A társadalomtól elzárkózó japán fiatalok megnevezésére több kifejezés is létezik. A popkultúra specifikus ágai iránt kórosan érdeklődő "otakuk" után következtek a céltalanul lófráló, oktatásban, tréningben és munkalehetőségben sem lévő "NEET"-ek (Not in Education, Employment or Training), mellettük pedig most egy meglepő oktatóvideó kapcsán bukkant fel a "hikikomori".
A japán egészségügyi és jóléti minisztérium szerint az tekinthető hikikomorinak, aki nem hajlandó elhagyni a szülői házat és hat hónapnál tovább izolálja magát otthonában - egyes feljegyzések szerint a remeteség évekig, extrém esetekben évtizedekig is tarthat. A szó megalkotója, Tamaki Szaitó pszichológus szerint ma hozzávetőlegesen egymillió hikikomori él, ami hozzávetőlegesen a fiatal férfipopuláció 20 százaléka.
A legtöbben úgy gondolják, e csoportok azért szorulnak a társadalom szélére, mert nincsenek szociális képességeik. Az Avex kiadó őket célozta meg egy újszerű kiadvánnyal, amely a hagyományos tartalomszolgáltatás mellett "céges társadalmi felelősségvállalásként" szerepel a sajtónyilatkozatban - emellett pedig ragyogó modellpromóciós eszköz is.
A Miteiru dake (Csak nézelődök) DVD-n ugyanis csak olyan modelleket láthatunk, akik a felvétel időtartama alatt végig a kamerába néznek és figyelnek minket. Mindez csak azért készült a film weboldala szerint, hogy megtanítsák a fiatal fiúknak, hogyan kell hozzászokni a nőkhöz, hogyan kell velük szemkontaktot létesíteni, illetve kezelni azt, hogy valaki velük szemben ül és reakcióra vár. A korongon japán, külföldi, fiatalabb lányok és idősebb asszonyok is szerepelnek, hogy könnyítsék az alkalmazkodást a különböző nőtípusokhoz.