Nem egyszer kommunikálta azt a Huawei az elmúlt hónapokban, hogy nincs nagy gond, rendben vannak a készülékeladások. Az állítás második fele igaz, a kínai gyártó az IDC elemzőcég mérése szerint 28,2 százalékkal több mobilt adott el az idei harmadik negyedévben, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Ez globális adat, tehát a lehető legszélesebb körű – a Huawei valóban növekszik.

Elsőre érthetetlennek tűnhet, hogyan könyvelhet el például felénk ekkora növekedést egy gyártó, amely híres és jó Mate-szériájának idei készülékeit be sem hozta az európai piacokra. A válasz az, hogy sehogyan: a növekedést vélhetően az ázsiai (kínai) értékesítés hajtja. Az európai biztosan nem – mutat rá világosan a Canalys elemzőcég által közzétett adatsor, amely szerint összességében 8 százalékkal bővültek az okostelefon-eladások a kontinensen.
Az aktuális eladási lista élén álló Samsungot egykoron komolyan megszorongató Huawei leszakadt. A Samsung egy év alatt 26 százalékos növekedést tudott elérni. Az így kialakult, 35,7 százalékos részesedése magabiztos vezetést jelent a piacon.

A 22,2 százalékos szeletet kihasító Huawei második, ám itt mutatkozik meg az emlegetett gond: a korábban rendre rekordokról számot adó gyártó egyáltalán nem tudott növekedni, sőt valamivel kevesebb telefont sikerült eladnia idén július eleje és szeptember vége között, mint egy évvel korábban. Mindezt úgy, hogy teljes áron lényegében lehetetlen Huawei vagy Honor márkájú mobilhoz jutni, a készülékeket hónapok óta akciósan kínálják a kereskedők.
[Kiderült, milyen telefont szeretnének kapni a magyarok]
A táblázatból jól látszik, hogy az amerikai kormányzat intézkedéseiből – melyek miatt például nem kerülhet az Android lelke a Huawei készülékeire – Európában nem profitál az Apple, az iPhone-eladások némi csökkenést mutatnak. Szintén nem járt jól a Nokia készülékek mögött álló HMD Global, a nagy csinnadrattával újraindított márka három hónap alatt egymillió ember figyelmét sem keltette fel (eléggé), 21 százalékot zuhant az értékesítés.

Annál inkább profitál a Xiaomi, amely a tavalyi harmadik negyedév 3,2 milliója után az ideiben már 5,5 millió telefont értékesített. Ez 73 százalékos növekedést jelent úgy, hogy sok piacon nincs is hivatalos képviselete a feltörekvő kínai gyártónak.
A Magyarországra hivatalos képviselettel a napokban belépett Xiaomi üzleti sikerének több magyarázata is van. Az egyik az, hogy nálunk például a középkategóriában 20-30 ezer forinttal ígérnek más gyártók alá, a csúcskategóriás készülékeiket pedig akár 100 ezerrel is olcsóbban adják. A Xiaomi módszeréről és terveiről, valamint a mobilpiac várható átalakulásáról itt olvashat bővebben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.