A városokban élő patkányok étrendje sokkal gazdagabb, mint vidéken élő társaiké - állapította meg két kutató, akik azt remélik, tanulmányuk hasznos adatokkal szolgál a városi patkánypopulációk kordában tartásának módjait vizsgáló kollégáik számára.

A Proceedings of the Royal Society B című folyóiratban publikált tanulmányukban a kanadai Trent Egyetem és az angliai Manchesteri Egyetem kutatói az 1790 és 1890 közötti időszakra koncentrálva elemezték a patkányok táplálkozási szokásait Torontóban.

Noha az emberiség hosszú ideje él együtt patkányokkal, mégsem ismeri pontosan az életmódjukat. Annak érdekében, hogy jobban megismerje ezeket a rágcsálókat, Eric Guiry és Michael Buckley múzeumokban, egyetemeken és Torontóban, valamint környékén tevékenykedő régészek által őrzött patkánymaradványokat vizsgált.

A szakemberek első lépésben molekuláris vizsgálatnak vetették alá a patkányokat, hogy kiszűrjenek minden egyedet, amely nem a vándorpatkányok (Rattus norvegicus) közé tartozott. Buckley-ék szén- és nitrogénizotóp-elemzéssel tanulmányozták a patkányok csontjainak proteintartalmát. Ennek alapján pontos képet kaptak arról, hogy mivel táplálkoztak a 19. századi Kanadában élő rágcsálók.