szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Z generáció körében végzett felmérés szerint a fiatalok 76 százaléka érzi úgy, hogy a társadalom elítéli okostelefon-használati szokásait.

A Huawei szárnyai alól szabadjára engedett Honor márka az Egyesült Királyságban végzett reprezentatív felmérést az egyes generációk mobilhasználattal kapcsolatos hozzáállásáról. A kutatás eredménye szerint a 18-24 évesek 76 százaléka érzi úgy, hogy az idősebb generáció szerint túl sok időt tölt mobiljával, miközben ők maguk úgy vélik, hogy tudatosabban használják telefonjukat az idősebbeknél. A fiatalok mindössze 8 százaléka gondolja úgy, hogy az okostelefon negatív hatással van az életére. Közel kétharmaduk (60%) véli, hogy mobilja segítségével hatékonyabb lehet.

A megkérdezett fiatalok több mint fele (55%) végez bevételszerzésre irányuló tevékenységet is telefonján (pl. ruhák adásvétele, online marketing, blogolás). 27 százalékuk keresetkiegészítés céljából folytatja a tevékenységet, és 89 százalékuk gondolja úgy, hogy mobilja nélkül nem lenne sikeres benne. A 18-24 évesek fele állítja, hogy az okostelefon segítségével fedezett fel magában művészi tehetséget.

A Z generáció véleménynyilvánításra is rendszeresen használja telefonját. A kutatást megelőző 12 hónapban a 18-24 évesek 60 százaléka írt alá online petíciót, 25 százalékuk osztott meg petíciót közösségi oldalán, és a megkérdezettek közel fele (42 százalék) követett politikust vagy aktivistát a közösségi médiában.

A kutatás eredményeiből kiindulva a Honor Londonban kétrészes graffitifalat hozott létre az elismert utcai művészekből álló Graffiti Kings csoport segítségével, hogy fellépjenek a fiatalokat érintő negatív sztereotípiák ellen. A fal érdekessége, hogy mást mutat nappal és mást éjszaka, a Honor szerint ezzel ábrázolja a fiatalok mobilhasználati szokásait.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!