesebb körben való mind egyszerűbb eléréséhez vezet majd. Ez egyben arra is rámutat, hogy a hagyományos médiacégek a technológiát csak a másodlagosnak tekintik. Az a végrehajtás és sohasem a tervezés része. Az online világban ez szinte teljesen fordítva van. „Megpróbálunk előállni az internetnek egy felhasználóbarát és amennyire csak lehetséges humanizált verziójával. Mi nem vagyunk technológiai cég, mint a Google vagy a Microsoft, s ezt az üzenetet szeretnénk körben ha minél szélesebb körben meghallanák” – mondta a New York Times riporterének Jerry Yang, arról, hogy a Yahoo! most éppen mivel is foglalkozik.
Az internetpiaci szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a web legforróbb jelensége pillanatnyilag a szabad forráskódú Mozilla Firefox böngésző térhódítása. A sikert jól jelzi, hogy a legnagyobb internetes cégek már keresik a kapcsolatot a Firefox felhasználóihoz: a Yahoo! például egy komplet eszköztárat bocsátott ki számukra.
Elkészült a Yahoo új audio-keresőrendszere, sőt a szolgáltatás már tesztelik is. Segítségével a felhasználók által eddig megszokott kulcsszavas keresési módszerrel egyszerűen megtalálható mindenféle zenei-, hang-, és másfajta audiofájl.
A Microsoft Corp. és a Yahoo Inc. bejelentette, hogy összekapcsolják ingyenes azonnali üzenetküldő szolgáltatásaikat; ezzel összesen 275 millió felhasználót érnek majd el.
A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.
Az ismert keresőmotor különleges szolgáltatással bővül. A jövőben a felhasználók az internetezők által szerkesztett Wikipedia online enciklopédia tartalmához is hozzáférhetnek a portálon keresztül.
A kínai internetes kiskereskedelmi cég, az Alibaba.com stratégiai partnerséget kötött a Yahoo-val, amely így jelentős befolyáshoz jutott a világ legnagyobb potenciális online piacán.
A felnőttek többsége komfortosan mozog az online környzetben, ha bankügyeit kell intéznie – derült ki abból a felmérésből, amelyet neves nemzetközi piackutató cégek készítettek a Yahoo! felhasználói körében.